Gå til innhold

Gnien venninne?


Sunstone

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor deles det ikke på 3? Det er det jo mest rettferdige. 

Personlig ville jeg ikke ha vært venn med en slik person, men ettersom hun er bestevenninnen din gjennom mange år er det kanskje litt drastisk for deg. Du bør hvertfall gjøre det på lignende måte for de utgiftene du legger ut for, og når hun legger ut bør du være sikker på hvor mye det faktisk ble. 

Venninnen din er gnien, ja, men hun utnytter deg også. Hun trekker mer fra deg enn det som er rettferdig. 

Anonymkode: b4808...ef8

Jeg sa til henne nå at det burde jo vært delt på tre når det likevel skal være så rigid. Spent på svaret. Jeg skal begynne å føre et nøye regnskap fra nå ja! Jeg kommer aldri til å kutte henne ut. Dette er ikke så vesentlig for hvordan vårt forhold er :) vi er som søstre ellers. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, førstedamen skrev:

Hvorfor betalte ikke typen hennes for seg? Det lurer jeg på.

Tror de har sånn felles betalingskort de bruker i dagligvarebutikk. Men han burde betalt for peppes pizza ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
6 minutter siden, Sunstone skrev:

Tror de har sånn felles betalingskort de bruker i dagligvarebutikk. Men han burde betalt for peppes pizza ja. 

Ja, regningen skal deles på 3 uansett betalingsmåte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen sånne venninner jeg også, bortsett fra at de ikke runder opp da, jeg må bare betale min del. De skylder på studentøkonomi de også. Hver gang de er hos meg, spanderer jeg og lager middag til dem (jeg er også student.) De takker og bukker, men jeg må likefullt dele regningen med dem neste gang jeg er hos dem, samt være med på å lage maten. Så har jeg også venninner som er som meg selv på dette området. Jeg antar at det bare er slik at vi er forskjellige. 

Men uansett, så ville jeg bedt venninnen din om en oversikt over alt du skal betale for. Hvilke matvarer du har brukt og hvor mye de koster. Hun skal jo i verste fall gå akkurat i null etter besøket, og ikke én eneste krone i pluss.

Anonymkode: ace74...56c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Nå er det ikke sånn at jeg har venninner å kaste på båten i alle bauger og kanter, men jeg hadde synes det var utrolig vanskelig å fortsette å pleie et vennskap med noen som behandlet meg og penger på denne måten. Både fordi det er forferdelig frekt, utrolig gnient (?) og så lite raust (både mtp penger men også "hva unner man vennene sine?") at jeg liksom ikke hadde følt meg helt vel etter å ha vært med henne. Jeg hadde mistet lysten til å bruke tid men noen som var på en slik måte. 

Har du noen gang snakket med henne om det? Er hun sånn mot alle vennene sine, merker ikke de noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sunstone skrev:

Jeg og min venninne har vært venner i alle år. 18 år for å eksakt. Nå har jeg vært på besøk hos henne en helg så får jeg plutselig melding på vipps at hun ber meg om 500 kr. Det er da for taco og pizza. Det har vært masse andre greier tidligere også. Hvis vi feks skal lage brownies så MÅ jeg vippse henne halvparten. Når hun er på besøk hos meg og spiser min mat, krever jeg aldri henne for penger. Ingen av mine andre venninner er sånn heller. Der er det sånn at noen ganger kjøper jeg og andre ganger kjøper de. Med denne venninnen skal det være nøyaktig på kronen. Er det hun som er gnien eller er det jeg som er snylter? Jeg er veldig spandabel av meg og ville aldri bedt henne om 500 kr om hun var på helgebesøk hos meg. 

Jeg syns at siden hun selv er så opptatt av dette så bør hun selv tilby seg å betale når hun er på besøk hos deg også. Sånt skal gå begge veier syns jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Sunstone skrev:

Nå skrev hun at det ble ca 400 på meg. Også var det en gang for flere mnd siden hun hadde bedt meg om 50 kr som jeg hadde glemt og godta, så da la hun på det og rundet opp til 500. Ehm 🤔 hun Vippset tilbake 50 kr da. Men for meg er dette ekstremt gnient. Skylder på studielån osv. Men jeg har da masse utgifter jeg også, men jeg har invitert henne på middag mange ganger og hun bodde her nesten i fjor sommer. 

Hmm tror hun lurer deg ja... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen sånne venninner jeg også, bortsett fra at de ikke runder opp da, jeg må bare betale min del. De skylder på studentøkonomi de også. Hver gang de er hos meg, spanderer jeg og lager middag til dem (jeg er også student.) De takker og bukker, men jeg må likefullt dele regningen med dem neste gang jeg er hos dem, samt være med på å lage maten. Så har jeg også venninner som er som meg selv på dette området. Jeg antar at det bare er slik at vi er forskjellige. 

Men uansett, så ville jeg bedt venninnen din om en oversikt over alt du skal betale for. Hvilke matvarer du har brukt og hvor mye de koster. Hun skal jo i verste fall gå akkurat i null etter besøket, og ikke én eneste krone i pluss.

Anonymkode: ace74...56c

Slike folk er urimelige. Når du har spandert alt når de er hos deg så er det deres tur å spandere neste gang. Noe annet er urettferdig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dette blir urettferdig. Ikke la deg bli utnyttet. Neste gang hun er hos deg ber du om 500kr. Det vil mest sannsynlig få henne til å skjønne galskapen.

Jeg har kun én sånn venninne. Hvis vi skal ha selskap sammen og mange desserter, så må jeg lage alle kakene og kjøpe inn all drikken. Så kjøper hun en pose brownies, og den må jeg betale halvparten for. Jeg skal sette en stopper for dette, og det bør du også gjøre.

Endret av Supernova17
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, C.Tramell skrev:

Hun utnytter deg. Det høres ut som det er lønnsomt for henne å ha deg på besøk.

Det var hvertfall ikke lønnsomt for meg å dra på besøk 😂 bursdag hadde jeg i går også. Så kunne jo vært litt snillere da. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Slike folk er urimelige. Når du har spandert alt når de er hos deg så er det deres tur å spandere neste gang. Noe annet er urettferdig.

Nå har hun spurt om hun skal vippse meg når hun har vært hos meg da. Men som regel glemmer jeg det eller sier det går bra. Men jeg er absolutt ikke gnien og derfor blir jeg så sjokkert når andre er SÅ gjerrige. Hun lånte også bilen min i går for å hente typen. Så i grunn bør jeg be om penger for bensin men jeg orker ikke synke så lavt 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hmm tror hun lurer deg ja... 

Hun er veldig oppriktig og "snill" jente som aldri gjør noe galt. Advokat er hun også snart. Så lurer meg gjør hun nok ikke, men gjerrig JA. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sunstone skrev:

Nå har hun spurt om hun skal vippse meg når hun har vært hos meg da. Men som regel glemmer jeg det eller sier det går bra. Men jeg er absolutt ikke gnien og derfor blir jeg så sjokkert når andre er SÅ gjerrige. Hun lånte også bilen min i går for å hente typen. Så i grunn bør jeg be om penger for bensin men jeg orker ikke synke så lavt 😂

Jeg syns dere kan avtale at dere enten bytter på å spandere eller at hun vippser deg tilbake når hun faktisk spør om det ja..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Jeg syns dere kan avtale at dere enten bytter på å spandere eller at hun vippser deg tilbake når hun faktisk spør om det ja..

Ja det skal jeg faktisk gjøre fra nå av. Har tenkt på det som en selvfølge tidligere at hun spiser såklart gratis hos meg. Men når jeg åpenbart ikke gjør det hos henne så må jeg bli like rigid selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Rainstorm skrev:

Nå er det ikke sånn at jeg har venninner å kaste på båten i alle bauger og kanter, men jeg hadde synes det var utrolig vanskelig å fortsette å pleie et vennskap med noen som behandlet meg og penger på denne måten. Både fordi det er forferdelig frekt, utrolig gnient (?) og så lite raust (både mtp penger men også "hva unner man vennene sine?") at jeg liksom ikke hadde følt meg helt vel etter å ha vært med henne. Jeg hadde mistet lysten til å bruke tid men noen som var på en slik måte. 

Har du noen gang snakket med henne om det? Er hun sånn mot alle vennene sine, merker ikke de noe? 

Vi har snakket om det i kveld. Men hun mener det er rett og rimelig siden hun alltid tilbyr når hun er hos meg og det er det vi pleier og gjøre. Men jeg syns 500 var så voldsomt! Hadde det vært 300 så. Må jeg virkelig betale for kost og losji når jeg besøker en av mine beste venninner for en helg?! Føler jeg tar mye plass hos henne nå ja. Jeg regner med hun er like gnien med alle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Sunstone skrev:

Vi har snakket om det i kveld. Men hun mener det er rett og rimelig siden hun alltid tilbyr når hun er hos meg og det er det vi pleier og gjøre. Men jeg syns 500 var så voldsomt! Hadde det vært 300 så. Må jeg virkelig betale for kost og losji når jeg besøker en av mine beste venninner for en helg?! Føler jeg tar mye plass hos henne nå ja. Jeg regner med hun er like gnien med alle. 

Hun er urimelig syns jeg og men man kan ikke endre en person. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner navnet hennes på T? Jeg synes du skal gi henne samme behandling som hun gir deg. 

Anonymkode: c9f23...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke betal, men begynn å minne henne på alle de gangene hun har spist hos deg og spør henne ærlig om hvorfor hun mener hun kan kreve så mye kroner av deg. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen venner av meg som vi ofte var å spiste hos. De var 4 stykker som bodde i kollektiv, og så var vi typisk to stykker som kom til dem for å henge og spise i tillegg. De syntes alltid at det å spise hjemme "var så billig", men for oss to som var på besøk så ble det typisk dyrere enn å spise samme maten ute. De kjøpte nemlig inn alle ingrediensene, og så delte de prisen på alle sammen selv om det var masser av mat til overs. Så puttet de restene i kjøleskapet, og hadde mat for flere dager... det var jo så billig å spise middag sammen som en gjeng! Men den ene tacoen jeg og hun andre spiste hos dem ble helt ekstremt dyr hver eneste gang. Etter at vi sa fra til dem så sluttet de heldigvis, og lot oss komme på noen middager uten å betale dem tilbake.

 

Anonymkode: 5a8fe...693

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...