Gå til innhold

Forbikjøring av syklister - Hold avstand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ellers så kan du risikere å få en sint syklist etter deg.

http://www.tv2.no/nyheter/9371779/

Er det mange her som setter syklister i fare når de foretar en forbikjøring? For å spare noen usle ekstra sekunder. Husk, når du skal kjøre forbi en syklist så skal det være god avstand mellom bil og syklist. Er en del bilister som synder der..

Anonymkode: 182db...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder avstand for å gjøre forbikjøringen trygg for alle parter, ikke fordi jeg er redd for å få en sint syklist etter meg. 

Ser dessverre mange som sneier syklisten eller som tar stygge forbikjøringer i uoversiktlige svinger. Virker som om enkelte får panikk ved synet av syklister, traktorer eller andre som kjører sakte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder på at syklisten lå langt under fartsgrensen og var til hinder for trafikken :snurt: Det gjør det selvfølgelig ikke greit å ta en uansvarlig forbikjøring, men som damen i artikkelen sier, trodde hun den var trykk, og vold er ikke løsningen, spesielt ikke uten å be om en forklaring engang.

Anonymkode: ad554...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører aldri forbi syklister, skjønner ikke hvorfor de må sykle midt i veien når det er gang og SYKKELsti 1 meter lenger bort. Er det for å provosere eller fordi de tror de sykler i 40-60 km i timen? Jeg blir liggende bak helt til de kjører inn til siden (f.eks. på et busstopp), så får det heller bare gå tregt.

Anonymkode: 334e9...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en litt spesiell lek hver gang jeg forbikjører; jeg legger meg nærmere og nærmere og tar stadige nye rekorder for hvor mørkt jeg kan komme uten å "touche" Riktig spennende å se i speilet om de fortsatt er der🤣

Anonymkode: cfc8f...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lå de jo 2 syklister i bredden og hun mente hun holdt god avstand. Mulig hun kjørte litt for nært, men 2 i bredden på en trafikkert hovedvei vil jeg påstå er ganske uforsvarlig det også. Nå du i tillegg slår en småbarnsmor rett ned, vitner det om dårlig moral og vurderingsevne. Vet hvem av de jeg ville fjerner fra veien i allefall.

Anonymkode: 6fa65...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...