Gå til innhold

Pakkekalender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva pakker du inn til din ungdom i pakkekalenderen? :ninuskapus: 

Hvilke ting og gjøremål?

Trenger tips, da jeg skal overraske noen med kalender i år! :ninuskapus:

Anonymkode: 10b2b...2f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har aldri hatt "vanlig" pakkekalender, men heller fått spill eller puslespill. Noen brikker hver dag, så har du hele på julaften. Personlig syns jeg det har vært helt topp, siden jeg ikke trenger masse småting. De fleste av venninnene mine med pakkekalender fikk godteri, viskelær, blyanter osv da de var både ungdom og barn. 

Anonymkode: 47018...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Uhhhh, Pakkekalenderen er bare noget af det hyggeligste ved julen! Jeg plejer at lave en pakkekalender selv, men jeg har også "snydt" flere gange og købt en færdig pakkekalender i stedet. Det kommer som regel an på, hvor hurtigt jeg får købt gaverne. I år er jeg tidligt ude og jeg har (ind til videre) fundet inspiration her:

https://www.familieverden.no/familieliv/arstider-og-hoytider/jul/100-tips-til-pakkekalenderen/

http://www.bedste-pakkekalender.dk/

Tv2 har også nogle gode råd, så det ikke bliver en alt for dyr fornøjelse: http://www.tv2.no/a/6243005/

Ind til videre har jeg 10 gaver købt:

  • Julepynt
  • Neglelak
  • En lille mindfulness malebog
  • Vanter
  • Slik
  • Farveblyanter
  • Hårelatikker
  • En lille nisse
  • Forme til julekager
  • Et kortspil

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 nøster Ullgarn
Strikkepinner
Strikkeoppskrift til ullsokker
 

Anonymkode: 06d18...2e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt heklenål, oppskrift på heklahjerter til juletreet eller oppskrift på grytelapper, + et nøste med bomullsgarn :tekola:

Anonymkode: 06d18...2e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Thursday, September 21, 2017 den 0.50, AnonymBruker skrev:

Hva pakker du inn til din ungdom i pakkekalenderen? :ninuskapus: 

Hvilke ting og gjøremål?

Trenger tips, da jeg skal overraske noen med kalender i år! :ninuskapus:

Anonymkode: 10b2b...2f5

Ungdommen får ikke pakkekalender. De små får to bilder hver fra ting vi har gjort i løpet av året. Disse limer vi inn i album på kvelden. 

Prosjektet med å strikke 24 små votter til å putte små pakker oppi blir neppe ferdig i år. Egentlig burde det vært 24 x 3 votter, men når en ikke rekker 24 så er 24 x 3 enda mer  :ler:

Anonymkode: a0b7f...72a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleks
Hjemmestrikkede ullsokker
Sjampo, balsam eller hudpleieprodukter. (Boots apotek har ofte slike varer til sterkt nedsatte priser, både i nettbutikk og fysisk butikk)

Anonymkode: 06d18...2e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips er å handle billige ting gjennom hele året. Jeg fant i sommer nydelige duftlys i glass med vaniljeduft på Boots apotek, nedsatt fra ca kr 90 til kr 30. Ikea har også billige duftlys

Anonymkode: 06d18...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp flerpakninger med sokker, og pakk et og et sokkepar i hver sin pakke.
Te/ kaffe?

Anonymkode: 06d18...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notisbøker fra Søstrene Grene, koster ca kr 8,- og finnes med flere fargerike og stilige omslag

Ellers har også Søstrene Grene mye annet fint og billig

Anonymkode: 06d18...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

jeg har kjøpt denne her https://no.loccitane.com/l'occitane-julekalender-original,18,2,89152,1150085.htm til fjortenåringen.

Med enjoykort fikk jeg den for 399.

Den har jeg tenkt å pakke om til pakkekalender til 10-12 dager ( planlegger å  spare halvparten til neste år). Så supplerer jeg med julesjokolader ca 10 av dagene. Idag var det 30 prosent på juleting på Nille, så da kjøpte jeg til begge barnas kalender.

De siste fire dagene før jul er det fast at det er teater eller kinobillett til julefilm eller forestilling for hele familien, en juletrepynteting den dagen vi pynter juletre, ny pysj lille julaften og en bok på julaften.

Anonymkode: 81fd4...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...