Gå til innhold

Hvor ofte er det vanlig å rense hundens ører?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest flere steder at det skal gjøres regelmessig/etter behov, men har aldri hatt hund så det er litt vanskelig å vite hva som regnes som normalt behov for rens av ører. Har en hund med hengeører, og vasker ørene for puss 1-2 ganger i uken. Er det mye? 

Anonymkode: f67fb...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er greit å passe på, for ørebetennelser kan lett bli kroniske. Jeg brukte Thornit forebyggende på min hund med hengeører.

Anonymkode: 3cec5...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er greit å passe på, for ørebetennelser kan lett bli kroniske. Jeg brukte Thornit forebyggende på min hund med hengeører.

Anonymkode: 3cec5...9f3

Da skal jeg fortsette med det:) 

Anonymkode: f67fb...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke rense ørene om det ikke er ørevoks eller skitt der. Kontroller at de ser rene ut, ikke lukter vondt og at huden ikke ser irritert ut et par ganger i uka du, så renser du ved behov. Kan bli for mye styring inni der også!

Anonymkode: 69e04...dfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke rense ørene om det ikke er ørevoks eller skitt der. Kontroller at de ser rene ut, ikke lukter vondt og at huden ikke ser irritert ut et par ganger i uka du, så renser du ved behov. Kan bli for mye styring inni der også!

Anonymkode: 69e04...dfb

Det er endel med ørevoks der, de må iallefall vaskes en gang per uke. Men han virker ikke plaget.

Anonymkode: f67fb...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man rense ørene til hunden? Har en Bichon Havanais og jeg har aldri gjort det.. 

Anonymkode: 9dbc7...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt hund med hengeører i 3.5 år, har aldri renset, og de har aldri luktet.

Anonymkode: 7ba73...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår malteser hadde problemer med ørene da hun var valp/unghund, og da renset vi hver dag. Nå er hun ikke plaget lenger, så nå renser vi aldri. Et tips er å vippe opp ørene for å lufte ut når hunden sover. Da er det mindre sannsynlig at det samler seg fukt der

Anonymkode: 8ff45...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vår malteser hadde problemer med ørene da hun var valp/unghund, og da renset vi hver dag. Nå er hun ikke plaget lenger, så nå renser vi aldri. Et tips er å vippe opp ørene for å lufte ut når hunden sover. Da er det mindre sannsynlig at det samler seg fukt der

Anonymkode: 8ff45...eaf

Takk for tips, skal begynne å vippe opp ørene her. Hehe:)

Anonymkode: f67fb...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri tenkt på en gang, og vi har hatt settere hele mitt voksne liv, dvs i over 20 år.

Anonymkode: 3c80f...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...