Gå til innhold

Er kvinnfolk hysteriske med juleforberedelsene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Dristu skrev:

Oi, det var voldsomt. Hva bruker du å ha til julemiddag? Vi bruker pinnekjøtt og ribbe til middag, og det gjør seg jo selv. Tilbehøret kan jeg finne på å rense og kutte dagen før, for så å oppbevare det i vann. Kålrotstappe er null stress når kålroten allerede er kuttet og renset, og rødkål kan gjerne lages dagen i forveien. Sausen blir lagd mens kjøttet hviler. Maten i seg selv bruker tid på å bli ferdig, men jeg bruker ikke lang tid på kjøkkenet. 

Hvis man regner tid for å lage en julemiddag, regner du ikke med det som gjøres dagen før?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Evilposelos skrev:

Du vet, hvis du faktisk gidder å hjelpe, er det ikke så mye styr for henne. Hva med at du lager middagen som tar 100 timer istedenfor å klage på styr?

Middagen tar da ikke så lang tid. Er det f.eks pinnekjøtt så lager jo det stort sett seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga blanke i julen før jeg fikk barn selv, og senere ble vertinne på julaften. 

Jeg vil at mine barn skal få gavekalender, ha et forhold til advent, ha et hus som er julepyntet, et tre osv osv. Kunne ikke brydd meg katta før. 

Selve julemiddagen er Ok, det er ikke mer komplisert enn et vanlig middagsselskap. 

Anonymkode: 7c4ad...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, asterix skrev:

Storrengjøring før jul er jo helt bortkastet. Ingen som tar på seg hvite hansker og går på inspeksjon i kroker og kriker i jula vel? Vanlig helgevask er da mer enn nok, og så opp med litt pynt.

 

1 time siden, Ari Loys skrev:

Det er fordi halvparten av det som må gjøres strengt tatt ikke må gjøres. Rasjonalitet, jenter, rasjonalitet...

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner styres av hormoner og følelser. Menn styres av rasjonalitet og tanker. Hva ellers er nytt?

Anonymkode: 98c48...eee

Rasjonalitet schmasjonalitet.

Dersom jeg har forstått denne tråden riktig så er kvinner hysteriske fordi de tenker på alt som må gjøres, og det i lang tid før julaften.

Mannfolk derimot.. har jobbet på et kjøpesenter og kan love at køen i min butikk på lille julaften og julaften besto av 80% hysteriske menn med desperasjon i blikket og nerver i høyspenn. Ble skjelt ut av en mann engang fordi han kjøpte et produkt som ikke passet i gaveposene våre, skjønte jeg ikke at det var fuckings JULAFTEN? Eh jo, kjøp gave litt før ribba er i ovnen da, eller invester i en rull med gavepapir og noe tape kanskje, kona di har sikkert noe hjemme vettu :baby:Når butikksjefen rullet ned gitteret kl 14 julaften så kastet det seg fremdeles menn seg inn under porten MacGyver-style og rullet mot kassen for og få kjøpt julegavene sine. 

Men den villeste køen og de mest hysteriske mannfolka var i gullsmeden ved siden av :fnise: Seriøst, hvis det er noe statistikk å oppdrive så ser jeg gjerne tallene for gull og diamantsalg lille julaften. Alle de rasjonelle, tenkende mannfolka som har slappet av til siste stund og må betale dyrt for det fem minutter før alt stenger og det bare er de dyreste diamantene igjen. 

Endret av Cuntzilla
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Rasjonalitet schmasjonalitet.

Dersom jeg har forstått denne tråden riktig så er kvinner hysteriske fordi de tenker på alt som må gjøres, og det i lang tid før julaften.

Mannfolk derimot.. har jobbet på et kjøpesenter og kan love at køen i min butikk på lille julaften og julaften består av 80% hysteriske menn med desperasjon i blikket og nerver i høyspenn. Ble skjelt ut av en mann engang fordi han kjøpte et produkt som ikke passet i gaveposene våre, skjønte jeg ikke at det var fuckings JULAFTEN? Eh jo, kjøp gave litt før ribba er i ovnen da, eller invester i en rull med gavepapir og noe tape kanskje, kona di har sikkert noe hjemme vettu :baby:Når butikksjefen rullet ned gitteret kl 14 julaften så kastet det seg fremdeles menn seg inn under porten MacGyver-style og rullet mot kassen for og få kjøpt julegavene sine. 

Men den villeste køen og de mest hysteriske mannfolka var i gullsmeden ved siden av :fnise: Seriøst, hvis det er noe statistikk å oppdrive så ser jeg gjerne tallene for gull og diamantsalg lille julaften. Alle de rasjonelle, tenkende mannfolka som har slappet av til siste stund og må betale dyrt for det fem minutter før alt stenger og det bare er de dyreste diamantene igjen. 

Høres kjemperasjonelt ut 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, lillevennen skrev:

Hvis man regner tid for å lage en julemiddag, regner du ikke med det som gjøres dagen før?

Jo, men det tar meg uansett ikke 8 timer. Det at man deler opp arbeidet nevnte jeg kun fordi det da blir mindre stress på julaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evilposelos skrev:

Tar med kaker i tillegg. :)  Det tror jeg de damene som TS sikter til gjør også. Hadde ikke vært like stress om mennene gadd å ta seg av en ting. De jeg kjenner, har prestert å si "Det blir ingen jul uten dine kaker" og da får de godta stress altså :ler: 

Da kan du si "Det blir ingen kaker, uten din hjelp" :) Både av partner (om du har det) eller andre. Kan for eksempel invitere til bakekveld. Selv baker jeg lite kaker, blir mest sammen med barnet mitt i så fall. Men vet mange bruker å invitere en venn eller flere for å samarbeide om bakingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dristu skrev:

Da kan du si "Det blir ingen kaker, uten din hjelp" :) Både av partner (om du har det) eller andre. Kan for eksempel invitere til bakekveld. Selv baker jeg lite kaker, blir mest sammen med barnet mitt i så fall. Men vet mange bruker å invitere en venn eller flere for å samarbeide om bakingen :)

Baking av julekaker er jo kos og noe man burde gjøre sammen med hverandre eller barna tenker jeg. Og flust av menn står for julemiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleforberedelser er litt hva man gjør det til. Greit å legge litt ekstra tid og energi i ting man synes det er hyggelig å holde på med. Men å stresse som en gal fordi man "må" ha storrengjøring før jul og bake sju slag tørre kaker som ikke blir spist opp likevel, er da bare tull.

Julemat (inkludert julekaker om man absolutt må ha det) får man kjøpt. En stjerne i vinduet, adventsstake og litt julepynt (man må ikke ha juletre heller). Julegaver kan man jo gjøre enkelt, penger, konfekt, vin eller en juleblomst. Eller man kan legge litt mer i det om man synes det er koselig. Jul blir det uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SIKKER på at dere hadde savnet grønnsåpe lukten og det forkavte ansiktet til kona/samboeren/kjæresten om det manglet....det blir ikke jul uten! 

 

:tre:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Vera skrev:

Jeg er SIKKER på at dere hadde savnet grønnsåpe lukten og det forkavte ansiktet til kona/samboeren/kjæresten om det manglet....det blir ikke jul uten! 

 

:tre:

Nettopp, og de som klager på at dama stresser for mye i forkant sitter der like happy jul etter jul.. det blir ikke jul uten alt det de gjør.. plutselig hadde det vært ramaskrik for at kakene ikke var som de pleier, hvor var gavene og hva skjedde med sausen til ribba?? Pose?🤣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, lillevennen skrev:

Nettopp, og de som klager på at dama stresser for mye i forkant sitter der like happy jul etter jul.. det blir ikke jul uten alt det de gjør.. plutselig hadde det vært ramaskrik for at kakene ikke var som de pleier, hvor var gavene og hva skjedde med sausen til ribba?? Pose?🤣

Menn er da ikke såå slacke. Jeg er vant med at det er mannen som lager julemiddagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du nå generaliserer omtrent halvparten av jordas befolkning, så nei; de fleste kvinnfolk feirer ikke  jul.

Anonymkode: b496a...244

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Dristu skrev:

Da kan du si "Det blir ingen kaker, uten din hjelp" :) Både av partner (om du har det) eller andre. Kan for eksempel invitere til bakekveld. Selv baker jeg lite kaker, blir mest sammen med barnet mitt i så fall. Men vet mange bruker å invitere en venn eller flere for å samarbeide om bakingen :)

Er en god idè det, men siden mine brødre, faren min og andre menn liker at jeg baker, så gjør jeg det mer enn gjerne selv, jeg får skryt istedenfor kritikk, men jeg tenkte mer på at TS klagde på kvinner som stresser. Jeg elsker å bake til de som liker det :):)  til mer  gjester man har tiil mer synes jeg TS bare skal sette pris på at ting blir gjort. Han kan jo bare sette seg i sofaen istedenfor å klage, eller faktisk ta selve julemiddagen, siden det ikke er så stress, da letter han jo stresset til dama si. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg synes er mest stress med jula er det som skal skje i selve jula. Vet ikke om jeg snakker for alle kvinner, men jeg føler at det er jeg som er "trivselsleder" hjemme i julen. Det er jeg som styrer med hvilken mat som skal på bordet til hvilken tid, det skal være ryddig og koselig i alle rom, tradisjoner skal holdes/ nye skal lages, stemningen skal være bedre enn ellers i året, ingen skal kjede seg, pliktbesøk skal utføres osv. Irriterer meg at jeg bruker så mye tid på dette, men vil jo gjerne at julen ikke skal være som en vanlig hverdag.

I år har jeg planer om å slappe litt mer av, gjøre som mannen og barna, ligge på sofaen, spise og se på film :veslejenta::tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Når kommer egentlig det juleforumet på Kvinneguiden?    

 :nissevink:

Anonymkode: 66a33...e4f

Mener det har vært oppe 1 oktober tidligere år.

Anonymkode: 140dd...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...