Gå til innhold

Vennine som blir fort sur på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venninen min sender meg ofte melding å spørr "bli med ut å spise?", og da mener hun nå med en gang.

Jeg liker å plangegge noen dager/timer før jeg skal noe, fordi jeg har en hektisk hverdag med skole og jobb, noe som gjør at timeplanen min er ganske full. Men, jeg spørr ofte om hun vil bli med på andre ting, å det blir hun. 

Men om jeg svarer "jeg har desverre en prøve i morgen og må øve til den, Men har du tid i morgen?" så svarer hun ikke tilbake? Har hun en grunn til å bli sur på meg fordi jeg ikke har tid til henne akkurat nå? Jeg kan jo ikke sleppe alt jeg har i hendene for å møte henne på kafee? 

Hva burde je gjøre? Og hva tror dere er grunnen til at hun er sånn?

 

Anonymkode: f5426...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at hun er sur? Det kan hende hun bare avventer å svare ettersom det ikke haster når det ikke blir noe av der og da.

Anonymkode: 50510...ecf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2017 den 8.57, AnonymBruker skrev:

Venninen min sender meg ofte melding å spørr "bli med ut å spise?", og da mener hun nå med en gang.

Jeg liker å plangegge noen dager/timer før jeg skal noe, fordi jeg har en hektisk hverdag med skole og jobb, noe som gjør at timeplanen min er ganske full. Men, jeg spørr ofte om hun vil bli med på andre ting, å det blir hun. 

Men om jeg svarer "jeg har desverre en prøve i morgen og må øve til den, Men har du tid i morgen?" så svarer hun ikke tilbake? Har hun en grunn til å bli sur på meg fordi jeg ikke har tid til henne akkurat nå? Jeg kan jo ikke sleppe alt jeg har i hendene for å møte henne på kafee? 

Hva burde je gjøre? Og hva tror dere er grunnen til at hun er sånn?

 

Anonymkode: f5426...261

Er en måte å kontrollere folk på det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2017 den 8.57, AnonymBruker skrev:

Venninen min sender meg ofte melding å spørr "bli med ut å spise?", og da mener hun nå med en gang.

Jeg liker å plangegge noen dager/timer før jeg skal noe, fordi jeg har en hektisk hverdag med skole og jobb, noe som gjør at timeplanen min er ganske full. Men, jeg spørr ofte om hun vil bli med på andre ting, å det blir hun. 

Men om jeg svarer "jeg har desverre en prøve i morgen og må øve til den, Men har du tid i morgen?" så svarer hun ikke tilbake? Har hun en grunn til å bli sur på meg fordi jeg ikke har tid til henne akkurat nå? Jeg kan jo ikke sleppe alt jeg har i hendene for å møte henne på kafee? 

Hva burde je gjøre? Og hva tror dere er grunnen til at hun er sånn?

 

Anonymkode: f5426...261

Jeg hadde tatt det som en selvfølge at hun forstod at det ikke alltid passet med en gang, og at hun aksepterer ditt svar på det. Jeg hadde og tenkt at hun kunne jo svart igjen når du spør om dere skal det i morgen heller. Men altså, da har i hvert fall du vært grei og fulgt opp hennes forslag, og det er ikke ditt ansvar/problem om hun har noe problem med det.

 

Du skal ikke gjøre noe mer enn å sl deg til ro med at du svarer og er imøtekommende, og at du selvsagt ikke alltid kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er jo veldig spontane da, ikke sikkert alle har forståelse for at noen fungerer helt anderledes. Har du fortalt henne at du liker å planlegge ting? At du ikke er av den spontane typen rett og slett. 

Men du er vel ikke alltid opptatt heller, kanskje du skal glede henne en gang og faktisk prioritere henne når hun vil være spontan? 

Anonymkode: b3930...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en slik venninne. Hun er ikke venninnen min nå lenger. 

Anonymkode: cf26c...2f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at det kan være ulike grunner til at hun er sånn. Noen er impulsive og gjør det meste spontant. Noen gjøre ting spontant pga varierende dagsform og noen er bare egoistiske og utålmodige folk som blir sur når man ikke hopper når de sier hopp.

Anonymkode: bb879...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...