Gå til innhold

Er kvinnfolk hysteriske med juleforberedelsene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, asterix skrev:

8 timer? Både ribbe, pinnekjøtt og lutefisk lager seg i hvert fall omtrent selv og tilbehøret tar jo heller ikke lange tida. At ting står i mange timer i/på ovnen betyr jo ikke at man bruker den tida på å lage maten. 

Kaker. Det smaker mye bedre med hjemmelagde kaker, noe jeg vet de andre synes også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Det kommer som julaften på kjærringa, hvert eneste år!!      

 :nissevink:

Anonymkode: 66a33...e4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Evilposelos skrev:

Hvis man alene skal lage ting til jul og ikke kjøpe det ferdig, tar det fort opp til 8 timer. Det smaker mye bedre med hjemmelagd, så skjønner ikke hvorfor menn klager. 

Oi, det var voldsomt. Hva bruker du å ha til julemiddag? Vi bruker pinnekjøtt og ribbe til middag, og det gjør seg jo selv. Tilbehøret kan jeg finne på å rense og kutte dagen før, for så å oppbevare det i vann. Kålrotstappe er null stress når kålroten allerede er kuttet og renset, og rødkål kan gjerne lages dagen i forveien. Sausen blir lagd mens kjøttet hviler. Maten i seg selv bruker tid på å bli ferdig, men jeg bruker ikke lang tid på kjøkkenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi kvinner vet at alt som må gjøres tar tid. 

Det som tar mest tid for meg er julegaver, og særlig å planlegge hva man skal kjøpe. Jeg er ikke noe glad i det. 

Storrengjøringen tar også tid, er ikke noe glad i det heller. Kaker skal lages, prøver jo å gjøre det til en hyggelig ting. Pyntingen er jo bare koselig. Er ikke noe pes å ta det ned heller. Og selve julaften med matlagingen synes jeg også er koselig. Jeg stresser ikke. Men det er mye som må gjøres. Mye en vanlig mann ikke ser. 

Anonymkode: 140dd...0c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ble hysterisk før var fordi jeg feiret med mamma. Når vi kommer under samme tak...

atomic-mushroom-cloud-explosion-2-2.gif

I år skal jeg feire hos tante. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dristu skrev:

Oi, det var voldsomt. Hva bruker du å ha til julemiddag? Vi bruker pinnekjøtt og ribbe til middag, og det gjør seg jo selv. Tilbehøret kan jeg finne på å rense og kutte dagen før, for så å oppbevare det i vann. Kålrotstappe er null stress når kålroten allerede er kuttet og renset, og rødkål kan gjerne lages dagen i forveien. Sausen blir lagd mens kjøttet hviler. Maten i seg selv bruker tid på å bli ferdig, men jeg bruker ikke lang tid på kjøkkenet. 

Tar med kaker i tillegg. :)  Det tror jeg de damene som TS sikter til gjør også. Hadde ikke vært like stress om mennene gadd å ta seg av en ting. De jeg kjenner, har prestert å si "Det blir ingen jul uten dine kaker" og da får de godta stress altså :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Evilposelos skrev:

Nei, man kan jo hive noe flesk i ovnen og kjøpe ferdigkaker. Blir sikkert godt

Eller fyre opp en grandis.

Anonymkode: 5eead...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller fyre opp en grandis.

Anonymkode: 5eead...aab

Ja ikke sant :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Evilposelos skrev:

Kaker. Det smaker mye bedre med hjemmelagde kaker, noe jeg vet de andre synes også. 

Hvor mye kaker trenger du egentlig da? En bakedag en gang i november så burde du jo ha nok om du er glad i kaker. Her i huset bryr ingen seg om kaker og vil heller ha et tonn med clementiner og ellers litt julegodter, men det går mest i god mat slik at man orker lite ellers. I fjor var alle så mette etter julemiddagen at vi til og med droppet desserten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skal vaskes og pyntes og kjøpes inn gaver, det er ikke måte på for mye styr det er.

Er menn flinkere til ikke å stresse til jul?

Anonymkode: 5eead...aab

Da er jeg mann :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på øyet som ser.

Hjemme hos min familie så er juleforberedelser et teamwork, og det er ikke bare en som har styr på alt som skal gjøres. Noen ganger kan jeg tenke at de stresser litt for mye, men jeg setter pris på det som blir gjort og liker selv å lage til litt selv til jul.

Poenget er jo at jeg synes det er koselig, og jeg liker jul så derfor ønsker jeg å feire den. Jeg hadde nok synes det hadde vært stusselig å spise grandis og pepperkaker på boks, og ikke ha pyntet eller noe.

For andre som ikke liker jul eller har et annet forhold til jul så blir det noe helt annet, men så lenge det er et ønske man har og man gjør det av fri vilje så synes ikke jeg at man kan klage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi kvinner vet at alt som må gjøres tar tid. 

Det som tar mest tid for meg er julegaver, og særlig å planlegge hva man skal kjøpe. Jeg er ikke noe glad i det. 

Storrengjøringen tar også tid, er ikke noe glad i det heller. Kaker skal lages, prøver jo å gjøre det til en hyggelig ting. Pyntingen er jo bare koselig. Er ikke noe pes å ta det ned heller. Og selve julaften med matlagingen synes jeg også er koselig. Jeg stresser ikke. Men det er mye som må gjøres. Mye en vanlig mann ikke ser. 

Anonymkode: 140dd...0c1

Jeg gir stort sett bare opplevelser i gave og å sitte ved pc'en og planlegge det er jo bare kos.

Storrengjøring før jul er jo helt bortkastet. Ingen som tar på seg hvite hansker og går på inspeksjon i kroker og kriker i jula vel? Vanlig helgevask er da mer enn nok, og så opp med litt pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, asterix skrev:

Hvor mye kaker trenger du egentlig da? En bakedag en gang i november så burde du jo ha nok om du er glad i kaker. Her i huset bryr ingen seg om kaker og vil heller ha et tonn med clementiner og ellers litt julegodter, men det går mest i god mat slik at man orker lite ellers. I fjor var alle så mette etter julemiddagen at vi til og med droppet desserten. 

En del, er sånn ca 100 personer innom i jula. Jepp er sikkert bare å gjøre det i november. Ikke fått noen klager fra sure menn uansett, bare tenkte på at noen menn er utakknemlige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner styres av hormoner og følelser. Menn styres av rasjonalitet og tanker. Hva ellers er nytt?

Anonymkode: 98c48...eee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillevennen skrev:

Fordi menn ikke tenker på halvparten av det som må gjøres?

Det er fordi halvparten av det som må gjøres strengt tatt ikke må gjøres. Rasjonalitet, jenter, rasjonalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, applestories skrev:

Det er 100 dager til jul i dag! :bond:

Julekakene har allerede kommet i butikken.

Anonymkode: 5eead...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jul! Jeg ser ikke på forberedelsene som stress og mas, koser meg med det til og med. Det er meg revnende likgyldig om samboer deltar eller ei. Han er imidlertid veldig fornøyd når det kommer til alt med god mat, pynt, kaker, pakker og god stemning. 

Jeg kan dog spare meg for fanatikerne som starter i oktober, herregud. Snart er det vel jul hele året!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...