Gå til innhold

Føde på Haukeland sykehus i mars


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i starten av mars 2018 og skal føde på Haukeland sykehus i Bergen. Noen som har født der på den tiden av året,og kan si litt om hvordan kapasiteten er?(En venninne fødte der i januar og da var det veldig få pasienter).

Vil det være sånn at det kanskje er helt fullt eller er det helst perioden mai-august som er høysesong?

Anonymkode: 6ef5e...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fødte der i påsken et år. Da var det fullt. Storken var eneste alternativ.

Men var heldig å få familierom det første døgnet. deretter flermannsrom, noe jeg ikke ville, så da reiste jeg heller hjem.

Anonymkode: c9a8e...638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fødte der i påsken et år. Da var det fullt. Storken var eneste alternativ.

Men var heldig å få familierom det første døgnet. deretter flermannsrom, noe jeg ikke ville, så da reiste jeg heller hjem.

Anonymkode: c9a8e...638

Ok.Kan jeg spørre hva du synes om å føde på Storken?

Anonymkode: 6ef5e...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok.Kan jeg spørre hva du synes om å føde på Storken?

Anonymkode: 6ef5e...e95

Var egentlig helt greit for min del. Jeg hadde født uten smertestillende før og hadde ikke tenkt å ha det ved neste heller. Fødselen var veldig rask, så det gikk veldig fint.

Personalet, derimot, var så som så. Fraværende, overfladiske og lite sympatiske, bortsett fra en jordmor. Men det er vel likt enten man føder på føden eller storken etter hva jeg har forstått.

 

Anonymkode: c9a8e...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var egentlig helt greit for min del. Jeg hadde født uten smertestillende før og hadde ikke tenkt å ha det ved neste heller. Fødselen var veldig rask, så det gikk veldig fint.

Personalet, derimot, var så som så. Fraværende, overfladiske og lite sympatiske, bortsett fra en jordmor. Men det er vel likt enten man føder på føden eller storken etter hva jeg har forstått.

 

Anonymkode: c9a8e...638

Ja,tror de ansatte på KK har noen vakter på Storken og noen på den vanlige fødeavd.Er veldig usikker på om Storken passer for meg.Er førstegangsfødende så aner ikke hva jeg går til.Og er det fullt på den vanlige avdelingen får man vel ikke bli overflyttet dit heller..

Anonymkode: 6ef5e...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i november så ikke helt relevant til spørsmålet ditt, men ville bare si at jeg opplevde de ansatte som veldig hyggelige, blide og koselige selv om de var ganske stresset og preget av å være underbemannet. Nå lå jeg der bare en knapp uke før hun lederen måtte gå av så det kan tenkes at det er bedre nå. Men det var IKKE de ansatte sin feil iallefall og alle jeg har snakket med har skrytt veldig av de som jobber der selv om administrasjonen har vært så som så.

Endret av netpuppy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, netpuppy skrev:

Jeg fødte i november så ikke helt relevant til spørsmålet ditt, men ville bare si at jeg opplevde de ansatte som veldig hyggelige, blide og koselige selv om de var ganske stresset og preget av å være underbemannet. Nå lå jeg der bare en knapp uke før hun lederen måtte gå av så det kan tenkes at det er bedre nå. Men det var IKKE de ansatte sin feil iallefall og alle jeg har snakket med har skrytt veldig av de som jobber der selv om administrasjonen har vært så som så.

Ja,de ansatte gjør vel det beste de kan.Har bare møtt hyggelige mennesker de gangene jeg har vært til UL på KK. Virker som det kanskje er travelt der hele året da?Trodde både november og mars var ganske rolige måneder med mindre pasienter.

Anonymkode: 6ef5e...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på KK i juni 2015 den travleste måneden noen sinne i følge bt. Hadde en veldig fin opplevelse og fikk aldri følelsen av at personalet var overbemannet. Fikk familierom i to døgn og følte meg da klar for å dra hjem selv om jeg fikk tilbud om å være der lengre. Var både på storken og føden (ble flyttet da jeg ba om epidural og fikk det da jeg ba om det). Mulig jeg var veldig heldig, men tror litt at det er de som har de mest negative opplevelsene som skriker høyest også. Har bare fine ting å si om kk og folkene der i hvert fall. 

Anonymkode: 7c71a...d3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på KK i forrige uke. Startet på storken, men ville etterhvert ha smertestillende pga svært tette rier, så da flyttet de meg til føde 2. Både jordmor på storken og de mange jordmødrene, barnelegene, anestesilegene og studentene som var innom på føde 2 var fantastiske! Etter fødsel ble jeg flyttet til barsel på Storken. Opplevde det som veldig trivelig. De tok seg god tid, hjalp med amming og tok babyen ut av rommet noen timer på natten slik at vi kunne sove. De gjør en helt fantastisk jobb!

Anonymkode: 771e6...7d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mars/april er generelt travle mnd. Da kommer alle sommerferie babyene 😁

Anonymkode: 1f2ea...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer sånn fra dag til dag at jeg tror du bør innstille deg på flermannsrom og full avdeling, og heller bli positivt overrasket hvis dere får enerom. Jeg skal også føde der i mars, og tenker at det sikkert er travelt da også. Har ikke født før, men har hatt praksis på føde/barsel, og vet i hvert fall hva jeg kan forvente der. De er kraftig underbemannet til tider, men jeg syntes de aller fleste gjorde sitt ytterste for å imøtekomme kvinnenes behov. Jeg likte meg ikke så godt på Storken, så jeg håper jeg slipper å føde der i hvert fall. 

Anonymkode: 30826...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også føde på Haukeland i mars. Jeg har termin i siste halvdel av mars, og er bekymret for at jeg går over tiden og ender opp med å føde midt i påskeferien, så de er underbemannet fordi halve staben er på fjellet og spiser kvikklunsj. 

Anonymkode: 2529d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født på KK en gang i mars og en gang i april (påsken). I mars var det veldig rolig, mens i april (påsken) var det stappfullt, de måtte ''kaste'' hun ene som hadde født ut av en fødestue før de egentlig ønsket for at jeg skulle få den. (Måtte ha epidural på medisinsk grunnlag, risikofødsel så storken var ikke et alternativ). Veldig fornøyd med personale på føden begge gangene, ikke like fornøyd med barsel.  

Anonymkode: ce5e5...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...