Gå til innhold

Når jeg tar Squats, sier kneet mitt "klikk"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg tar Squats så sier kneet mitt "klikk". Hva er grunnen til det? Må jeg slutte å ta Squats da eller kan jeg bare fortsette å gjøre det uansett? 

Anonymkode: 32eaa...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg tar Squats så sier kneet mitt "klikk". Hva er grunnen til det? Må jeg slutte å ta Squats da eller kan jeg bare fortsette å gjøre det uansett? 

Anonymkode: 32eaa...1e2

Det lurer jeg også på! Beklager, jeg har ingen gode svar, men det skjer meg i blant også og jeg veit ikke hvorfor. Men jeg har fokusert mer på å ha rett teknikk og passer på å varme opp ordentlig, og nå skjer det ikke like ofte lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Eun skrev:

Det lurer jeg også på! Beklager, jeg har ingen gode svar, men det skjer meg i blant også og jeg veit ikke hvorfor. Men jeg har fokusert mer på å ha rett teknikk og passer på å varme opp ordentlig, og nå skjer det ikke like ofte lenger.

Jeg pleier å tøye ut før jeg gjør det. Har hatt problemet så lenge jeg kan huske. Men har egentlig aldri trent før nå. Eller jeg har bare prøvd litt og så slutta igjen liksom 😅🙈 Men tror du jeg bare kan forsette å ta Squats ? Eller tror du jeg må slutte å ta det? Jeg prøver å holde beinet i forskjellige vinkler. Og hvis foten peker mer ut på skrått så lager det ikke så mye lyd .... tror jeg. Men da får jeg ikke den effekten jeg ser etter fra treningen. 

-TS 

Anonymkode: 32eaa...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å tøye ut før jeg gjør det. Har hatt problemet så lenge jeg kan huske. Men har egentlig aldri trent før nå. Eller jeg har bare prøvd litt og så slutta igjen liksom 😅🙈 Men tror du jeg bare kan forsette å ta Squats ? Eller tror du jeg må slutte å ta det? Jeg prøver å holde beinet i forskjellige vinkler. Og hvis foten peker mer ut på skrått så lager det ikke så mye lyd .... tror jeg. Men da får jeg ikke den effekten jeg ser etter fra treningen. 

-TS 

Anonymkode: 32eaa...1e2

Hmm, jeg aner ikke. Jeg har ikke peiling på sånt. Så det er sikkert andre her som kan svare bedre på det :) Jeg var veldig usikker selv fordi det hørtes jo alldeles ikke bra ut når det "knakk" i kneet hver gang jeg bøyde meg. Men jeg fortsatte med det, men som sagt så var jeg litt forsiktig og prøvde meg fram mtp. vekt og teknikk, og etter det så ble det etterhvert bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist

Jeg tror jeg vil følge denne tråden. Ene kneet mitt lager til tider klikkelyder bare jeg går opp en trapp :ler: Jeg her sluttet med utfall, for å ikke belaste det ene kneet mer enn nødvendig, men har lite lyst til å slutte med knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg få hive meg på selv om det gjelder tærne mine? De lager knekkelyd når jeg går eller beveger på dem... :sjenert:

Tror jeg leste en gang at det var luftbobler i leddene, eller noe slik 

Anonymkode: 90df1...6b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke gjør vondt kan du fortsette, ikke unormalt i skuldre ved skulderpress for eks. Har du smerter må du stoppe å undersøke problemet medisinsk.

Men nå spørs det hvordan det klikker...rundt kneskåla? kneppelyd når du svinger på beinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme! Klikker hver gang jeg bøyer foten, uten unntak. Kiropraktoren sier at det ikke er noe farlig og har forklart det for meg et par ganger. Jeg husker det derimot ikke... 

Han anbefalte meg å tøye ut lårmuskelen! Sånn som på bildet her.

E61FF062-161F-471D-B7E9-7A72A4A6F024.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...