Gå til innhold

Er kvinnfolk hysteriske med juleforberedelsene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det skal vaskes og pyntes og kjøpes inn gaver, det er ikke måte på for mye styr det er.

Er menn flinkere til ikke å stresse til jul?

Anonymkode: 5eead...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skal vaskes og pyntes og kjøpes inn gaver, det er ikke måte på for mye styr det er.

Er menn flinkere til ikke å stresse til jul?

Anonymkode: 5eead...aab

Fordi menn ikke tenker på halvparten av det som må gjøres?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillevennen skrev:

Fordi menn ikke tenker på halvparten av det som må gjøres?

Er det nødvendig å gjøre så mye da?

Anonymkode: 5eead...aab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det menn ikke ser? 

Snu på det i år da. Du tar jobben med å hente tre,henge opp lys,resten gjør mannen

Anonymkode: e242b...a77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er mann jeg..
Ikke baker jeg..Kjøper gaver kanskje 1 uke før...
Juletre?-Glem det, legger kanskje ut en duk og noe julepynt :fnise: 
Blomster? niks, allergisk, kunne kjøpt plast, men er ett ooooork...

OG, om jeg pynter til jul, så kan det godt hende det ligger fremme fram til sommeren XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet, hvis du faktisk gidder å hjelpe, er det ikke så mye styr for henne. Hva med at du lager middagen som tar 100 timer istedenfor å klage på styr?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresser ikke til jul, men det er fordi jeg ikke syns juleforberedelser er noe stress. 

Anonymkode: 7a9e1...786

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AvocadoMelon
13 minutter siden, lillevennen skrev:

Fordi menn ikke tenker på halvparten av det som må gjøres?

Enig! hadde mannen fått styring hadde ikke noen fått julegaver, middagen hadde vært ferdig kl 22, tallerknene hadde stått skitne i oppvaskmaskinen og han hadde stått i dusjen når gjestene hadde kommet. :fnise: tro meg, en gang han hadde invitert til bursdagselskap til seg selv. Var på fest kvelden før og sto opp 30 min før gjestene kom. Da hadde jeg vært våken i noen timer og når han sto opp gikk jeg ut med hunden.. kom tilbake 30 min etter at gjestene kom å da hadde han ikke no kake.. kaffe var ikke kjøpt inn og det var rotete på kjøkken og stue..:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det nødvendig å gjøre så mye da?

Anonymkode: 5eead...aab

Er vel endel som bør gjøres før julaften, ikke alt som lar seg ordnes samme dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Evilposelos skrev:

Du vet, hvis du faktisk gidder å hjelpe, er det ikke så mye styr for henne. Hva med at du lager middagen som tar 100 timer istedenfor å klage på styr?

Men jeg forstår virkelig ikke poenget med å styre og stresse slik.

Anonymkode: 5eead...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evilposelos skrev:

Du vet, hvis du faktisk gidder å hjelpe, er det ikke så mye styr for henne. Hva med at du lager middagen som tar 100 timer istedenfor å klage på styr?

Hva i alle dager har du til julemiddag som tar masse tid? Tradisjonelle julemiddager er vel noe av det enkleste som finnes av middag å lage i stand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AvocadoMelon skrev:

Enig! hadde mannen fått styring hadde ikke noen fått julegaver, middagen hadde vært ferdig kl 22, tallerknene hadde stått skitne i oppvaskmaskinen og han hadde stått i dusjen når gjestene hadde kommet. :fnise: tro meg, en gang han hadde invitert til bursdagselskap til seg selv. Var på fest kvelden før og sto opp 30 min før gjestene kom. Da hadde jeg vært våken i noen timer og når han sto opp gikk jeg ut med hunden.. kom tilbake 30 min etter at gjestene kom å da hadde han ikke no kake.. kaffe var ikke kjøpt inn og det var rotete på kjøkken og stue..:fnise:

Høres kjent ut😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør veldig lite før jul og jeg er kvinne. Man trenger da virkelig ikke stresse rundt i et halvt år for å få en koselig jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater jul og vil helst reise til et ikke-kristent land langt inni jungelen når det er jul.

Anonymkode: 8a885...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, asterix skrev:

Hva i alle dager har du til julemiddag som tar masse tid? Tradisjonelle julemiddager er vel noe av det enkleste som finnes av middag å lage i stand.

Hvis man alene skal lage ting til jul og ikke kjøpe det ferdig, tar det fort opp til 8 timer. Det smaker mye bedre med hjemmelagd, så skjønner ikke hvorfor menn klager. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest making.a.mess
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal vaskes og pyntes og kjøpes inn gaver, det er ikke måte på for mye styr det er.

Er menn flinkere til ikke å stresse til jul?

Anonymkode: 5eead...aab

Julegaver er det som er mest styr. Har man stor familie så blir det mange gaver og man vil gjerne finne noe fint/spesielt til hver enkelt. Budsjett må også holdes. Skal man ha 30+ gaver så kan ikke hver koste så mye, samtidig som det jo skal være litt fint. Det er dritvansklig. Jeg er litt lei faktisk. 

Pes nummer to er julemiddagen. Der er mannen til hjelp. Han passer ribba og lager saus:-) juleformiddag er bare hygge og det samme med dagene etter. 

Pes nummer 3 er at man vil huset skal være presentabelt. Man kan få magesår av mindre. 

Pes nummer 4 er alle bursdager, avslutninger, tilstelninger før jul. En kan få magesår av det også. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det nødvendig å gjøre så mye da?

Anonymkode: 5eead...aab

Nei, man kan jo hive noe flesk i ovnen og kjøpe ferdigkaker. Blir sikkert godt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
1 minutt siden, Evilposelos skrev:

Hvis man alene skal lage ting til jul og ikke kjøpe det ferdig, tar det fort opp til 8 timer. Det smaker mye bedre med hjemmelagd, så skjønner ikke hvorfor menn klager. 

8 timer? Det hadde jeg aldri giddet. Ribba ordner seg litt selv. Medisterkaker har jeg i fryseren. Det å skrelle poteter, fikse rødkål og saus tar ikke 8 timer. Heller ikke riskremen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Evilposelos skrev:

Hvis man alene skal lage ting til jul og ikke kjøpe det ferdig, tar det fort opp til 8 timer. Det smaker mye bedre med hjemmelagd, så skjønner ikke hvorfor menn klager. 

8 timer? Både ribbe, pinnekjøtt og lutefisk lager seg i hvert fall omtrent selv og tilbehøret tar jo heller ikke lange tida. At ting står i mange timer i/på ovnen betyr jo ikke at man bruker den tida på å lage maten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...