Gå til innhold

Er så kvalm og får nesten ikke i meg mat


Riskrem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Cocosa skrev:

Jeg skrev tidligere at sjokolademelk roer ned magen og funker fjell. Meeeen, etter å ha fått opp en halv liter, anbefales ikke det!!

Det funker her, men i begrensede mengder :fnise: Men helte nettopp nedpå en halv liter selv nå, så får se hva som skjer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, blir mer kvalm av å lese om inntak av melkeprodukter, altså dere som drikker sjokolademelk. Men er nok fordi jeg tenker, som en annen sa, at jeg helst spiser ting som ikke er alt for ille å få opp igjen. Av drikke syns jeg derfor eplejuice og farris er ok, i tillegg til at det smaker friskt når man drikker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vera Vinge skrev:

Huff, blir mer kvalm av å lese om inntak av melkeprodukter, altså dere som drikker sjokolademelk. Men er nok fordi jeg tenker, som en annen sa, at jeg helst spiser ting som ikke er alt for ille å få opp igjen. Av drikke syns jeg derfor eplejuice og farris er ok, i tillegg til at det smaker friskt når man drikker det.

Ja, som jeg skrev, så funket sjokolademelken på magen. Men å få det opp igjen er noe av det verste jeg har opplevd! Blir ikke mer sjokolademelk her i gården! Tips til mat som er Ok å få opp? Her har det stort sett går i frukt, juice og saftis, men jeg kan jo ikke leve på det 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Cocosa skrev:

Ja, som jeg skrev, så funket sjokolademelken på magen. Men å få det opp igjen er noe av det verste jeg har opplevd! Blir ikke mer sjokolademelk her i gården! Tips til mat som er Ok å få opp? Her har det stort sett går i frukt, juice og saftis, men jeg kan jo ikke leve på det 😞

Jeg spiser også mye frukt og rå grønnsaker. Men utover dagen får jeg i meg knekkebrød og rundstykker, gjerne med bare smør eller evt bare litt ost. Det syns jeg smaker lite og dermed er lettere å få opp igjen. Dvs det som er smakløst eller litt friskt. Det som smaker lite syns jeg også er lettere å holde nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2017 den 18.53, Riskrem skrev:

Jeg er gravid og har blitt så utrolig kvalm de siste dagene. Er bare 6+0. Men jeg er så kvalm og får nesten ikke i meg mat. I dag har jeg bare spist flatbrød, en tørr brødskive og litt agurk! Pluss drukket en del Farris. Det sier seg selv at jeg kan ikke leve på flatbrød og vann... Har vært hjemme fra jobb i 3 dager nå pga. kvalmen. Det er helt forferdelig. Har prøvd det meste, bortsett fra medikamenter.

Hva skal jeg gjøre? For det første får jeg nesten ikke i meg næring i det hele tatt. For det andre blir kvalmen verre for hver dag som går. Har noen erfaring med kvalmestillende medisiner på resept?

Det finnes sikkert mange tråder om dette, men jeg orker ikke lete :/ 

Gratulerer, det blir en jente! :blomst:

Anonymkode: 38b94...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Vet hvordan du har det:( dette er noe vanskeligste jeg har opplevd. Er selv gravid 28 uker. Var så kvalmmi begynnelsen, at jeg var sengeliggende og mistet 8 kilo på 2 måneder. Fikk ingen kvalmestillende fra min legen. Jeg var på ferie i London denne tiden, og det ble jeg helt døende av kvalmen, og gikk til privat lege der i London. Av legen fikk jeg medisiner som heter "Navidoxine" og brukte dem en uke, 2 tablet morgen og kveld. Jeg ble såå bra bare etter 1 dag, kunne spise alt! Nå har jeg lagt på meg og spiser alt jeg vil.

vet dessverre ikke om de tablettene finnes her i Norge. 

Håper du bra! 

Anonymkode: 1abf3...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid med nr 2, første er 19 mnd. I dette svangerskapet har jeg tatt posfaten for å være fungerende. Trygt iflg fastlegen og i flg tryggmammamedisin. Ville ikke tatt det hvis jeg var bare "litt kvalm", men fosterstilling på senga-kvalm funket IKKE sammen med å ha ei på 19 mnd som krever sin mamma. Behov for å spise og drikke også. Verst var det egentlig at jeg ble sykt kvalm av å drikke. Ble innmari dehydrert :( Så det var ikke bra for noen å ha det sånn. Tatt 1/2-1 postafen hver kveld og da har kvalmen vært håndterbar, hjalp umiddelbart. Snakk med legen din. For det er ikke nødvendigvis sånn at du skal måtte lide helt til sykehusinnleggelse altså. Det finnes trygge alternativer der fordelene (få i seg mat og drikke) oppveier det som  måtte være av ørsmå risikoer. Men som sagt, snakk med legen din! 

Anonymkode: 9d004...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ts her.

Har prøvd Postafen etter legens anbefaling, men det hjalp ikke. Nå er jeg skikkelig dårlig og har fått hyperemesis. Helt jævlig. Har mistet 2 kilo på en uke og følges opp av legen min. Jeg var ikke så dårlig under mitt første svangerskap. Da var kvalmen helt ok å leve med. Trodde aldri jeg skulle få hyperemesis. Nå skjønner jeg hva det innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...