Gå til innhold

.


BerntHulken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

1) Språklig intelligens

2) Selvinnsikt - intuitiv intelligens

3) Visuell intelligens

4) Sosial intelligens

5) Kroppslig intelligens

6) Logisk/matematisk intelligens

7) Musikalsk intelligens

Dette var en veldig vanskelig vurdering. Jeg vil nok rangere dem ganske likt. Litt sånn "all-rounder".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Språklig intelligens 
2) Logisk/matematisk intelligens OG musikalsk intelligens
4) Visuell intelligens
5) Sosial intelligens
6) Kroppslig intelligens - motorikken er grei den, men håndarbeid og håndskrift er virkelig ikke min sterke side
7) Selvinnsikt - intuitiv intelligens - At denne kommer sist er ikke fordi jeg ikke reflekterer over egne svake og sterke sider, men fordi jeg gjerne overtenker og overtolker i sosiale situasjoner

Anonymkode: 44844...426

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Visuell, logisk/matematisk, sosial.
2) kroppslig, selvinnsikt og språk.

Jeg tror jeg er ganske god til å formulere meg, i alle fall på norsk. Men jeg tenker stort sett i bilder og er avhengig av å "se" ting for å forstå, og syntes det fort kan bli kronglete å skulle resonnere seg frem til noe ved hjelp av språk.

 

 

 

Anonymkode: 30e41...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logisk

Selvinnsikt

Kroppslig

Musikalsk

Sosial

Visuell

Språklig 

 

Omtrent slik, den eneste som var lett å plassere var språklig. 

Anonymkode: da60e...2e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok rangere dem slik, selv om jeg ikke er helt sikker:

1)Selvinnsikt - intuitiv intelligens: Eneste som ikke stemmer er at jeg ønsker å skille meg ut fra mengden, men det er fordi jeg ikke tror at jeg er særlig unik i forhold til andre og egentlig er de færreste det.

2)Språklig intelligens: Jeg er ganske flink til å lære meg nye språk, og det har alltid vært fag jeg har vært ganske sterk i.

3)Visuell intelligens.

4)Logisk/matematisk intelligens.

5)Kroppslig intelligens: Lurte på om denne skulle være på 4. plass, men jeg har ikke særlig gode reflekser eller kontroll på kroppen. Jeg er ei kløne.

6)Sosial intelligens: Det er nok mest fordi jeg ikke har øving i det, men jeg forstår ofte andres intensjoner og situasjoner. Jeg er bare ikke flink til å omgås mennesker.

7)Musikalsk intelligens.

Ja,dette var litt vanskelig, men det er det jeg tror i hvert fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, stf skrev:

 

1 Musikalsk - lærer raskt, husker godt og formidler musikk bra

2 Sosial - God på å tolke andres følelser og non-verbale uttrykk

3 Språklig - Er ihvertfall opptatt av språk, og forstår/snakker greit de språk jeg har lært noe om

4 Intuitiv - Er klar over en del av de sterke og svake sidene, men ikke super adgang til egne følelser

5 Logisk/matematisk - Burde kanskje vært høyere på lista, har grei logisk forståelse og evne til å regne

6 Kroppslig - Greit med reflekser, men elendig til å danse eller drive med håndtverk

7 Visuell - Elendig. Helt klart nederst på mi liste. Be meg om å anslå hvor langt ti meter er vil jeg bomme med flere meter. Greier ikke å beskrive utseendet på folk jeg kjenner godt engang, og farger forstår jeg bare ikke.

Anonymkode: 68b3a...0f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Synes denne lista var merkelig.. "visuell intelligens"..? Trodde rom og retningssans (beregne avstand, hastighet og størrelse) var enten en selvstendig del eller mer koblet mot den matematiske delen av hjernen, ikke til farge og form ..? 

 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språklig intelligens: Evnen til å forstå og lære seg forskjellige språk.

Logisk/matematisk intelligens: Evnen til å tenke logisk og å regne.

Visuell intelligens: Sanseuttrykkene vi gjør utifra øynene våres. Evne til å se rom og avstand. Bruker billedlig språk, husker i bilder, har god fargesans..

Musikalsk intelligens: Å kunne synge, spille og komponere musikk. Godt gehør for musikk.

Kroppslig intelligens: Kroppsbeherskelse og håndverk. Ha gode reflekser, ha kontroll på kroppen.

Sosial intelligens: Evnen til å omgås andre mennesker, forstå andres intensjoner og situasjoner, gode til å kommunisere.

Selvinnsikt- intuitiv intelligens: Adgang til egne følelser, verdier og intuisjon. Reflekterer over seg selv, er klar over egne svake og sterke sider. Ønsker ofte å skille seg ut fra mengden

1. Kroppslig intelligens, var alltid best i gym, best i de idrettene jeg prøvde meg på, gikk på idrettslinja. Var og best i sløyd og tegning.

2. Visuell intelligens, noen ganger tror jeg at jeg ser verden gjennom andre øyne enn andre. Har alltid elsket å fotografere, ser utrolig mye vakkert, ser det som er veldig langt unna, alle minner jeg har er i bilder.

3. Selvinnsikt-intuitiv intelligens

4. Sosial intelligens

5. Språklig intelligens

6. Logisk/matematisk intelligens

7. Musikalsk intelligens

 

Føler jeg mestrer de 5 øverste veldig bra, men sliter med de 2 nederste. Fikk 5 i matte fra videregående, men måtte ta det opp, og jobbet hardt for å få 5.

Anonymkode: 44777...60a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Selvinnsikt- intuitiv intelligens: Jeg er ganske klar over egne svakheter, men kanskje litt for lat til å rette på enkelte av dem :fnise:

Kroppslig intelligens: Jeg var ganske aktiv når jeg var liten. Gikk på svømming, turn og diverse aktiviteter. Vil påstå at det har gitt god motorikk.

Musikalsk intelligens:  Jeg har godt gehør og kan spille flere instrumenter. Fikk 6 i musikk :fnise: Det er det vel ikke så mange som kan skryte på seg :PStemmeskifte ødela desverre sangstemmen min. 

Logisk/matematisk intelligens: Var alltid bedre i realfag enn andre fag. Nå har jeg studert med veldig smarte folk som tar ting veldig fort så jeg vil ikke påstå at jeg er den som tar matte lettest, men ligger nok en del over snittet. 

Sosial intelligens: Jeg har alltid vært observant og flink til å registere andres reaksjoner og følelser, men spesielt når jeg var yngre var jeg mer direkte og lite flink til å filtrere. Ting jeg sa var ikke alltid så nøye gjennomtenkt med tanke på andres følelser.  Derfor tar jeg denne et stykke ned på listen selv om jeg føler jeg scorer bra på den nå. Her inne skriver jeg veldig ofte uten filter. Tenker liksom ikke på å få nye venner når jeg diskuterer med folk. I virkeligheten snakker jeg mye oftere med filter enn hva jeg gjør når jeg skriver her inne, 

Visuell intelligens: Jeg har god bilde hukommelse. Har derfor alltid vært flink til å pugge diverse prosesser jeg har tegnet opp. Store trer med stikkord for eksempel har vært veldig nyttig. Ellers scorer jeg nok dårlig på denne.  

Språklig intelligens: Ikke det at jeg har vanskelig med å forstå reglene og konseptene innenfor språk, men jeg er dårlig i rettskrivning noe som er ganske flaut. Jeg likte virkelig ikke norsk, engelsk og nynorsk som fag når jeg var liten. Forstod ikke hvorfor jeg skulle skrive historier når jeg uansett ikke skulle bli forfatter. Jeg skulle bli ingeniør så jeg synes mye av norsken bare var bortkastet tid. Jeg gadd rett og slett ikke å følge med. Fikk som følge av min egen stahet store huller i det skriftlige språket mitt, og det har tatt veldig lang tid å rette opp i det etter at jeg først begynte å bry meg om hvordan jeg skriver. Det er derfor nesten alle innleggene mine er edited her inne. Jeg ser skrivefeil etter jeg har postet som jeg retter opp :fnise: Se om jeg klarer å la være å redigere denne.

Edit: Fail.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

1) Visuell, logisk/matematisk, sosial.
2) kroppslig, selvinnsikt og språk.

Jeg tror jeg er ganske god til å formulere meg, i alle fall på norsk. Men jeg tenker stort sett i bilder og er avhengig av å "se" ting for å forstå, og syntes det fort kan bli kronglete å skulle resonnere seg frem til noe ved hjelp av språk.

 

 

 

Anonymkode: 30e41...a4a

Se her fant jeg en test. Ifølge denne traff jeg ganske bra da :).

http://tux.aftenposten.no/testdegselv/test.do

 

Musikalsk intelligens:
 
 100 %
Logisk-matematisk intelligens:
 
 100 %
Naturalistisk intelligens:
 
 80 %
Fysisk intelligens:
 
 80 %
Visuell intelligens:
 
 80 %
Selvinnsikt:
 
 60 %
Mellommenneskelig intelligens:
 
 60 %
Språklig intelligens:
 

 40 %

 

Jeg skal være ganske musikalsk. Det påstod i alle fall min pianolærer i sin tid. Glemte å nevne det i forrige innlegg.

Anonymkode: 30e41...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den testen hos Aftenposten, og fikk dette. Stemmer ganske bra.

Selvinnsikt:
 
 100 %
Visuell intelligens:
 
 80 %
Språklig intelligens:
 
 80 %
Logisk-matematisk intelligens:
 
 60 %
Naturalistisk intelligens:
 
 40 %
Musikalsk intelligens:
 
 40 %
Fysisk intelligens:
 
 20 %
Mellommenneskelig intelligens:
 
 0 %
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig høy kg-intelligens. Jeg skriver suverene innlegg på kg

Anonymkode: 3c2bb...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mellommenneskelig intelligens:  80 %

Naturalistisk intelligens:  60 %

Selvinnsikt: 60%

Musikalsk intelligens: 60 %

Fysisk intelligens: 60 %

Logisk-matematisk intelligens: 60 %

Språklig intelligens: 60 %

Visuell intelligens: 20 %

Skulle jeg vurdert det selv hadde jeg nok satt et lavere prosenttall på musikalsk intelligens og et høyere prosenttall på selvinnsikt. 

Anonymkode: cbc52...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Synes denne lista var merkelig.. "visuell intelligens"..? Trodde rom og retningssans (beregne avstand, hastighet og størrelse) var enten en selvstendig del eller mer koblet mot den matematiske delen av hjernen, ikke til farge og form ..? 

 

Vi får stole på Howard Gardner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 hours ago, stf said:

 

Selvinnsikt- intuitiv intelligens: Adgang til egne følelser, verdier og intuisjon. Reflekterer over seg selv, er klar over egne svake og sterke sider. Ønsker ofte å skille seg ut fra mengden.

Er jo ikke lett å vite om man selv har selvinnsikt og om man ikke har det så blir jo fort de andre intelligensene også oppgitt feil. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Hermine Grang skrev:

Er jo ikke lett å vite om man selv har selvinnsikt og om man ikke har det så blir jo fort de andre intelligensene også oppgitt feil. 

 

Hehe, du har rett! Litt mindfuck, det der:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Naturalistisk intelligens:100%

Musikalsk intelligens:60%

Fysisk intelligens:60%

Språklig intelligens:60%

Selvinnsikt:60%

Mellommenneskelig intelligens:40%

Visuell intelligens:40%

Logisk-matematisk intelligens:20%

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokså sikker på at det må bli sånn: 

1)Selvinnsikt - intuitiv intelligens. Stemmer godt med beskrivelsen. Har også fått høre av andre at jeg har god selvinnsikt, så det styrker min egen mening. 

2)Språklig intelligens: Er ganske god i språk og hver gang jeg hører nye språk så prøver jeg automatisk å plukke opp et og annet ord. 

3)Logisk/matematisk intelligens. Tror denne kommer som nr. 3. Jeg er ikke fantastisk god i matematikk, men prøver alltid å tenke logisk og ikke la følelser få overtaket. 

4)Visuell intelligens. Jeg er usikker på denne, men jeg er ikke så aller verst i form og farge og har alltid drevet med hobbyer av håndtverksmessig art. Strikking, tegning, maling, scrapping osv. Tror jeg ser rom og avstand rimelig bra, men husker ikke i bilder. 

5)Sosial intelligens: Jeg er ikke spesielt god på å omgås mennesker, men jeg oppfatter andres intensjoner og situasjoner ganske greit. Usikker på det med kommunikasjon. Noen synes å ikke skjønne hva jeg mener uansett hvordan jeg uttrykker meg, mens andre har rost meg for å "snakke på en måte som vi skjønner". 

6)Kroppslig intelligens: Neppe, jeg er vel nærmest kroppslig åndssvak. Jeg er og blir klønete. Er det en mulighet for å snuble i et teppe eller klaske hodet i en åpen kjøkkenskapdør, ja så fikser jeg det lett. 

7)Musikalsk intelligens. Jeg var i tvil om rekkefølgen på denne og kroppslig intelligens, men jeg er så elendig på alt som har med musikk å gjøre at denne ender nederst. Sangstemme er katastrofe, jeg har spilt både trekkspill og orgel i ungdommen,men ikke særlig godt. Og gehør er ca. ikkeeksisterende. Jeg liker ikke musikk spesielt godt en gang. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...