Gå til innhold

Ikke ha far på sykehuset hele oppholdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kanskje skikkelig utypisk, men jeg stortrivdes på barsel, selv med tomannsrom og uten far der på natt. Jeg ville nesten ikke hjem :fnise: Hadde det helt topp med mat nede i gangen, tilgang på jordmødre som kunne hjelpe med amming og svare på spørsmål og jeg syntes generelt alt var fantastisk selv med amming som gjorde vondt og et herja underliv. 

Men FØR jeg hadde født så jeg for meg at det skulle bli kjempetøft å ikke ha far der på natt, dele rom med en fremmed og ikke sove i egen seng. Ville ikke tatt alle sorger på forskudd, man blir som regel tatt godt vare på og det er ikke snakk om mange døgn akkurat før man blir vist utgangen (vennlig, men bestemt :P

Anonymkode: a6596...e84

Godt å høre det kan gå den veien også 😊

Anonymkode: a25bc...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er livredd for å gjøre noe feil, livredd jordmødre, mørkredd, klarer ikke sove alene, redd for snorking??? 

Hjælp! 

Anonymkode: bafef...a94

Hvis du først skal komme med slike trollete kommentarer bør du faktisk ha såpass respekt for andre mennesker at du gidder å gi dem et ordentlig svar på hva du mener! Det er tydeligvis noe jeg har gått glipp av da du har fått flere likes så om ikke du selv gidder å svare så kan vel en av de andre som forsto dette muligens ta seg tid til å svare?

Jeg har vært i en praksis som jeg fortalte hvor veilederen min absolutt ikke oppførte seg  proffesjonelt og derfor knakk selvtilliten min i settinger hvor jeg skal lære noe nytt. Selv om fornuften forteller meg at  jordmødre ikke er "skumle" vil denne arbeidsgruppen alltid minne meg om tre måneder av livet mitt som ikke var noe å rope hurra for akkurat. 

Det er da rimelig mange voksne mennesker som er mørkeredd så skjønner ikke hvorfor det er noe å gjøre narr av??

Jeg sliter med å sove alene av grunner jeg absolutt ikke har noe behov for å forklare her, men heldigvis føler jeg meg trygg når hundene er hjemme når mannen er bortreist. Det tror jeg jammen meg du hadde gjort også hadde du vært i mine sko.

Jeg har da for pokker ikke sagt at jeg er livredd snorking, men av erfaring når f.eks. ei venninne overnatter å snorker så har jeg problemer med å sovne ja. Det vet jeg at jeg ikke er alene om, siden det er oppfunnet svært mange midler for å unngå snorking.

Heldig er du som ikke har noen utfordringer i livet ditt, men hold deg for god til å gjøre narr av andres.

Anonymkode: a25bc...ef4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte kl 1030 på formiddagen og da kunne far være der helt til kvelden. Tror han dro i 23 tiden. Var på dobbeltrom, men var alene til 05 tiden på morgenen etter jeg fødte. Besøkstiden var tiltenkt besteforeldre og andre, og far kunne ihvertfall være hele dagen der jeg fødte (arendal). Far kunne komme inn på rommet, mens andre måtte vi møte i gangen, men det var sofa osv, godt tilrettelagt for besøk. Hun andre som fødte hadde 2 barn fra før og jeg syns det var slitsomt at hun hadde ganske mye besøk av far og barna, den eldste var ikke mer enn 3-4 år. 

Anonymkode: 15724...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tre keisersnitt. 

Med førstemann (akutt ks med komplikasjoner etterpå) ble han der i to netter før jeg måtte dele rom, så da måtte han dra.

Med de to yngste (planlagte ks uten komplikasjoner) hadde jeg enerom hele tiden (4-5 netter), men han var der kun første natta siden han måtte hjem til søsken. Begrenset hvor lenge vi kunne la andre passe dem.

Anonymkode: 72e9b...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2017 den 22.09, AnonymBruker skrev:

 Man er to om å få barn, og jeg syns det er diskriminerende mot både far og barn å sende han hjem. Far har også rett til å bli kjent med den nyfødte i trygge, veiledede omgivelser. Og jeg syns mor har RETT til å ha sin kjære der som støtte, siden mange avdelinger er så travle at helsepersonell knapt har tid til å slenge inn noen brødskiver.

Veldig enig i dette!

Jeg kjenner ikke til sykehuset du skal føde på TS, men du kan jo ringe de å spørre hvordan det er. Forklar gjerne hvordan du føler det også, jeg tenker at det er rart om de ikke prøver å få til en god løsning for dere så langt det lar seg gjøre. Jeg fødte på St.Olavs i Trondheim - her er det bare enerom og far får være der hele tiden, men han må betale pr. natt og får ikke spise av maten der.

Anonymkode: 40bec...b38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første fødsel var veldig tøff og jeg måtte være på barsel i en uke og da ordnet heldigvis personalet på barsel det slik at jeg fikk ha mannen min med meg hele tiden selv om det egentlig ikke er meningen at far skal overnatte. Med de to andre hadde jeg greie fødsler og kunne dra hjem mye tidligere så da føltes det helt greit at mannen ikke var der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.9.2017 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Hadde dere det bra der? Selv om vi bor 20 minutter kjøring fra tror du?🤔

Anonymkode: a25bc...ef4

Som førstegangs hadde vi det helt supert der. Vi bodde også bare 20 min unna😊 ble et døgn ekstra for ammetrening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2017 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Hvis du først skal komme med slike trollete kommentarer bør du faktisk ha såpass respekt for andre mennesker at du gidder å gi dem et ordentlig svar på hva du mener! Det er tydeligvis noe jeg har gått glipp av da du har fått flere likes så om ikke du selv gidder å svare så kan vel en av de andre som forsto dette muligens ta seg tid til å svare?

Jeg har vært i en praksis som jeg fortalte hvor veilederen min absolutt ikke oppførte seg  proffesjonelt og derfor knakk selvtilliten min i settinger hvor jeg skal lære noe nytt. Selv om fornuften forteller meg at  jordmødre ikke er "skumle" vil denne arbeidsgruppen alltid minne meg om tre måneder av livet mitt som ikke var noe å rope hurra for akkurat. 

Det er da rimelig mange voksne mennesker som er mørkeredd så skjønner ikke hvorfor det er noe å gjøre narr av??

Jeg sliter med å sove alene av grunner jeg absolutt ikke har noe behov for å forklare her, men heldigvis føler jeg meg trygg når hundene er hjemme når mannen er bortreist. Det tror jeg jammen meg du hadde gjort også hadde du vært i mine sko.

Jeg har da for pokker ikke sagt at jeg er livredd snorking, men av erfaring når f.eks. ei venninne overnatter å snorker så har jeg problemer med å sovne ja. Det vet jeg at jeg ikke er alene om, siden det er oppfunnet svært mange midler for å unngå snorking.

Heldig er du som ikke har noen utfordringer i livet ditt, men hold deg for god til å gjøre narr av andres.

Anonymkode: a25bc...ef4

Du virker bare langt over gjennomsnittet skjør og nervøs. Redd for det meste 

Anonymkode: bafef...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du virker bare langt over gjennomsnittet skjør og nervøs. Redd for det meste 

Anonymkode: bafef...a94

Hvorfor det? Fordi hun har negative erfaringer med ulike ting? Jeg sliter også med å sove alene. Jeg er ikke redd for noe, men jeg er vant med å sove med mannen min og sliter med å sove de første dagene når han er borte. Ts er redd for mørket, det er helt normalt. Jeg er redd for edderkopper, og du er også helt sikkert redd for noe helt irrasjonelt. Og hva så om hun er nervøs for at de andre på rommet snorker? De fleste vil slite med å sove hvis noen snorker som et tordenvær ved siden av. Breaking news: veldig mange sliter med å sove når det skjer noe de ikke er vant med. Som snorking, eller ukjente lyder osv. Du virker over gjennomsnittet bedrevitende og uforstående. Hvilke førstegangsgravid er det som IKKE er redd for å gjøre feil?? og som IKKE er overhodet nervøs for fødsel og barsel?? Jeg vil faktisk si at man er bedre rustet til foreldretilværelsen om man er ydmyk, nervøs og klar over at dette kan man ikke - enn om man durer på og tror at man vet alt. 

TS: Dette ordner seg :) Ikke hør på denne brukeren. Jeg synes du virker helt gjennomsnittlig ''skjør og nervøs'' til førstegangsfødende og være ;) 

Anonymkode: a8016...e0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...