Gå til innhold

Hvordan aktivisere hunder inne? Brudd i foten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å få brudd i foten og får derfor ikke gått noe særlig tur med mine to hunder. Jeg har familie som innimellom kan ta de med på lengre turer (men helst helg, ellers kan de gå til korte turer etter jobb - type 15min). Om morgenen klarer jeg å ta de ut selv. Jeg går ut med en og en i hagen. Tar på langline så de får løpe litt rundt (kan ikke slippe de løs enda da de ikke er så god på innkalling). 

Men det er jo ikke så mye mosjon de får. Lurer derfor på hvordan jeg kan aktivisere de inne? Har en JRT (krever jo litt mosjon) og en terrier mix. Har brukt litt leker til nå - leker med lyd og tauleke. Tauleken kan jeg dra i ene enden mens en av de i den andre, eller så bruker de den sammen. Pipelekene prøver de å riste på og fange når jeg kaster de. Har også gjemt rundt litt godbiter innimellom så de får snuse seg fram. Har dere andre ideer?

Anonymkode: d38c8...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med sånne iq spill? 😁 har hatt stor suksess hjemme med slike spill. 

Do rull du bretter sammen i kantene med snop inni..? Så må de tygge seg gjennom..? 

Vi har også en sånn ball med en liten åpnkng hunden må trille rundt for å få ut snopet. 

"Snuffle rug" kan være gøy for mange hunder. Kan også lages selv :) 

Anonymkode: f7983...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesearbeid er ypperlig for dette! Lære ham å finne en bestemt gjenstand. Du kan f.eks begynne med å gjemme en ball eller annen leke han liker (start med å gjemme den mens han ser på, så kan du legge på kommando når du ser at han vet hva han leter etter). Deretter kan du gradvis klippe ballen i mindre og mindre biter, sånn at han etterhvert virkelig må lete og jobbe for å finne den. (Da vil belønningen ikke lenger være ballen, men noe annet fra deg - godbiter eller annen leke). Når du klipper den i små biter, pass på å gjem den sånn at han ikke fysisk får tak i den, hvis han er en type som kunne funnet på å svelge bitene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundepark? Da kan hundene løpe løse i ett inngjerdet område sammen med andre hunder. Og eieren kan sitte på benk om man er dårlig. Der er jeg ofte mens jeg er dårlig og syk og ikke orker å gå så mye selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...