Gå til innhold

Dating og parallelldating


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er kanskje fånyttes å skrive dette, men jeg prøver likevel: er kun ute etter svar fra mennesker som har nogenlunde suksess med dating, og som ikke har forkastet all nettdating og tinder fullstendig grunnet dårlige erfaringer. Disse svært negative innleggene som ofte kommer i singelforumet bidrar ikke så veldig mye. 

Jeg har vært av og på tinder de siste månedene, og har egentlig hatt ganske gode erfaringer. Dvs. når det ikke har fungert, har det ikke vært mediet som har vært problemet, men en kompatibilitetssak.

Jeg filtrerer veldig strengt og velger ikke menn etter utseende, men som regel etter felles venner og interesser. Ofte har det vært menn som er i min utvidede sosiale sirkel, noen ganger noen jeg allerede vet hvem er, men som jeg ikke enda har truffet på. Slik sett ser jeg tinder mer som et hjelpemiddel å nå noen som nylig er blitt single og du enda ikke fysisk har truffet borti. Har som resultat hatt noen fine dater. Har ikke hatt sex med noen fra tinder (enda).

Ettersom jeg er i tyveårene og ikke der at jeg må ha en kjæreste bare for å ha en kjæreste, så tenker jeg at jeg skal ta det litt avslappet. Har brent meg tidligere i relasjoner der alt gikk veldig raskt med en gang. 

Er helt komfortabel med konseptet at man kan avtale flere dater med ulike mennesker. Likevel har jeg en ganske god følelse av hvem jeg liker best av to "kandidater" ganske raskt. Det å date flere parallelt over lenger tid har derfor aldri forekommet. Det er ikke det at jeg ser det som noe moralsk forkastelig (i hvert fall ved stadiet der man ikke har hatt sex), men for egen del skjer det en naturlig utvanning. Min lyst til å se etter andre menn ebber også av etter at jeg har truffet noen jeg liker - jeg fortsetter å sveipe litt for å holde mulighetene åpne, men ikke veldig aktivt.

Jeg har truffet en jeg har hatt det veldig hyggelig med, og som virker veldig interessert. Han tar hyppig initiativ, legger planer frem i tid, pusher ikke for sex og virker i totalen oppriktig keen. Han er litt nervøs rundt meg, men ikke så mye at det er hemmende, kun sjarmerende. Men så ser jeg altså at han har byttet profilbilde på tinder (hele to ganger), og tydeligvis er aktiv. 

Først og fremst er det ingenting galt ved det, men jeg merker for min del at det tar noe av piffen ut av meg. 

Hvordan forholder dere dere til disse tingene?

Anonymkode: 75432...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig synes jeg det er slitsomt å snakke med/date flere enn en om gangen. Det var mye derfor jeg likte tinder bedre enn sukker. På tinder kunne jeg selv enkelt velge hvem jeg ville snakke med, mens på sukker ble det mye meldinger. 

Anonymkode: 28bb1...6e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo viktig å kartlegge om den man dater er ute etter forhold, eller om han bare dater fordi han kan og vil og syntes det er gøy, men vil gjøre det uforpliktende. 
Om han sier han er ute etter forhold ville jeg følt meg nedprioritert og spurt hva han så i oss, og om han fortsatt datet andre. 
Om han sier at han tar ting som det kommer, så skjønner jeg at han ser på ting uforpliktende og trenger egentlig ikke vite noe mer, det er nok for meg å trekke meg vekk (siden jeg kun vil ha noe seriøst ikke en kortvarig fling til noe mer spennende kommer) 

Anonymkode: 61489...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel hva han ser du gjør tenker jeg. Det blir nok naturlig å søke seg til andre når han ikke blir prioritert over andre hos deg. 

Anonymkode: 5de3b...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørs vel hva han ser du gjør tenker jeg. Det blir nok naturlig å søke seg til andre når han ikke blir prioritert over andre hos deg. 

Anonymkode: 5de3b...836

Jeg har ikke vært på date med andre siden jeg traff ham. Faktisk kansellerte jeg en potensiell date for å treffe ham i stedet.

TS

Anonymkode: 75432...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et par dater, hvis jeg ser at jeg er interessert i å bli bedre kjent fortsatt, så sier jeg klart ifra hva jeg tenker rundt sånt. For meg er det uaktuelt å date flere når man velger å møte noen mer enn et par ganger, og det samme forventer jeg faktisk av motparten. Jeg forventer ikke at de skal slette Tinder eller nettprofiler, jeg forventer bare at de ikke avtaler nye dater før de har sett hvordan det går med oss. Jeg forventer en oppriktig interesse, ikke en halvhjertet "får se hvordan det går". Hvis vedkommende ikke kan forholde seg til det så er han feil person uansett. Har dog aldri opplevd dette som noe problem, ofte har mannen tatt opp dette før jeg har rukket å gjøre det. Men nå er vi mer voksen da, så det kan hende det er en litt annen kultur blandt dere unge. Men jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig, kan du ikke bare si hvordan du tenker, og høre hva han tenker om saken? Sannsynligvis er han bare usikker på hvor han har deg, om du er oppriktig interessert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...