Gå til innhold

Overgang fra 2 bikkjer til 3. Hvordan går det for dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer har lyst å ta imot en hund. Vi har allerede en liten og en stor hund. Han vil ta imot en stor til. Jeg er usikker, fordi jeg er hjemmeværende pga sykdom, jeg klarer fint å ta vare på disse dyra mens han er på jobb. Men med 3 stk syntes jeg blir litt mye. Jeg vet om flere som har mange barn og mange hunder. Og de klarer seg helt fint, sier dem. Men samboer har så lyst på den hunden. Vil ikke nekte han, men samtidig blir det mye ansvar som ligger på meg når han er på jobb. 

Hvor gikk grensen deres på flere hunder?

dere som har 3 hunder og mer, går det bra? 

Anonymkode: 324b4...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en stor forskjell fra 2 til 3 - ikke inne, men ute. Å gå tur med to er helt greit, men når nr tre kommer så kan det bli vesentlig mer kaotisk. Om en reagerer så er det større sannsynlighet for at de andre henger seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, ArtyFarty skrev:

Det er en stor forskjell fra 2 til 3 - ikke inne, men ute. Å gå tur med to er helt greit, men når nr tre kommer så kan det bli vesentlig mer kaotisk. Om en reagerer så er det større sannsynlighet for at de andre henger seg på.

Det er det som er problemet med kunn 2 å. Ho minste bjeffer på folk hvis den store er med. Men går jeg alene med ho minste, bjeffer ho ikke. Så hvordan vil det bli med 3 når jeg ikke vet hvordan ho rr NPR man møter på folk. 

Anonymkode: 324b4...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke dette høres ut som en god ide av den grunn at du selv betviler at du har kapasitet til å ta godt nok vare på en 3. hund. Det er forståelig at det er fristende å ta imot ennå en hund som kanskje trenger et godt hjem, men man må tenke på de dyra man har også. Dersom ennå flere dyr kan gå utover de man allerede har fordi man ikke har kapasitet bør man ikke gjøre det.  Man har aldri noen garanti for hva slags gemytt den nye hunden har, om den vil komme godt overens med de man har osv.

Syntes dere bør være fornøyde med de dere har :) 

Anonymkode: d4d0b...1bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire hunder og går med alle sammen og det går veldig bra. Litt krøll på båndene er det jo men da fletter jeg de bare opp igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å bare ha en hund. Flere enn det og det hadde bare blitt kaos med slåssing og biting rundt matskåla og sjalusi når det kom til kosen. Den ene må jo sitte å vente og kikke på når den andre får kos og med den rasen jeg har hadde det aldri gått med to. Det hadde blitt et leven uten like tror jeg for det handler litt om lynne her. 

Jeg prøvde en gang å gå tur med to hunder men det ble bare surr med båndene og jeg brukte halve turen bare på å prøve å få dem løs. Nei, best med bare en sier nå jeg. 

Anonymkode: 25064...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.9.2017 den 8.18, AnonymBruker skrev:

Det er det som er problemet med kunn 2 å. Ho minste bjeffer på folk hvis den store er med. Men går jeg alene med ho minste, bjeffer ho ikke. Så hvordan vil det bli med 3 når jeg ikke vet hvordan ho rr NPR man møter på folk. 

Anonymkode: 324b4...084

Hvis du allerede har det problemet så kan det eskalere ytterligere med hund nr 3.

 

På 17.9.2017 den 18.10, Try2 skrev:

Snakk med noen som har peiling:)Det er åpenbart ikke her inne.

Neivel? Hvilke kommentarer er det som er så på bærtur da? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt imot den tredje hunden. Når du har én liten og én stor går det som oftest greit, for den lille er lettere å holde. Har du to store blir det et problem. Hva hvis de ser en katt? Klarer du å holde igjen alle tre? Hva hvis de blir skremt av noe? Vikler seg inn i bånd? Treffer en aggressiv hund som de reagerer på og vil beskytte den lille hunden?

Hvis du ikke kan lufte alle tre og holde de igjen hvis det skjer noe, er det ikke forsvarlig desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, ArtyFarty skrev:

Hvis du allerede har det problemet så kan det eskalere ytterligere med hund nr 3.

 

Neivel? Hvilke kommentarer er det som er så på bærtur da? :) 

Ingen er på bærtur, men det blir lett bare synsing. Let etter de som faktisk har solid erfaring med dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde først tenke på din helse og hva du orker, så kan dere begynne å planlegge en hund til hvis du tror du klarer det.

Jeg har hørt at å gå fra en til to hunder ofte ikke er noen problemer, men fra to til tre hunder, så blir det fort "mye" hund. Man skal også tenke på at hver hund har krav på egen tid sammen dere, har dere tid til det. Det blir også mer i kostnader, en til forsikring, vaksine, mat, utstyr osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på to og tre hunder, i hvertfall om hundene er store. Har du to kan du ha en i hver hånd. Det er også lettere å sjonglere båndene så det ikke floker seg. Med tre er det mye større kraft i dem om de ser noe de alle vil bort til, og du skal holde dem igjen. Det blir også veldig lett floke. 

Jeg ville aldri tatt på meg tre hunder, ihvertfall ikke om du er syk, og to av hundene er store. 

Søsteren min har tre store hunder, og ikke faen om jeg går tur med alle tre aleine. Hun gjør det aldri når hun er i byn, bare når de går på landlige steder hvor det ikke er så stor fare for å treffe folk og andre hunder. Ellers går hun med to av gangen, så hun må gå to turer mens minst en hund er hjemme.

Anonymkode: 287b2...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dårlig ide. De fleste klarer ikke å gå bra med 3 i bånd. Gå på fortau? Okkupere hele fortauet.

Hundene får heller ikke stor glede av å snuse rundt. 

Nei,  kun om man har STOR inngjerdet hage der hundene kan løpe og leke rundt ( pluss gå tur, hundepark etc) er det forsvarlig syns jeg med 3 hunder.

Lett å la seg rive med og ha lyst på jo flere jo bedre. Selv om det er tullete ide.

 

 

Anonymkode: 5b0d0...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig dårlig ide. De fleste klarer ikke å gå bra med 3 i bånd. Gå på fortau? Okkupere hele fortauet.

Hundene får heller ikke stor glede av å snuse rundt. 

Nei,  kun om man har STOR inngjerdet hage der hundene kan løpe og leke rundt ( pluss gå tur, hundepark etc) er det forsvarlig syns jeg med 3 hunder.

Lett å la seg rive med og ha lyst på jo flere jo bedre. Selv om det er tullete ide.

 

 

Anonymkode: 5b0d0...cb8

Okkupere fortau? Jeg bor på landet, så her går vi i skogen hver dag, så ikke noe problem med det. Vi har et populært område i skogen her, der blir de sosialisert med andre mennesker og hunder på tur. Jeg vil ikke ha ny hun, men han vil. 

Anonymkode: 324b4...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestemmer når det er du som skal ta vare på dem når han er på jobb, så enkelt er det. Høres litt ut som et barn som vil ha flere og flere dyr fordi foreldra tar seg av dem....

Anonymkode: 3d05d...740

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme som dere, en liten og en stor. Jeg er ufør pga sykdom. Så fikk vi en fosterhund. Gikk veldig bra i begynnelsen, men måtte gi opp. Det ble ekstremt mye. Så jeg vil ikke anbefale det.

Anonymkode: 324f1...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...