Gå til innhold

Dere som vokste opp i hjem med økonomiske problemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke direkte fattig, men pengene ble ikke brukt på annet enn pappas hobby. Jeg gikk aldri sulten, men fikk aldri noe mer enn det mest nødvendige heller. Bukse som kostet over 200 spenn var sløsing. Men han tenkte heller aldri at buksene måtte kjøpes oftere når de var av så dårlig kvalitet. Husker pappa stolt kom hjem med parabol og TV-boks. Den hadde han fått gratis av en på jobb, og TV-kortet måtte kodes hver dag på en luguber internettside for at kanalene skulle virke. Husker jeg satte på TVen en gang og da kjefta han meg huden full fordi det kostet å bruke strøm. Men selv kunne han kjøpe jaktutstyr for 50 k. Han klikka også på mamma om hun var så galen å kjøpe en boks brus på en lørdag. Det preget meg jo litt at pengene aldri kunne brukes på annet enn pappas hobby og ting som gagnet han.

I dag er pappa nedlesset i gjeld etter han giftet seg med en gal big spender.

Mamma har grei økonomi og spanderer både på seg selv og andre uten at det går ut over økonomien.

Selv sløste jeg sinnssykt i 17-18-årsalderen da jeg fikk jobb og egne penger. Tror ikke jeg overdriver når jeg sier jeg har brukt sikkert 300 k på tull og fjas, men har heller aldri hatt gjeld annet enn boliglån og billån. Brukte lønna så det sang etter og sparte aldri. Nå sitter jeg igjen med ca 20 k etter at alle regninger er betalt og sparer en del hver mnd. 

Anonymkode: 0fa7b...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde nok mat og tak over hodet, men alt annet måtte spares på. Tror jeg bare har hatt godt av det. Altfor mange med dårlig kontroll på økonomien, som sløser, tar opp unødvendige lån osv. Selv har jeg stålkontroll på økonomien, både da jeg selv hadde dårlig økonomi som student, og nå som jeg jobber og den er bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...