Gå til innhold

Flere som får uforklalige blåmerker ved får lite mat? Under vektnedgang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har oppdaget det?? Blåmerker under vektnedgang, eller ikke få i seg nok mat over en lengre periode?

Anonymkode: 514b3...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring og bestill time hos fastlegen når de åpner på onsdag. Og fortell legen det som du forteller her. Det er svært viktig å bli utredet når du har de symptomene som du forteller om. Fortell også legen om hvor lite mat du spiser. Dette går på helsa di løs!

.

Anonymkode: 7d289...386

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ring og bestill time hos fastlegen når de åpner på onsdag. Og fortell legen det som du forteller her. Det er svært viktig å bli utredet når du har de symptomene som du forteller om. Fortell også legen om hvor lite mat du spiser. Dette går på helsa di løs!

.

Anonymkode: 7d289...386

Jeg har ikke hatt en eneste blåmerke siden jeg fikk et par på leggen i sommer! Så betyr jo at noe er gjort riktig, eller at jeg spiste for lite??

Anonymkode: 514b3...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være vitaminmangel. Ta kontakt med lege så finner du sikkert ut av det. 

Anonymkode: a9db9...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være vitaminmangel. Ta kontakt med lege så finner du sikkert ut av det. 

Anonymkode: a9db9...b33

Selv om jeg ikke har hatt noen blåmerker siden?? Kan det være pga lite mat? Var på lavkarbo.

Anonymkode: 514b3...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får veldig lett blåmerker når jeg mangler jern - og du kan få jernmangel hvis du spiser ensidig kost / for lite under vektnedgang. Ta blodprøve hos legen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva ligger du i "for lite" mat? Det er nemlig stort forskjell på et lite kaloriunderskudd og på ren sulting. 

Om du merker økt forekomst av blåmerke og det skyldes underernæring, ville jeg nesten tro du har andre symptomer også? (hårtap, muskelverk, hodepine, tørr hud, fryse-følelse, svimmelhet... For å nevne noen få). Kan tenke du mangler vitminer og mineraler eller st det har en ubalanse i hormonene. Ville uansett dratt til legen for en sjekk og blodprøver 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lill3My skrev:

Hva ligger du i "for lite" mat? Det er nemlig stort forskjell på et lite kaloriunderskudd og på ren sulting. 

Om du merker økt forekomst av blåmerke og det skyldes underernæring, ville jeg nesten tro du har andre symptomer også? (hårtap, muskelverk, hodepine, tørr hud, fryse-følelse, svimmelhet... For å nevne noen få). Kan tenke du mangler vitminer og mineraler eller st det har en ubalanse i hormonene. Ville uansett dratt til legen for en sjekk og blodprøver 

Har lest litt på Google og folk skriver at de og får blåmerker uten grunn ved lite mat/diett..

Anonymkode: 514b3...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lest litt på Google og folk skriver at de og får blåmerker uten grunn ved lite mat/diett..

Anonymkode: 514b3...0bb

Via Google finner man frem til det aller meste ... blant annet også at rødt undertøy øker faren for å utvikle kreft :-p det er bare å formulere søket sitt etter resultatet en ønsker så finner en faktisk utrolig mye rart. Men da virker det som om du fant svaret selv? At det er "vanlig"? :-) er du på streng diett eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan ha vært en næringsmangel av noe slag. Jeg fikk blåmerker for "ingenting" og de var svære, mens jeg hadde et elendig kosthold. De forsvant av seg selv da jeg la om kostholdet. Blåmerker har ikke noe med vektnedgang å gjøre, for jeg hadde dem da jeg var overvektig, og de forsvant mens jeg gikk ned i vekt. Jeg var nok litt slapp, men hadde ingen andre symptomer som ikke kunne forklares med overvekt. Hvis blåmerkene dine er borte nå, og du spiser bedre nå, og ikke har noen andre symptomer, ville jeg ikke bekymret meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pringle skrev:

Jeg tror det kan ha vært en næringsmangel av noe slag. Jeg fikk blåmerker for "ingenting" og de var svære, mens jeg hadde et elendig kosthold. De forsvant av seg selv da jeg la om kostholdet. Blåmerker har ikke noe med vektnedgang å gjøre, for jeg hadde dem da jeg var overvektig, og de forsvant mens jeg gikk ned i vekt. Jeg var nok litt slapp, men hadde ingen andre symptomer som ikke kunne forklares med overvekt. Hvis blåmerkene dine er borte nå, og du spiser bedre nå, og ikke har noen andre symptomer, ville jeg ikke bekymret meg.

Ok :)) Men hva mener du med næringsmangel?? Mener du vitaminer? 

Anonymkode: 514b3...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok :)) Men hva mener du med næringsmangel?? Mener du vitaminer? 

Anonymkode: 514b3...0bb

Vitaminer, mineraler, proteiner, fettsyrer. Akkurat så upresist, derfor skrev jeg bare "næringsmangel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pringle skrev:

Vitaminer, mineraler, proteiner, fettsyrer. Akkurat så upresist, derfor skrev jeg bare "næringsmangel".

Tror du virkelig at lite protein kan gi blåmerker? Hadde ikke veldig mange hatt det da?

Anonymkode: 514b3...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk lettere blåmerker da jeg hadde vitaminmangel. De kom nok ikke av ingenting, man dunker jo ofte borti ting gjennom dagen uten å tenke noe særlig over det.

Anonymkode: fa124...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...