Gå til innhold

Igangsettelse, livredd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg på føden og venter på legen som skal vurdere om jeg skal settes igang pga bekkenløsning og tvillinger. Jeg er i uke 38, har hatt vondt siden uke 10, har hemoroider og er stort sett sengeliggende. Men jeg er ikke klar for å føde. Jeg er livredd smertene og selve pressingen. Livredd for å revne skikkelig og bli plaget resten av livet :-( Samtidig ønsker jeg ikke KS pga smertene i ettertid. Kan ikke bare ungene komme med storken? :-(

Anonymkode: 06bd1...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Storken kommer bare med egne "storkebabyer", så storken kan du ikke håpe på hjelp fra. 

De fleste overlever og lever godt etter å ha blitt satt igang. Det vanskelige er her som med alt annet, å skulle gå igjennom noe nytt og ukjent. Men det går nok bra for deg også. Babyene må ut, 38 uker med to er temmig heftig.

Lykke til, snart er du mamma. 

Anonymkode: 22d81...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, babyene må jo ut kjære deg :) hvis legene mener det er på tide nå, så må du stole på at de tar riktig avgjørelse. Fødselen går sikkert veldig fint!

Anonymkode: d4376...ce3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fødd tvillinger, men to ganger. Min erfaring er at ting ble betre enn først antatt. Det er naturlig å være redd, en fødsel er knallhard. Men kroppen din endrer seg og forbereder seg til fødselen, du skal se at kroppen din er mer klar enn det du er! 

Lykke til! Du kommer til å få et sinnsykt rush når du har tvillingene i armene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har hemoroidene med dette å gjøre?

Anonymkode: 76ffb...39f

Poenget mitt var at jeg har plager som ikke går over før etter fødsel, men likevel vil jeg ikke føde fordi jeg er redd :-(

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Storken kommer bare med egne "storkebabyer", så storken kan du ikke håpe på hjelp fra. 

De fleste overlever og lever godt etter å ha blitt satt igang. Det vanskelige er her som med alt annet, å skulle gå igjennom noe nytt og ukjent. Men det går nok bra for deg også. Babyene må ut, 38 uker med to er temmig heftig.

Lykke til, snart er du mamma. 

Anonymkode: 22d81...b9d

Takk :-)

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, babyene må jo ut kjære deg :) hvis legene mener det er på tide nå, så må du stole på at de tar riktig avgjørelse. Fødselen går sikkert veldig fint!

Anonymkode: d4376...ce3

Håper det!

13 minutter siden, marsiglia skrev:

Har ikke fødd tvillinger, men to ganger. Min erfaring er at ting ble betre enn først antatt. Det er naturlig å være redd, en fødsel er knallhard. Men kroppen din endrer seg og forbereder seg til fødselen, du skal se at kroppen din er mer klar enn det du er! 

Lykke til! Du kommer til å få et sinnsykt rush når du har tvillingene i armene! 

Takk :-)

Anonymkode: 06bd1...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble satt i gang, og syns det var bra. Du kan få epidural relativt raskt, og slipper å gå i timesvis og vente på å bli lagt inn. Jeg ble klipt og var livredd for det, men helt ærlig merket jeg ingenting av det da det skjedde, og i etterkant var det som et papirkutt, vondt å ta på og kjipt å ha, men går fort over. Ikke noe å være redd for! 

Anonymkode: 10bd3...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble igangsatt tre uker før termin, og hadde en fantastisk fødsel. Bare en baby da riktignok, men uansett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det mange kaller en "tøff fødsel" med altfor kort tid mellom riene, en stresset baby og dermed klipping og tang.  Det var haugevis med jordmødre og leger i rommet, og babyen vår veldig svak da hun endelig kom ut. Likevel var opplevelsen helt fantastisk! Det var vondt (men epiduralen tok etterhvert det verste), men smerten kommer i bølger, og premien er så uendelig stor, så det er overkommelig. Jeg snakket om "neste baby" allerede mens de sydde meg.  

 

Jeg forstår at du gruer deg. Det gjorde jeg også! Men opplevelsen var virkelig noe å glede seg til alt i alt. Selve pressingen var mye mindre vondt enn jeg hadde forestilt meg (selv med tang). Det var rettig slett deilig å endelig få lov til å bruke kroppen litt.

Anonymkode: a43fb...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...