Gå til innhold

Holder på å gå på veggen av venninna mi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ENESTE hun babler om er en sånn fyr hun hadde en greie med for lenge siden. Da det viste seg at han var en dritt og rotet rundt med andre jenter, brøt hun kontakten med han. Selvsagt trist for henne at det ble sånn, men GUUUUD så deilig det var å slippe å høre mer om han. Nå har de fått kontakt igjen, og nok en gang er han omtrent det eneste hun prater om. Hun prater ikke om at hun liker han og ditt og datt, hun forteller meg bare helt tilfeldige ting som han har gjort og sagt i løpet av en dag. Hun spammer ned mobilen min med meldinger om han, og jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at 80% av meldingene hun sender i løpet av en dag handler om han. Holder på å bli gal, jeg driter da i at han fyren bulka bilen sin, jeg driter i at han møtte på en fyr han ikke liker og jeg d r i t e r  i at han har barbert skjegget!!!!!!! Er det innafor å be henne holde kjeft om han og finne på noe annet å snakke om? 

Anonymkode: 8ef67...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er det. Har en sånn venninne selv. Etter å ha prøvd pent å dreie samtalen inn på noe annet 4927465 ganger ga jeg opp og ga beskjed om at nå kunne vi snakke om noe annet for jeg var drit lei av å høre om xxx. Hun ble først dritsur men tok seg raskt inn igjen. Nå snakker vi om alt annet igjen og de gangene jeg hører om xxx nå er det fordi det faktisk er noe å fortelle og da er det helt ok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt i orden å si i fra, men du kan gjøre det på en fin måte. F.eks si at du synes det er så fint å få meldinger av henne og være sammen med henne, men at du er litt mye lei av å høre om det som angår kjæresten og hva som skjer med ham hele tiden. Ellers er du vel interessert i å la henne fortelle om sine følelser og opplevelser med ham, men ikke hele tiden hva som skjer med ham.....

Men hadde det vært meg som hadde en venninne som ville dele alt mulig med meg, tror jeg at jeg hadde syntes det var hyggelig. Hadde følt meg litt glad for tilliten hun viste meg som en god venn. Kan man ikke bare naturlig snakke om andre ting også da, at du kommer inn på annet tema? Hun er jo tydeligvis veldig opptatt av ham. Nå vil hun dele alt, men det går trolig over at hun bare vil snakke om ham, vil jeg tro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere og disse gode vennene deres som dere kritiserer døgnet rundt. Skaff dere nye venner hvis alle irriterer dere da vel. 😜

Anonymkode: d778c...db5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innafor å gi beskjed om at det blir for mye. Hun høres veldig oppslukt i han, og det er jo ikke sunt. At du gir beskjed kan jo få henne til å fokusere litt mer på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil vel bare dele gleden med deg, sin beste venninne. Det er greit å si fra når det blir for mye, men kanskje det blir mye fordi du ikke gir noen positiv respons. Og det gjør du ikke fordi du er litt sjalu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare si rett ut kan vi snakke om noe annet? Jeg skjønner du liker han, men jeg har ikke særlig sansen for han. Du må ha dine egne meninger, og får lov til å henge med han, men jeg har mye mer lyst til å snakke om noe annet. Han var forresten ikke så snill mot deg, og det er en av grunnene til at jeg ikke liker han. 

Anonymkode: 55122...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med over. Bare si at du gjerne vil høre om henne men ikke orker høre mer mas om han fordi du anser han som en diger drittsekk etter det han gjorde sist og er redd han bare kommer til å såre henne igjen. Hennes liv, men det er henne du har valgt som venn og ikke typene hennes. 

 

Anonymkode: 922d9...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Sånn er det å være forelsket. Man har ikke annet på hjernen. 

Anonymkode: 35299...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Horten Market skrev:

Hun vil vel bare dele gleden med deg, sin beste venninne. Det er greit å si fra når det blir for mye, men kanskje det blir mye fordi du ikke gir noen positiv respons. Og det gjør du ikke fordi du er litt sjalu?

Vet ikke helt hvordan jeg skal gi en positiv respons på at han har barbert skjegget jeg altså. Jeg er ikke sjalu, men jeg orker ikke å late som at jeg er fra meg av begeistring heller, for det blir jo veldig slitsomt i lengden.

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Javel? Sånn er det å være forelsket. Man har ikke annet på hjernen. 

Anonymkode: 35299...a36

Hun nekter på at hun er forelska da. Jeg har jo en kjæreste selv som jeg er veldig forelska i, men jeg har ikke noe behov for å fortelle henne alt kjæresten min sier og gjør. Skal la henne holde på litt til, men om det ikke gir jeg så skal jeg spørre om hun kan roe ned litt :)

Anonymkode: 8ef67...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Javel? Sånn er det å være forelsket. Man har ikke annet på hjernen. 

Anonymkode: 35299...a36

Det går an å styre seg litt da. Man overøser ikke venner med alt man bryr seg om. De bryr seg jo faktisk ikke like mye som deg.

Anonymkode: 82490...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvordan jeg skal gi en positiv respons på at han har barbert skjegget jeg altså. Jeg er ikke sjalu, men jeg orker ikke å late som at jeg er fra meg av begeistring heller, for det blir jo veldig slitsomt i lengden.

Det går fint an å gi en positiv respons uten å late som noen ting. Ikke trenger du å være fra deg av begeistring heller ;) Du kan si noe så enkelt som at det sikkert var fint eller godt for ham. 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hun nekter på at hun er forelska da. Jeg har jo en kjæreste selv som jeg er veldig forelska i, men jeg har ikke noe behov for å fortelle henne alt kjæresten min sier og gjør. Skal la henne holde på litt til, men om det ikke gir jeg så skal jeg spørre om hun kan roe ned litt :)

Anonymkode: 8ef67...a1e

Nei, du har ikke behov for det, men det kan være din venninne har behov for det. 

Det kan jo være at du er i et trygt og godt forhold der dere har hverandre og snakker og deler ting sammen. Venninnen din er jo ikke der enda. Kanskje det slett ikke er det riktige heller med de to. Hun trenger nok deg som en god venninne og en hun kan dele ting med og fortelle. Kanskje hun er litt småsjalu på deg innerst inne og vil vise deg (og seg selv) at hun også har noen i hennes liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...