Gå til innhold

Student, må betale husleie til han med fast jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som overskriften sier: Jeg er fulltidsstudent med 7900 kr i mnd, han har fast jobb med en lønn på ca. 30.000 i mnd. 

Vi bor sammen i hans hus.
Deler alt av faste utgifter i to, samt mat. 

Likevel mener han at jeg må betale 3000 kr til han i husleie kun for å ha tak over hodet.
Jeg mener det er urimelig når jeg har så lite penger i måneden og spesielt når han tjener så godt at de 3000 går rett inn på hans sparekonto og jeg må snu på hver krone resten av mnd..

Har jeg ikke råd til å kjøpe inn mat en dag, nekter han å kjøpe inn noe også for at det skal være likt. 

Er det normalt å ha det sånn i et samboerskap?? Jeg trodde man skulle være et team da. 

Anonymkode: 98d4a...db9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da får du heller betale 5000kr i husleie til en som tjener 100 000 i måneden ved studentsamskpnaden.

Anonymkode: d069b...8fa

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han nekter å spytte i litt ekstra mat er urimelig. 

Men at du ikke skal betale for deg? Ærlig talt. Du er da et voksent menneske. Hadde du ikke hatt samboer, måtte du ha betalt minst 3000 for å leie hybel/kollektiv 

Har du dårlig råd, prøv p skaff deg jobb 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på mye synes jeg.

Har dere vært samboere lenge/ akkurat blitt sammen? 

Hadde du med deg noe inn i bostedet?

 

Lånet skal nedbetales...er vel ikke riktig at du skal bo gratis heller?

Du ville måtte betalt om du skulle leid noe annet sted også...?

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, er det riktigere at han skal sponse deg gjennom studiene? 3 000,- i husleie er ekstremt billig uansett hvordan man vrir og vender på det.

Anonymkode: cb301...85f

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider