Gå til innhold

Jeg får så vondt av en venninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som har bursdag i dag, og hun har ingen å feire med. Eller rettere sagt, ingen som er interessert i å feire henne. Hverken familien som hun bor hos, eller venner vil feire(samtlige sier de ikke kan, hverken på selve dagen, i forkant eller i etterkant). Dette har pågått lenge(lengre enn jeg har kjent henne), så hun husker knapt at hun har bursdag. Jeg har gratulert henne med dagen og sendt en pakke i posten, men jeg har vondt for henne! Jeg føler meg så maktesløs!:( Fatter ikke at vennene, om så bare en, kunne gått ut å spist i alle fall! Kjøpt henne et kakestykke eller noe! Jeg er ikke en sånn person som mener man må ha en svær feiring, men i alle fall en oppmerksomhet, en påminnelse om at folk rundt henne setter pris på henne. Jeg er ikke en gang helt sikker på om familien gir henne en pakke(igjen, det må ikke være noe voldsomt), jeg har ikke turt å spørre i frykt for å gjøre henne mer deppa.

Vet ikke hva jeg vil med dette men jeg følet meg skikkelig råtten og tørr ikke tenke på hva hun føler. Vi bor så langt fra hverandre jeg kan ikke en gang gi henne en klem:(

Anonymkode: f2b4d...ca8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er som regel en grunn for det er min erfaring. Hun har jo deg ihvertfall.

Anonymkode: d027a...383

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ikke noe gøy ut, nei. Du er snill som tenker på henne og har sendt henne gave i posten! :) Det er greit med medmennesker som deg når man er ensom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, gladjenta93 said:

Høres grusomt ut, vet du hvorfor det har seg slik? 

Nei, jeg vet ikke. Hun snakker lite om familien og jeg har ikke helt turt å spurt for jeg leser på en måte litt mellom linjene at ikke alt har vært så greit. Hun må gjerne fortelle meg det, men er usikker på hvor mye jeg tør å spørre og grave.

9 minutes ago, Tibbie said:

Uff, det høres ikke noe gøy ut, nei. Du er snill som tenker på henne og har sendt henne gave i posten! :) Det er greit med medmennesker som deg når man er ensom.

Jo, takk for det:) Men jeg er redd jeg kanskje forsterker det litt, at det blir en bitter påminner om at hun ikke får noe som helst ekstra utover dette på bursdagen sin. (Ikke at jeg ikke tror hun setter pris på gaven, men det er en påminner likevel.)

Anonymkode: f2b4d...ca8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som har bursdag i dag, og hun har ingen å feire med. Eller rettere sagt, ingen som er interessert i å feire henne. Hverken familien som hun bor hos, eller venner vil feire(samtlige sier de ikke kan, hverken på selve dagen, i forkant eller i etterkant). Dette har pågått lenge(lengre enn jeg har kjent henne), så hun husker knapt at hun har bursdag. Jeg har gratulert henne med dagen og sendt en pakke i posten, men jeg har vondt for henne! Jeg føler meg så maktesløs!:( Fatter ikke at vennene, om så bare en, kunne gått ut å spist i alle fall! Kjøpt henne et kakestykke eller noe! Jeg er ikke en sånn person som mener man må ha en svær feiring, men i alle fall en oppmerksomhet, en påminnelse om at folk rundt henne setter pris på henne. Jeg er ikke en gang helt sikker på om familien gir henne en pakke(igjen, det må ikke være noe voldsomt), jeg har ikke turt å spørre i frykt for å gjøre henne mer deppa.

Vet ikke hva jeg vil med dette men jeg følet meg skikkelig råtten og tørr ikke tenke på hva hun føler. Vi bor så langt fra hverandre jeg kan ikke en gang gi henne en klem:(

Anonymkode: f2b4d...ca8

Hva med å planlegge å dra til henne neste bursdag. Sympati er vel og bra, men det er kun handling som gir resultater.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutes ago, Hermine3011 said:

Hva med å planlegge å dra til henne neste bursdag. Sympati er vel og bra, men det er kun handling som gir resultater.

Jeg har tenkt på det, og blir kanskje å vurdere det til neste år, men det er diverse andre hindringer også i veien for å gjøre det, og som vil være litt for lettgjenkjennelig til å legge ut om her.

 

Anonymkode: f2b4d...ca8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som har bursdag i dag, og hun har ingen å feire med. Eller rettere sagt, ingen som er interessert i å feire henne. Hverken familien som hun bor hos, eller venner vil feire(samtlige sier de ikke kan, hverken på selve dagen, i forkant eller i etterkant). Dette har pågått lenge(lengre enn jeg har kjent henne), så hun husker knapt at hun har bursdag. Jeg har gratulert henne med dagen og sendt en pakke i posten, men jeg har vondt for henne! Jeg føler meg så maktesløs!:( Fatter ikke at vennene, om så bare en, kunne gått ut å spist i alle fall! Kjøpt henne et kakestykke eller noe! Jeg er ikke en sånn person som mener man må ha en svær feiring, men i alle fall en oppmerksomhet, en påminnelse om at folk rundt henne setter pris på henne. Jeg er ikke en gang helt sikker på om familien gir henne en pakke(igjen, det må ikke være noe voldsomt), jeg har ikke turt å spørre i frykt for å gjøre henne mer deppa.

Vet ikke hva jeg vil med dette men jeg følet meg skikkelig råtten og tørr ikke tenke på hva hun føler. Vi bor så langt fra hverandre jeg kan ikke en gang gi henne en klem:(

Anonymkode: f2b4d...ca8

Hvordan vet du at hun ønsker oppmerksomhet?! 

Mange ønsker null oppmerksomhet den dagen.

Anonymkode: 95880...e27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt på det, og blir kanskje å vurdere det til neste år, men det er diverse andre hindringer også i veien for å gjøre det, og som vil være litt for lettgjenkjennelig til å legge ut om her.

 

Anonymkode: f2b4d...ca8

Du bor så langt unna og har 4 barn?

Anonymkode: 95880...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at hun ønsker oppmerksomhet?! 

Mange ønsker null oppmerksomhet den dagen.

Anonymkode: 95880...e27

 

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Du bor så langt unna og har 4 barn?

Anonymkode: 95880...e27

Fordi jeg snakker med henne?:P Det er ikke sånn at jeg sitter å gjetter eller antar at hun blir lei seg, det er jo noe hun forteller meg. Og når jeg sier langt unna så snakker jeg ikke om 5, 10 eller 12 timer i bil, jeg snakker langt. (ikke at jeg har bil uansett). Og skjønner ikke hva barn har med saken å gjøre? Det er ikke nødvendig å gå så på angrep. Det finnes andre situasjoner til at det ikke bare er å hive seg rundt å dra på besøk langt borte enn at det er barn i bildet.

Anonymkode: f2b4d...ca8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/19/2017 at 11:49 PM, AnonymBruker said:

Du høres mer ut som den forsmådde her Ts. 

 

Anonymkode: 2ed5f...39f

Hvorfor det? Venninnen min har det vondt, og da har selvsagt jeg sympati med henne. Skjønner ikke hvorfor det er så merkelig? :klo:

Anonymkode: f2b4d...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2017 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Du høres mer ut som den forsmådde her Ts. 

 

Anonymkode: 2ed5f...39f

Jeg tror du er inne i feil tråd? Eller klin kokos?

Anonymkode: bea0f...ea1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så snill du er:) Kjenner meg igjen i venninnen din. (Men i følge en annen her har jeg gjort meg fortjent til det?) Du har jo gjort mye allerede :) Hva med å gi henne gavekort med at du betaler togtur eller noe til deg? Eller at dere drar på en liten tur hvor du spanderer hotell eller noe? Kan være forsinket gave? 

Anonymkode: 39b35...8b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...