Gå til innhold

Ikke betalt arbeidsgiveravgift på flere år..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som jobber i arbeidstilsynet/ skattevesenet her? Jg jobber som selvstendig næringsdrivende i en helsefaglig profesjon-- og leier meg inn på en klinikk sammen med flere andre i samme posisjon. Vi har faste vaktlister og kan derfor ikke komme og gå som vi vil. Det har nå kommet meg for øret at akkurat dette (faste vaktlister) gjør at vi per def da anses som ansatte. Denne klinikken har blitt drevet slik i nesten 20 år--- dvs at klinikkeier potensielt skylder arbeidsgiveravgift for flere hundre tusener om dette stemmer..?! Noen som har noen innspill på dette/vet om dette stemmer?

Anonymkode: 33d70...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kunden din betaler vel ikke lønn til deg? Trolig betaler kunden din en faktura som du fakturerer fra ditt selskap (med mva dersom du er mva-pliktig). I så fall er kunden ikke å regne som din arbeidsgiver og trenger ikke å betale arbeidsgiveravgift (eller feriepenger, eller pensjon osv).

Dersom du har  AS er du ansatt der. Har du enkeltpersonforetak er du ikke å regne som ansatt i foretaket.

http://www.skatteetaten.no/no/Bedrift-og-organisasjon/Arbeidsgiver/rollen-som-arbeidsgiver/

 

Endret av Ild
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvis du ikke har flere kunder er du å regne som ansatt ja.

Tips katteetaten så fikser de faktura.

Hva mener du med kunder? Hvis du mener klinikken så er dette eneste klinikken jeg jobber på..

Anonymkode: 33d70...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Ild skrev:

Hei! Kunden din betaler vel ikke lønn til deg? Trolig betaler kunden din en faktura som du fakturerer fra ditt selskap (med mva dersom du er mva-pliktig). I så fall er kunden ikke å regne som din arbeidsgiver og trenger ikke å betale arbeidsgiveravgift (eller feriepenger, eller pensjon osv).