Gå til innhold

Ansatt har bursdag - ønsker ikke å gi gave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en ansatt som snart har bursdag og hun skal uansett snart slutte (hun har vært i intervjuer og regner med hun finner noe snart). 

Har kjøpt gave og kake til de andre men har liksom ikke lyst til å kjøpe noe til hun her: fordi hun har helt andre politiske meninger og jeg bare forstår henne virkelig ikke! ☹️🙄

 

What to do-blir så fake å gi henne noe..

 

-Sjef-

Anonymkode: 618c7...e2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi hun har andre politiske meninger, faktisk...!

Du skal selvsagt behandle henne akkurat som du behandler og har behandlet de andre.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å være annerledes.

Særlig som leder bør du ikke forskjellsbehandle en ansatt på bakgrunn av "ulikt politisk ståsted". Kjøp kake og gave, du er leder og har dermed et ekstra ansvar for godt arbeidsmiljø, og du skal oppføre deg som en leder. Hadde du vært en venn/bekjent på privaten hadde du kunnet gjort hva du vil, men ærlig talt, skjerp deg.

Anonymkode: 9a31e...10d

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Dette kan du ikke gjøre. Du risikerer å få de andre ansatte mot deg og å opparbeide deg mye fremtidig uvilje fra dem. Du tenker å gjøre noe skikkelig uprofesjonelt. Du må behandle alle likt. Hun vet sikkert at dere ikke har kjemi, men å la alle så åpenlyst få vite det blir helt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en ansatt som snart har bursdag og hun skal uansett snart slutte (hun har vært i intervjuer og regner med hun finner noe snart). 

Har kjøpt gave og kake til de andre men har liksom ikke lyst til å kjøpe noe til hun her: fordi hun har helt andre politiske meninger og jeg bare forstår henne virkelig ikke! ☹️🙄

 

What to do-blir så fake å gi henne noe..

 

-Sjef-

Anonymkode: 618c7...e2a

Om du virkelig skulle være "sjef" så må du være en av de mest uprofesjonelle sjefene jeg har hørt om.

Dette tror jeg ikke på et sekund.

Anonymkode: 0ca27...ac3

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greia er at hun det gjelder vil vite at det er så fake og ikke oppriktig ment. Hun er så vanskelig og komplisert, forstår henne ikke. Er riktignok mann men har da døtre då...😐

Anonymkode: 618c7...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke oppfør deg som et rasshøll. Gir du kake til en må alle få det er sånn det funker i arbeidslivet. 

Anonymkode: b3724...4db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at hun det gjelder vil vite at det er så fake og ikke oppriktig ment. Hun er så vanskelig og komplisert, forstår henne ikke. Er riktignok mann men har da døtre då...😐

Anonymkode: 618c7...e2a

Du formulerer deg ikke som en mann med døtre....

Anonymkode: ed751...4d8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke forstå henne eller være enig i meningene hennes, men som sjef er det din oppgave å behandle alle ansatte likt når det gjelder sånne ting, og det burde det ærlig talt være unødvendig å fortelle deg.

Å gi noen kake og gave på bursdagen trenger ikke bety "Vi liker deg og meningene dine", det betyr bare "Du har bursdag og det er noe vi alltid markerer". Å la være å gi én ansatt en oppmerksomhet man gir alle andre er derimot et utvetydig "Vi liker deg ikke", også kalt mobbing på arbeidsplassen. Det er, som jeg antar du er klar over, noe en sjef skal jobbe for å motvirke, ikke stå i spissen for.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at du ikke vil kjøpe gave, og spør om råd til å slippe? Eller spør du om råd til hva du skal gi en person du ikke liker, og forstår? 

Skjønner ikke helt hva politiske meninger har med en bursdag/avslutningsgave å gjøre?

Anonymkode: dfe37...aed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en ansatt som snart har bursdag og hun skal uansett snart slutte (hun har vært i intervjuer og regner med hun finner noe snart). 

Har kjøpt gave og kake til de andre men har liksom ikke lyst til å kjøpe noe til hun her: fordi hun har helt andre politiske meninger og jeg bare forstår henne virkelig ikke! ☹️🙄

 

What to do-blir så fake å gi henne noe..

 

-Sjef-

Anonymkode: 618c7...e2a

Jøss, for et sammentreff! "Fake" var nemlig det første som slo meg også, men ikke i den betydningen du sikter til.

For øvrig er gaver og kake til ansatte helt unødvendig, med mindre det er snakk om runde dager.

Hilsen -Også Sjef-

Anonymkode: b546c...84b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så må alle få kake, eller ingen. Min sjef har kaker til bursdagene til sine ansatte, men ikke til min. Antar at det var fordi det ble glemt. Likevel litt surt og ekkelt, fordi man begynner å lure på om det er noe hint man bør ta til seg. Håper i alle fall at det ikke er på grunn av mine politiske meninger...

Anonymkode: 7b175...89c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sjefen, du skal behandle alle dine ansatte likt i en slik situasjon! Sånn er det bare å har du problemer med det burde du ikke være sjef... 

Anonymkode: 46511...49c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er nok ikke skrevet av en reell sjef men en forbitret psykopat som er full av tomhet. 

Det tomme giftige blikket.der misunnelse og hat er hovedingrediensen. 

Holde seg unna slike.

Anonymkode: 6b911...cf9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

forstår henne ikke

Du er ikke den første mann som ikke forstår kvinnen, og du blir ikke den siste.
Men det er heller ikke nødvendig for en sjef, heldigvis. Glem din manglende forståelse og bare konsentrer deg om å kjøpe kake.
(En annen ting er at jeg ikke tror noe på at du er mann. En mann vil aldri skrive slik;
hun det gjelder vil vite at det er så fake og ikke oppriktig ment. Hun er så vanskelig og komplisert, forstår henne ikke)

Endret av GauteS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, GauteS skrev:

Du er ikke den første mann som ikke forstår kvinnen, og du blir ikke den siste.
Men det er heller ikke nødvendig for en sjef, heldigvis. Glem din manglende forståelse og bare konsentrer deg om å kjøpe kake.
(En annen ting er at jeg ikke tror noe på at du er mann. En mann vil aldri skrive slik;
hun det gjelder vil vite at det er så fake og ikke oppriktig ment. Hun er så vanskelig og komplisert, forstår henne ikke)

Helt sant. Er nok litt femi 🙂 

Anonymkode: 618c7...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...