Gå til innhold

Forskning: kvinner undertrykker seg selv ved å foretrekke menn som er langt mer intelligente enn dem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Women preferring smarter male partners is hampering their career opportunities in science

A later study led by Park conducted in 2016, found that female preference for a male partner who was more intelligent than they were, was preventing the women from advancing in STEM industries (science, technology, engineering, and mathematics).

Published in the Journal of Applied Psychology, this second study found that women working in STEM fields would 'minimise their intelligence' when pursuing romantic goals.

It also found that straight women (who preferred a smarter man) were less likely to be interested in STEM careers when the goal to be romantically desirable was activated.

The same did not apply to men.
https://www.indy100.com/article/what-men-think-women-smart-intelligence-sexy-psychology-study-iq-science-maths-love-relationships-7954646

Er kvinners naturlige tiltrekning til menn som er mer intelligente enn dem grunnen til at kvinner, i en god del tilfeller, velgere å tjene mindre enn sin mann, som har en langt bedre karriere enn henne?

 

Anonymkode: bdb3e...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er kvinners naturlige tiltrekning til menn som er mer intelligente enn dem grunnen til at kvinner, i en god del tilfeller, velgere å tjene mindre enn sin mann, som har en langt bedre karriere enn henne?

 

Anonymkode: bdb3e...3df

Tror ingen kvinner aktivt velger å tjene mindre enn sin man... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, WubWub skrev:

De får gå for meg da, så skal jeg overtrykke de med min lave intelligens. 

Du får sjarmere de i senk med din lave intelligens da. ;)

Anonymkode: bdb3e...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe nytt at kvinner flest blir tiltrukket av blant annet intelligens, og med det ofte økonomisk og sosial status. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mona123 skrev:

Tror ingen kvinner aktivt velger å tjene mindre enn sin man... 

I følge forskningen så er det noe de går inn for ved å velge menn som har høyere intelligens enn dem. Noe som betyr høyere karriere. Noe som betyr at hun blir hjemme når barn blir syke, osv. For han tjener mest. Noe som ender med at hans karriere styrkes mens hennes svekkes.

Anonymkode: bdb3e...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Example skrev:

Det er ikke noe nytt at kvinner flest blir tiltrukket av blant annet intelligens, og med det ofte økonomisk og sosial status. 

Nei, nemlig. Men nå er det både forsket på og bekreftet av forskning: kvinner graver sin egen grav, siden klager de på mennene for at de ikke tjener mer.

Anonymkode: bdb3e...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Intelligente menn? :skratte:

Anonymkode: 9d561...207

Einstein intelligent? :alice: :fnise:

Anonymkode: bdb3e...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Intelligente menn? :skratte:

Anonymkode: 9d561...207

Det er da mange av de. Både i nutiden og i oldtiden. 

Hver og en av disse herrene i bildet , inkludert Marie Curie hadde minst 150 i IQ. Grunnleggerne av kvantefysikken;

331.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mona123 skrev:

Tror ingen kvinner aktivt velger å tjene mindre enn sin man... 

Ganske mange faktisk. Det kan være alt fra valg av yrke til valg av hvor stor stilling man vil ha. Det er ikke til å feie under et teppe at selv om kvinner er overrepresentert i høyere utdanning her i landet, velger de fremdeles linjer og yrker som er dårligere betalt enn det menn velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nemlig. Men nå er det både forsket på og bekreftet av forskning: kvinner graver sin egen grav, siden klager de på mennene for at de ikke tjener mer.

Anonymkode: bdb3e...3df

De som klager på det, har fortsatt misforstått fundamentale ting i samfunnet og hvordan vi tenker som mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge forskningen så er det noe de går inn for ved å velge menn som har høyere intelligens enn dem. Noe som betyr høyere karriere. Noe som betyr at hun blir hjemme når barn blir syke, osv. For han tjener mest. Noe som ender med at hans karriere styrkes mens hennes svekkes.

Anonymkode: bdb3e...3df

Intelligens betyr ikke at man har høy utdanning eller godt betalt jobb. Mange smarte menn som jobb er i lavt betalte yrker. Intelligens og lønn har null sammenheng

Tror ikke denne forskningen er særlig reel uansett. Kvinner går for de kjekkeste mennene akkurat som menn gpr for de peneste. Og de kjekkeste og peneste er ikke på toppen av intelligens. De er i midten

Hjelpet ikke med intelligens når du er stygg som fy😅

Anonymkode: 8adbf...a33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får sjarmere de i senk med din lave intelligens da. ;)

Anonymkode: bdb3e...3df

Det klarer hun nok lett om hyn er pen og deilig. Menn driter i intelligens som oftest hos kvinner. Hjelper ikke å være smart om du ikke kan gi oss ståpikk

Anonymkode: 8adbf...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Intelligente menn? :skratte:

Anonymkode: 9d561...207

Enig finnes ikke intelligente menn, Det er jo derfor vi fremdels bor i huler.

Anonymkode: 9628f...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke jeg altså. Har aldri sjekka hvor høy IQ mannen har, og det spiller ikke så stor rolle om den er 110 eller 150 for min del, for han er den han er uansett. Jeg har 140 i IQ og det er ikke sånn at det er enorme mengder menn med høyere IQ enn meg, så hadde ikke hatt mange valgmuligheter om jeg skulle hatt det som et kriterium i tillegg. Mannen min er reflektert og oppegående og det er mer enn nok for meg. Har møtt flere med høy IQ som likevel er en av de minst reflekterte menneskene jeg kjenner. Så det jeg kaller "idiot" kan man være uansett IQ-nivå. 

Anonymkode: 62f60...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...