Gå til innhold

Bli undersøkt privat- Medicus i Trondheim


Catnip

Anbefalte innlegg

Har noen erfaringer med Medicus i Trondheim, nærmere bestemt å få hjelp med eggløsningen?

Snakket med en søt dame i telefonen på mandag morgen fordi jeg og mannen har forsøkt å bli gravide i snart ett år. Vi snakket om når jeg skulle komme og ta blodprøver, og jeg sa at jeg gjerne ville slippe å vente til første syklusdag, da jeg sjelden har menstruasjon og isåfall potensielt må vente i månedsvis. Damen viste masse forståelse, og vi snakket om hvor vanskelig det er å bli gravid når man ikke har eggløsning oftere enn hver 3-4 måned :P Hun nevnte PCOS og en ultralydundersøkelse etter at blodprøvene er tatt. Etter samtalen fylte jeg ut pasientskjemaet på hjemmesidene deres, og så skulle de ringe meg.

Noen med samme problem som har gått veien videre herfra hos Medicus? Damen mente at manglende eggløsning ikke var det vanskeligste å "fikse", og jeg vet at mange får f.eks. Pergotime. Har noen erfaringer med dette? Hvor lang tid tar ting hos Medicus? Litt av grunnen til at jeg velger å gå privat, er jo ventetiden. Tok det lang tid før de tok kontakt med dere og dere fikk komme inn for blodprøver/ undersøkelse?

Telefonsamtalen virket veldig ålreit, så håper dette blir en OK opplevelse og at det ikke drøyer for lenge før jeg får komme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Catnip skrev:

Har noen erfaringer med Medicus i Trondheim, nærmere bestemt å få hjelp med eggløsningen?

Snakket med en søt dame i telefonen på mandag morgen fordi jeg og mannen har forsøkt å bli gravide i snart ett år. Vi snakket om når jeg skulle komme og ta blodprøver, og jeg sa at jeg gjerne ville slippe å vente til første syklusdag, da jeg sjelden har menstruasjon og isåfall potensielt må vente i månedsvis. Damen viste masse forståelse, og vi snakket om hvor vanskelig det er å bli gravid når man ikke har eggløsning oftere enn hver 3-4 måned :P Hun nevnte PCOS og en ultralydundersøkelse etter at blodprøvene er tatt. Etter samtalen fylte jeg ut pasientskjemaet på hjemmesidene deres, og så skulle de ringe meg.

Noen med samme problem som har gått veien videre herfra hos Medicus? Damen mente at manglende eggløsning ikke var det vanskeligste å "fikse", og jeg vet at mange får f.eks. Pergotime. Har noen erfaringer med dette? Hvor lang tid tar ting hos Medicus? Litt av grunnen til at jeg velger å gå privat, er jo ventetiden. Tok det lang tid før de tok kontakt med dere og dere fikk komme inn for blodprøver/ undersøkelse?

Telefonsamtalen virket veldig ålreit, så håper dette blir en OK opplevelse og at det ikke drøyer for lenge før jeg får komme! :)

Jeg gikk offentlig. Under 1 mnd ventetid på time, blodprøver i første påfølgende syklus og deretter full utredning med skylling gjennom eggledere etc. Det tar ikke lang tid med utredning i det offentlige. Prøverør derimot, er det ventetid på. Bare sånn at du er klar over det før du bruker mange tusen kroner. 

Anonymkode: 2b2bc...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medicus Solsiden ❤️❤️

 

Et fantastisk team med veldig dyktige fagfolk. Fikk første time 3 dager etter jeg ringte inn og bestilte. Fikk UL og resept på Letrozol første dag. Letrozol er det "nye" pergo. 

Jeg prøvde 3 pp med letrozol i samarbeid med medicus, men dessverre ga det ingen eggløsning hos meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun gode erfaringer derfra! De er effektive og omsorgsfulle. 

Letrozol førte til eggløsning omtrent halvparten av gangene for min del, men ble ikke gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...