Gå til innhold

Utveksling - Vanskelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler virkelig et land med en annen kultur. Du kommer så tett innpå kulturen som overhodet mulig, det er noe helt annet enn å komme dit som turist. Det er så mye mer å lære om et land enn hvilke severdigheter og shoppingsteder de har. Bli kjent med lokale, gjør det de gjør - du lærer ting skole aldri kan lære deg. Samtidig er det jo greit med litt god kvalitet på utdanningen du tar der også :-) Jeg var et utvekslingsår i Japan på videregående, det var både det vanskeligste og beste jeg har gjort. Er glad jeg valgte et land langt langt borte, på mange måter. Flere burde tørre dette. 

Anonymkode: 5d02e...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler virkelig et land med en annen kultur. Du kommer så tett innpå kulturen som overhodet mulig, det er noe helt annet enn å komme dit som turist. Det er så mye mer å lære om et land enn hvilke severdigheter og shoppingsteder de har. Bli kjent med lokale, gjør det de gjør - du lærer ting skole aldri kan lære deg. Samtidig er det jo greit med litt god kvalitet på utdanningen du tar der også :-) Jeg var et utvekslingsår i Japan på videregående, det var både det vanskeligste og beste jeg har gjort. Er glad jeg valgte et land langt langt borte, på mange måter. Flere burde tørre dette. 

Anonymkode: 5d02e...38b

Jeg ville egentlig til et land i Midtøsten, feks Jordan eller Libanon, men det er ikke mulig. 

For min del har det litt å si hvilke fagområder som tilbys der. Det har selvsagt ikke noe å si på vgs, men det har i alle fall noe å si for min del på universitetet. 

Anonymkode: a8bd7...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på utveksling i Edinburgh og det var det beste jeg noen gang har gjort. Det var ekstremt høyt nivå på undervisningen. Jeg slet aldri noe særlig med engelsken selv om det var litt stress akkurat på eksamen, men vi nordmenn er generelt gode i engelsk og det var mange andre utlendinger der som var ganske dårlige Fikk A i snitt på oppholdet, og har nå nettopp flyttet tilbake for å ta Master. Fikk nettopp jobb på universitetet også. Kunne ikke hatt det bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...