Gå til innhold

Studiegruppe, ingen vil jobbe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått tildelte studiegrupper og jeg er så uheldig å ha kommet i en gruppe der minstekravet er godt nok, og de helst vil blir fort ferdig så de kan slappe av, gå på fest, whatever. Hadde det vært en eller to personer hadde det vært greit nok, men når kun 1 av 7 er interessert i å gjøre en ordentlig innsats syns jeg det er utrolig kjedelig. Har sagt i fra et par ganger, men da er jeg nerd og skolelys. Trodde vi gikk på universitetet, ikke ungdomsskolen. Vi er den gruppen som blir ferdig iløpet av en halvtime mens de andre gruppene gjerne sitter i noen timer. Aner ikke hvordan jeg skal gå frem for å endre dette. Vi skal jobbe i disse gruppene gjennom hele skoleåret og jeg merker allerede at jeg er drit lei.

Anonymkode: 7a12b...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, altflyter skrev:

Det er helt lov å ta dette opp med veileder/foreleser. Slik skal det ikke være

Ja, må vel gjøre det. Har jo prøvd å snakke med gruppen noen ganger nå, men ser ingen endring. Følte kanskje det var litt teit, men der går jo utover mitt arbeid og min læring.

Anonymkode: 7a12b...374

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, må vel gjøre det. Har jo prøvd å snakke med gruppen noen ganger nå, men ser ingen endring. Følte kanskje det var litt teit, men der går jo utover mitt arbeid og min læring.

Anonymkode: 7a12b...374

Det er overhodet ikke teit. Be om et møte med veilederen din og der sier du det som det er. Du har allerede prøvd å snakke med gruppen. Du får ikke noe faglig utbytte ut av den gruppen og at du opplever dem som useriøse og lite interessert. Det er viktig for deg å gjøre det godt i faget, og det kan du ikke når gruppen ikke gjør sin del. Prøv å holde deg saklig. Jeg skal love deg at du ikke er den første som opplever dette :klemmer: Det ordner seg. Bare ta det opp med veileder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gruppe er i lik karakter. Starter som regel med "skal vi sitte her helt til..." og angitt klokkeslett. Jeg kom på gruppe med kun 20 åringer. Den andre gruppa i min klasse er godt blandet og sitter tiden ut. Skikkelig kjipt!

Anonymkode: 463b6...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen barnslige duster du har havnet på gruppe med, TS. Trodde sånne ekle kommentarer om at man er "skolelys" og "nerd" var noe man ble ferdig med på ungdomsskolen. Voksne, oppegående folk oppfører seg ikke slik.

Jeg tror du bare må gi opp å endre den gruppa du er på nå, de kommer nok ikke til å bli mer opptatte av skolearbeidet av at du ber dem om det. Du bør sette alt fokus inn på å komme deg vekk fra denne gruppa, og bli med en av de andre gruppene. Ta det opp med veileder, som andre her sier. Vær saklig, og si at du ønsker å gjøre det godt i faget. Fortell at du har tatt det opp med gruppa, men de er innstilt på å gjøre så lite som mulig - og det fungerer ikke for deg. 

Som du sier, dette går ut over din læring. Det er en veldig dårlig foreleser hvis vedkommende ikke tar grep her! 

Anonymkode: 98505...88d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...