Gå til innhold

Burde jeg ha kondom klart? Og hvilket merke/type?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på første date i dag med en fyr. Vi er veldig klare begge to på at det må være "noe" der før sex, men kjemien!!! Har aldri før hatt en lignende kjemi med en fyr før! Var ment å være en kort lunch, ble til en laaang 3 timers lunch. Han satt igjen med samme følelsen (nesten som om vi er klare for å flytte inn :O). Så jeg kan se for meg at ting kan fort bli et forhold og sex kommer til å skje.

Burde jeg være forberedt, er vel egentlig ganske dumt å forvente at han skal ha med...? Begge har likt ansvar for det, så jeg burde jo være klar i tilfelle, ikke sant?

 

Jeg har kun vert med en anne og han kjøpte inn kondom, så er ganske uerfaren på dette område, hva kjøper jeg inn? Den normale blå pakken (navn...? Profil?). Så test på tv2 hjelper deg, de anbefalte Durex Thin, men ser på størrelses skjema at den er strammere rundt. Vil jo ikke virke som om jeg antar størrelse på noen måte... 

Når en har så god kjemi burde en vel bare kunne spørre, men hva om vi ikke har egentlig planer om at det skal skje, men så gjør det det, er jo bra å da faktisk være forberedt..? Eller? Jeg går på p-piller, men er dårlig med å ta dem som jeg burde (går på dem pga. kramper). Og (sykdom er jo en ting ja, men han kommer fra er langvarig monogamt forhold), så min største frykt er graviditet, noen år inn i forholdet er en baby ikke like farlig, men er ikke planen akkurat nå, så burde jo være klar :) men what to buy? 

Noen tips? Han er nesten 190 (som ikke trenger å bety en ting, men...) tips anyone? 

 

Og er det urimelig av meg og forlange kondom i tillegg til p-pille? Vi er begge klar på at unger finnes i fremtiden, men vi har ingen hastverk! Så han burde vel ikke klage på ekstra beskyttelse...? P-pillen er jo ikke 100% sikker...

 

Beklager mange spm. 

Anonymkode: 6ff53...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kjøpt vanlig blå. Hvis han vil ha en "spesialkondom" får han stille med det selv. Jeg ville nok brukt kondom mest pga kjønnssykdommer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å alltid ha en pakke kondomer liggende, men jeg tar det som en selvfølge at mannen har det selv og tar det opp på eget initativ selv , ellers er det litt turnoff syntes jeg om han ikke tar ansvar... Men om han har glemt eller ikke sier noe om det så sier jeg "Har du kondom?" før vi kler av oss, og hvis han sier nei så henter jeg en til han. 

Anonymkode: f8fd6...c8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke dumt eller feil å forlange kondom. Selv bruker jeg alltid kondom med nye partnere, frem til de og jeg, har sjekket oss for sykdommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, funginger skrev:

Jeg ville kjøpt vanlig blå. Hvis han vil ha en "spesialkondom" får han stille med det selv. Jeg ville nok brukt kondom mest pga kjønnssykdommer. 

Dette. Vet han at normale kondomer kan bli en utfordring, bør han stille med dem selv. Du kan jo ikke kjøpe inn en drøss kondompakker "sånn i tilfelle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styr unna latex-frie hvis han ikke har latexallergi. Hvis han har større enn gjennomsnittet er disse håpløse å få på fordi de er så lite elastiske. En normalstor latex-kondom er mer fleksibel og kan til nød brukes hvis han ikke er altfor stor.

Er forsåvidt enig med han/hun over som sa at han trolig har tenkt på dette selv, særlig hvis han trenger små eller store.

Anonymkode: 9be47...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være lett å være kvinne.. Du tenker for mye! Kjøp en helt vanlig blå profil, legg den i en skuff og ikke tenk mer på det før dere evt råkliner i senga.

Anonymkode: b85c2...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Profil stanker sinnsykt høgg. Cho San koster det samme og har ikke den bildekklukta. Sistnevnte er vanskeligere å få på, men det er ikke ditt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...