Gå til innhold

Når prøve?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter litt med når jeg og kjæresten bør starte prøvingen med å få barn. Er 35 år, snart ferdig utdannet. Er ikke samboere, men har vært kjærester over ett år. Trygt og godt samliv. Er redd for å vente for lenge med å få barn, tiden renner litt ut føler jeg. Samtidig er det også slik at jeg vil jo ha det meste på stell før jeg blir mor. Huff, mange tanker :ohmy:

Anonymkode: d61d4...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du si at dere har et trygt og godt samliv, når dere ikke har prøvd å bo sammen? Det er først etter en stund under samme tak, man virkelig ser om dette fungerer. For mange blir det problemer etter kort tid som samboere, så jeg hadde nok bodd sammen en stund før jeg prøvde å få barn med kjæresten. 

Anonymkode: b7eb1...deb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke et samliv om dere ikke bor sammen. 

Jeg ville aldri i livet funnet på å starte prøvingen uten en gang å ha bodd sammen. Og å bare ha vært sammen ETT år før man planlegger barn sammen er også alt for tidlig. Flytt sammen nå, bo sammen minst et år, og så kan dere heller vurdere det. 

Jeg var også "gammel" da jeg møtte min samboer, rett før jeg fylte 33. Vi var sammen i nesten halvannet år før vi ble samboere, så bodde vi sammen i et år, og SÅ begynte vi prøvingen... Jeg var over 36 da vi fikk vår første. 

Når du allerede er 35 har du helt riktig ikke så god tid. Men om du er veldig bekymret, kan du be om en fruktbarhetstest for å sjekke hvordan det står til med egglagrene dine. 

Det å få barn i ren alderspanikk, med en man ikke engang har prøvd å bo sammen med, er ikke en god ide. Da må du være innstilt på at det er store sjanser for at du blir aleinemor. Å få barn er en voldsom prøvelse for forholdet. Å bli samboere også. Og å gjøre begge deler samtidig? Nope... 

Anonymkode: 26c69...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 35 bør dere starte i går. Uansett perfeksjon i livssituasjonen. Hva er poenget med et perfekt liv om dere ønsker barn i det når du er for gammel når dere starter prøvingen liksom..

Jeg var "bare" 37 da mine verdier var så dårlige at jeg ikke kunne få barn naturlig lenger og utsette å risikere kostnads- og psykisk og fysisk krevende prøverørsforsøk i stedet fordi alt måtte være perfekt er rett og slett idiotisk. 

Anonymkode: 29d20...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...