Gå til innhold

Bo på hotell par dager? Hva ville dere gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville fortsatt å sove hos mor, men dra ut og være borte hele dagen. Sett deg på biblioteket? Da jeg pusset opp hjemme (ikke like omfattende som hos deg, for jeg kunne fremdeles bo der) flyttet jeg en lenestol ned i kjellerboden og satt der og leste eller halvsov. 

Anonymkode: 635b9...a51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lager som oftest middag siden jeg liker å lage mat. Men jeg har stort behov for alenetid. Og min mor er snill, det er ikke det, men hun har lett for å klage f.eks. straks jeg står opp. Hun er ellers sprek og trenger ikke hjelp til noe. Hun trener tre ganger i uka og går på dans ofte. Tror heller det er jeg som stresser og føler meg til bryderi. Samtidig løper pengene ut når oppussingen tar lenger tid. Jeg tror jeg bare må si  til henne nå i kveld, at vi takler vel noen dager til sammen. Men hun har uttrykt mange ganger spørsmål om jeg ikke flytter hjem snart. Hun er typen som har lyd på (tv eller radio) hele dagen. Jeg liker stillhet.

Noen dager skal vel gå bra, men jeg skal snakke med henne i kveld.

Ts

Anonymkode: ecb34...52e

Jeg forstår deg :) Har det litt på samme måte. Samtidig tenker jeg det er litt trist at vi ikke bare kan være sammen og være hyggelig og ha det koselig sammen. Men vi er forskjellige, liker forskjellige ting, og over tid vil vi helst være alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eeehhh.... Ingen skriftlig kontrakt med start og sluttdato, men derimot med beskrivelse av arbeidet som skal gjøres og timeprisen som skal faktureres!

Her er det bare å flytte hjem fort som F. For mens du har bodd hjemmefra har timene gått. Ingen har antageligvis fulgt opp fremdrift i arbeidet. Du kan komme til å få en regning som er skyhøy, og vhor du betaler for mange flere timer enn de timene som faktisk har blitt brukt.

Fra nå av følger du med (dvs. tar bilder) hver eneste dag. Hver eneste dag.

 

Anonymkode: d9a1a...aac

Dette 👆 Det er galskap å ikke avtale fastpris på slike oppdrag, timepris betyr jo at de kan bruke så lang tid de vil. Følger du ikke med progresjonen har de jo ingen som presser på heller, dette kommer til å bli dyrt for deg. 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er ikke rom (plass) til å flytte hjem før på mandag. Men da gjør jeg det. Jeg betaler uansett ikke overtid, de har nøkler og kan jobbe når de vil på døgnet. Betaler 37,5 timer uka. Det skremte meg at de ikke ville si hvor mange timer de har brukt. Å flisespikke har jeg ikke råd til.

Ts

Anonymkode: ecb34...52e

37,5 timer uka er for en person, de er sannsynligvis mer enn en.

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg nekter å betale mer en en vanlig arbeidsuke på 37,5 timer. Det kan jeg vel?

Ts

Anonymkode: ecb34...52e

Nei, ikke når du har avtalt timepris uten å spesifisere antall timer, eller antall personer. Detfor må man avtale fastpris på slike renoveringsoppdrag.

Anonymkode: 54222...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke det sånne hotpits hoteller med narkomane eller prostitusjon?

Anonymkode: ecb34...52e

De er budsjetthotell. Smart Hotels har f.eks. avtale med OBOS, der får du et enkeltrom til 595 per natt, inkl. frokost (695 for dobbelt, 795 for superior. Choice Express har også rimelige rom, ganske nytt og fint. Det er enkel standard, men ikke lugubert, veldig sentralt. Bruker dem ofte om jeg skal noe på kvelden i Oslo sentrum. Koster det samme som taxi hjem, og jeg slipper å stresse med å følge med når nattbussen går.

Anonymkode: 1b49a...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...