Gå til innhold

Er det normalt å rote med ord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger så vet jeg hva jeg vil si, jeg begynner å si det, men jeg greier ikke helt å avslutte riktig. Jeg bytter om på ord, eller uttaler det feil. Jeg vet ikke hvorfor. :( Jeg har et ganske bra ordforråd, og har ikke problemer når jeg skriver. Er det fordi jeg snakker for fort? Er jeg unormal? 

Det skjer jo ikke hele tiden, men jeg bekymrer meg litt for at folk skal tenke at jeg er dum, eller at jeg er "spesiell". Jeg kan jo snakke!

Jeg er 27 år.

Anonymkode: a85ce...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nevnt det for fastlegen? Har du vanskeligheter med å forstå hva andre mener også, eller er det kun dine egne ord? Tenkte først på afasi, men kanskje du bare er sliten for tiden? 

Anonymkode: fffb7...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger så vet jeg hva jeg vil si, jeg begynner å si det, men jeg greier ikke helt å avslutte riktig. Jeg bytter om på ord, eller uttaler det feil. Jeg vet ikke hvorfor. :( Jeg har et ganske bra ordforråd, og har ikke problemer når jeg skriver. Er det fordi jeg snakker for fort? Er jeg unormal? 

Det skjer jo ikke hele tiden, men jeg bekymrer meg litt for at folk skal tenke at jeg er dum, eller at jeg er "spesiell". Jeg kan jo snakke!

Jeg er 27 år.

Anonymkode: a85ce...a95

Haha, nei det opplever jeg stadig vekk! 

Sier som Ole Brum "det hørtes så bra ut i hodet og så skjedde det noe på veien ut" 🙈

Bare start på nytt og si det en gang til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les her inne: http://www.afasi.no/Om-afasi/Til-deg-som-har-afasi/Afasi-vansker-med-aa-snakke 

Kjenner du deg igjen? :) 

Anonymkode: fffb7...cf9

Nei, det passer ikke helt meg. Jeg snakker ganske fort selv, og jeg forstår hva andre sier, ja. 

Anonymkode: a85ce...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Føler du en liten antspenthet når du snakker med folk? Kan det være en lite grad av hjernteppe som kommer på besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker du dette også når du snakker med familie og nære venner, eller er det bare sammen med mer perifere folk? Hvis det siste er tilfelle tipper jeg det handler om nervøsitet/stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
På 19.9.2017 den 22.48, Mass skrev:

Haha, nei det opplever jeg stadig vekk! 

Sier som Ole Brum "det hørtes så bra ut i hodet og så skjedde det noe på veien ut" 🙈

Bare start på nytt og si det en gang til. 

Samme her. Enkelte ganger går det bare helt i ball, da får man trekke pusten og starte på nytt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chauve-Souris

Det skjer med meg også :fnise: For meg handler det mest om at jeg snakker for fort og egentlig ikke har tenkt over hva jeg skal si før jeg sier det. Da kan jeg noen ganger begynne å surre i ordene. Tungen bare krøller seg og ordene kommer ut i feil rekkefølge og gjerne feil ord/uttale. Når det skjer må jeg bare beklage, puste og starte setningen på nytt. Er litt flaut da :sjenert: Høres jo ut som en tulling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2017 den 22.48, Mass skrev:

Haha, nei det opplever jeg stadig vekk! 

Sier som Ole Brum "det hørtes så bra ut i hodet og så skjedde det noe på veien ut" 🙈

Bare start på nytt og si det en gang til. 

Samme her! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...