Gå til innhold

Hvilken by er Norges vakreste?


Stina234

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Å stå på toppen av Fløyen og se utover Bergen er fint.  Å stå på Fjellstua å se utover Ålesund er om mulig enda finere.  Noen andre byer som har slike utsiktspunkter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodø har i alle fall gangavstand til fjellheimen med fantastisk utsikt! Meeen, jeg vil ikke si det er en vakker by, nei. Da må jeg kanskje si meg enig om Ålesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at Bergen og Ålesund er fine byer - de har liksom "hele pakka": både sjarmerende og historisk bysentrum, samtidig som den omkringliggende naturen er flott.

Synes også at flere av Norges småbyer er vakre. Sørlandsbyer som Risør og Kragerø er veldig idylliske, spesielt om sommeren. Røros er også veldig spesiell, selv om den kanskje ikke har bystatus (?). 

Oslo kommer langt ned på lista, og egentlig synes jeg vi har vært ganske uheldig med hovedstaden vår. Noen områder av byen er fine, men når man sammenligner med f.eks. København og Stockholm, blekner Oslo veldig. Den mangler karakter og personlighet i mine øyne, og det har andre skandinaviske hovedsteder i bøttevis.

Anonymkode: 1bb24...304

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ålesund. Florø er også veldig pent, men mentaliteten der er så ræva at det går ut over inntrykket.

Anonymkode: 6dc9a...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jessheim eller Hokksund. Noen av de fineste asfalterte veiene i landet.

Anonymkode: 73c8a...d11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...