Gå til innhold

Kuttet melk for huden sin del?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har totalt endret kosthold og fått bedre hud? Eg har kuttet melk for å se om det hjelper på kviser, først så ble det litt bra. Men nå er det fullstendig krise. Er det sånn at det må bli bedre før det blir verre? Erfaringer noen?

Anonymkode: 9f48d...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk bedre kosthold av å spise mer grønnsaker og frukt. 

Jeg ville aldri kuttet ut melk på den måten. Melk inneholder masse sunne og gode ting, som kalsium, protein, d-vitamin om du velger rett type, osv. I tillegg til at man blir "den vanskelige gjesten"... 

Anonymkode: 7fcee...5ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var vegetarianer som gikk over til veganer. Så det er nok av grønnsaker og frukt i kostholdet mitt. Eg får også alle næringsstoffer kroppen trenger. 

Det var om noen hadde erfaring vedr om huden blir verre før den blir bedre eg lurte på. 

Anonymkode: 9f48d...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bestille svar på den måten, hvis spørsmålet er feil i utgangspunktet. Jeg fikk mye bedre hud av å legge om kostholdet - jeg spiste uregelmessig, ensformig, mye godteri og lite frukt og grønt, og i det hele tatt for mye. Ved å spise regemessig, balansert, variert, og nok, men ikke for mye, har jeg gått fra tretti nye kviser per dag, til tre nye per uke. Mitt kosthold består av mat fra alle matvaregruppene - rikelig frukt og grønt, kjøtt og fisk og egg, brød, gryn og annen stivelse, nøtter og frø, smør, olje og annet fett, og moderate mengder melkeprodukter. Mest mulig hjemmelaget mat, og en normal mengde godteri på lørdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eg var vegetarianer som gikk over til veganer. Så det er nok av grønnsaker og frukt i kostholdet mitt. Eg får også alle næringsstoffer kroppen trenger. 

Det var om noen hadde erfaring vedr om huden blir verre før den blir bedre eg lurte på. 

Anonymkode: 9f48d...872

Hvordan får du i deg enkelte vesentlige aminosyrer og b12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Hvordan får du i deg enkelte vesentlige aminosyrer og b12?

B12 i næringsgjær og i soyamelk (tilsatt b12) 

Aminosyrene får eg ved rette kombinasjon av mat. Var detben spesiell aminosyre du tenkte på?

Anonymkode: 9f48d...872

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Pringle skrev:

Du kan ikke bestille svar på den måten, hvis spørsmålet er feil i utgangspunktet. Jeg fikk mye bedre hud av å legge om kostholdet - jeg spiste uregelmessig, ensformig, mye godteri og lite frukt og grønt, og i det hele tatt for mye. Ved å spise regemessig, balansert, variert, og nok, men ikke for mye, har jeg gått fra tretti nye kviser per dag, til tre nye per uke. Mitt kosthold består av mat fra alle matvaregruppene - rikelig frukt og grønt, kjøtt og fisk og egg, brød, gryn og annen stivelse, nøtter og frø, smør, olje og annet fett, og moderate mengder melkeprodukter. Mest mulig hjemmelaget mat, og en normal mengde godteri på lørdager.

Ble det da værre før det ble bedre? 

Anonymkode: 9f48d...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

B12 i næringsgjær og i soyamelk (tilsatt b12) 

Aminosyrene får eg ved rette kombinasjon av mat. Var detben spesiell aminosyre du tenkte på?

Anonymkode: 9f48d...872

Takker. Nei jeg bare undrer, kjenner noen veganere som sliter med underskudd på b12 og enkelte aminosyrer jeg ikke husker navnet på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ble det da værre før det ble bedre? 

Anonymkode: 9f48d...872

Nei, det ble gradvis bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Takker. Nei jeg bare undrer, kjenner noen veganere som sliter med underskudd på b12 og enkelte aminosyrer jeg ikke husker navnet på. 

Mangel på ernæringskunnaskap er dessverre utbredt. (Både for veganere og ikke veganere)

Anonymkode: 9f48d...872

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kuttet ut melk for å se om problemene mine med akne ble bedre. Etter 1,5 mnd. ble jeg nesten fri for akne, og kommer ikke til å røre kunelk igjen. Mandel/ris/soya/kokosmelk smaker like godt, om ikke bedre! 

Kumelk er full av hormoner, og laget for kalver som skal vokse fort, kanskje ikke så rart at jeg reagerer på dette. Og når Norge, som er store forbrukere av kumelk, ligger på toppen av statistikken når det kommer til beinskjørhet, trenger du ikke å være rakettforsker for å skjønne at melkeindustrien har tjent penger på falsk propaganda i litt for mange år. D-vitamin og kalsium får vi fint i oss gjennom andre kilder.

Heldigvis begynner folk å skjønne litt :)

Anonymkode: fd4cc...2d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kuttet ut melk for å se om problemene mine med akne ble bedre. Etter 1,5 mnd. ble jeg nesten fri for akne, og kommer ikke til å røre kunelk igjen. Mandel/ris/soya/kokosmelk smaker like godt, om ikke bedre! 

Kumelk er full av hormoner, og laget for kalver som skal vokse fort, kanskje ikke så rart at jeg reagerer på dette. Og når Norge, som er store forbrukere av kumelk, ligger på toppen av statistikken når det kommer til beinskjørhet, trenger du ikke å være rakettforsker for å skjønne at melkeindustrien har tjent penger på falsk propaganda i litt for mange år. D-vitamin og kalsium får vi fint i oss gjennom andre kilder.

Heldigvis begynner folk å skjønne litt :)

Anonymkode: fd4cc...2d6

Helt enig. Vi trenger absolutt ikke kumelk, heller tvert imot og blir lettere sjokkert av at folk er så overbevist om dette. Er flust av hormoner i det som du sier som virkelig ikke er myntet på mennesker. Min hud ble betydelig bedre etter at jeg sluttet med meieriprodukter og som TS spør om så ble det litt verre før det ble bedre for så og bli borte.

Endret av moroklompen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg var vegetarianer som gikk over til veganer. Så det er nok av grønnsaker og frukt i kostholdet mitt. Eg får også alle næringsstoffer kroppen trenger. 

Det var om noen hadde erfaring vedr om huden blir verre før den blir bedre eg lurte på. 

Anonymkode: 9f48d...872

Å? Hvor får du B12 fra? Det er kun i animalske produkter. Er så lei av veganere som hevder kosten deres er fullverdig når det er ren og skjær løgn. 

Anonymkode: 7c3fc...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, moroklompen skrev:

Helt enig. Vi trenger absolutt ikke kumelk, heller tvert imot og blir lettere sjokkert av at folk er så overbevist om dette. Er flust av hormoner i det som du sier som virkelig ikke er myntet på mennesker. Min hud ble betydelig bedre etter at jeg sluttet med meieriprodukter og som TS spør om så ble det litt verre før det ble bedre for så og bli borte.

Da må du vel også mene at mennesker ikke trenger egg. Men saken er at mennesker faktisk trenger animalske produkter. Uten det får vi pernisiøs anemi og dør. 

Anonymkode: 7c3fc...d6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å? Hvor får du B12 fra? Det er kun i animalske produkter. Er så lei av veganere som hevder kosten deres er fullverdig når det er ren og skjær løgn. 

Anonymkode: 7c3fc...d6a

Veganere får det fra tilskudd som næringsgjær og/eller tabletter. Det er helt klart og tydelig at vegansk kosthold ikke er fullfedig, når man må ta tilskudd for å få stoffene man trenger. 

Anonymkode: 7fcee...5ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke melkeprodukter utenom ost en gang i blant og det har gjort underverker for huden. Melk trenger virkelig ikke være en nødvendig del i kostholdet i disse dager hvor vi har et så utrolig rikt utvalg av matvarer. 

Anonymkode: 0a3ed...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veganere får det fra tilskudd som næringsgjær og/eller tabletter. Det er helt klart og tydelig at vegansk kosthold ikke er fullfedig, når man må ta tilskudd for å få stoffene man trenger. 

Anonymkode: 7fcee...5ad

Tror du burde oppsøke litt kunnskap om emnet før du uttaler deg så bastant. Det er verken kjøtt eller melk som er opphavet til B12, men bakterier i jorden. Ettersom dyra du spiser ikke går nok ute å gresser får de ikke de heller i seg nok B12 og må få dette via tilskudd. Forskjellen på en kjøtteter og en veganer blir derfor at kjøttetere spiser kjøtt tilsatt B12 mens veganere feks. drikker plantemelk tilsatt B12.

 

Anonymkode: 5ab63...33f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å? Hvor får du B12 fra? Det er kun i animalske produkter. Er så lei av veganere som hevder kosten deres er fullverdig når det er ren og skjær løgn. 

Anonymkode: 7c3fc...d6a

Ser ikke logikken din her. Du vet vel hvor b12 kommer fra? 

Anonymkode: 9f48d...872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...