Gå til innhold

Frisøren får aldri håret mitt så kaldt og isblondt som jeg ønsker


Gjest Annypanny

Anbefalte innlegg

Gjest Annypanny

Jeg er mørk blond fra naturens side. Jeg går alltid til frisør for å farge håret, men jeg blir aldri helt fornøyd. Jeg er veldig klar på at jeg ønsker en kald, ren og isblond farge. Ikke heksegrått, men likevel kaldt. Jeg har angst for gulskjær, og vil absolutt ikke ha det. Men frisøren får det aldri til synes jeg. Når hun farger etterveksten føler jeg meg alltid gulbleket etterpå. Jeg kjører på med masse lillashampo hjemme, og det håret som er 15 cm fra hodebunnen er slik jeg vil ha det. Men de øverste 15 cm er altfor gule. Jeg påpeker det hver gang jeg skal ta etterveksten. Hun sier at hun ser det, men at de gyldne pigmentene mine er sterke. (Jeg har ikke gyldent hår altså, det er helt standard mørk blondt). Hun sier hun skal dra fargen godt ut, og deretter bruke kaldt skyll etter at hun har farget det. Når vi er ferdige konkluderer hun med at det er litt gyllent skjær igjen selv om jeg satt max tid, men at det skal vi korrigere neste gang. Først når håret er farget 3-4 ganger begynner det å bli bra. Men det gjør at jeg alltid går med gyllent hår øverst. Jeg prøvde en annen frisør i samme salong, fordi min faste var syk, men resultatet ble det samme. Er dette virkelig så umulig å få til? Er håret mitt fryktelig vanskelig eller bør jeg bytte salong? Det er så fortvilende å bruke 1500-2000 kr hver 6.uke og aldri få fargen slik jeg ønsker 🙄 Legger ved 2 bilder for å illustrere. Det ene er slik farge jeg jager etter men aldri får, det andre er slik jeg føler at det blir. Noen som vet hvorfor jeg aldri går fra frisøren med denne fargen? Jeg har til og med vist bildet til frisøren, men det hjelper liksom ikke. Hun sier at det er lyssettingen på bildet som gjør det så kaldt. Er jeg for kravstor? Er håret mitt vanskelig? Eller kan det være at denne salongen rett og slett ikke er gode på akkurat dette? De har masse pokaler og styr fra konkurranser så jeg tenker jo liksom at de skal være bra.

IMG_9937.JPG

IMG_9939.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytt frisør :) Hadde samme problem. Hele familien gikk til denne frisøren, men jeg ble aldri fornøyd. Hun ble sur da jeg byttet, men håret ble perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlig når man bleker håret. Selv om du ikke ser at du har pigmenter må det, som du forteller om, flere runder til for å få resultatet du ønsker.

 

Anonymkode: 08ad0...b7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Marion1985 said:

Det er så fortvilende å bruke 1500-2000 kr hver 6.uke

Så du bruker rundt 15 000,- per år for en tjeneste du ikke er fornøyd med?

Merkelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny
7 timer siden, Clostebol skrev:

Så du bruker rundt 15 000,- per år for en tjeneste du ikke er fornøyd med?

Merkelig.

Ja, det gjør jeg. Men det er ganske fortvilende, og det er derfor jeg søker råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til det TS og jeg har gitt opp å få så kald farge som jeg vil ha. Har prøvd mange forskjellige frisører men ingen får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirah skrev:

Kjenner til det TS og jeg har gitt opp å få så kald farge som jeg vil ha. Har prøvd mange forskjellige frisører men ingen får det til.

Samme her, jeg har veldig tykt hår så ofte bruker de det som argument...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ella1 skrev:

Samme her, jeg har veldig tykt hår så ofte bruker de det som argument...

Jeg har typisk nordisk hår så det kan de ikke skylde på her. gjengangeren er at det er en ekstremt vanskelig farge fordi den så fort blir grå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke umulig. Det er ikke alle frisører som gjør det, men de som kan blondt hår (har gjerne blondt hår selv) og kjører en behandling etter de har skylt ut blekingen, og før de shamponerer. Jeg husker ikke hva dette heter, men det funker i alle fall utmerket for meg. Jeg går annenhver måned, så nesten samme intervall som deg. Mitt hår er også iskaldt. Men jeg er lys blond fra før da, så kan hende det virker til min fordel?

Anonymkode: 4f9c0...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Marion1985 skrev:

Jeg er mørk blond fra naturens side. Jeg går alltid til frisør for å farge håret, men jeg blir aldri helt fornøyd. Jeg er veldig klar på at jeg ønsker en kald, ren og isblond farge. Ikke heksegrått, men likevel kaldt. Jeg har angst for gulskjær, og vil absolutt ikke ha det. Men frisøren får det aldri til synes jeg. Når hun farger etterveksten føler jeg meg alltid gulbleket etterpå. Jeg kjører på med masse lillashampo hjemme, og det håret som er 15 cm fra hodebunnen er slik jeg vil ha det. Men de øverste 15 cm er altfor gule. Jeg påpeker det hver gang jeg skal ta etterveksten. Hun sier at hun ser det, men at de gyldne pigmentene mine er sterke. (Jeg har ikke gyldent hår altså, det er helt standard mørk blondt). Hun sier hun skal dra fargen godt ut, og deretter bruke kaldt skyll etter at hun har farget det. Når vi er ferdige konkluderer hun med at det er litt gyllent skjær igjen selv om jeg satt max tid, men at det skal vi korrigere neste gang. Først når håret er farget 3-4 ganger begynner det å bli bra. Men det gjør at jeg alltid går med gyllent hår øverst. Jeg prøvde en annen frisør i samme salong, fordi min faste var syk, men resultatet ble det samme. Er dette virkelig så umulig å få til? Er håret mitt fryktelig vanskelig eller bør jeg bytte salong? Det er så fortvilende å bruke 1500-2000 kr hver 6.uke og aldri få fargen slik jeg ønsker 🙄 Legger ved 2 bilder for å illustrere. Det ene er slik farge jeg jager etter men aldri får, det andre er slik jeg føler at det blir. Noen som vet hvorfor jeg aldri går fra frisøren med denne fargen? Jeg har til og med vist bildet til frisøren, men det hjelper liksom ikke. Hun sier at det er lyssettingen på bildet som gjør det så kaldt. Er jeg for kravstor? Er håret mitt vanskelig? Eller kan det være at denne salongen rett og slett ikke er gode på akkurat dette? De har masse pokaler og styr fra konkurranser så jeg tenker jo liksom at de skal være bra.

IMG_9937.JPG

IMG_9939.JPG

Jeg ønsker en kaød lysebrunfarge og har akkurat samme problemet som deg!! Jeg har også ønsket meg en kald litt mørkere brun farge , men da blir det bare rød/orange skjær. 

Den lysebrune var fin de 3 første dagene ca  er nå fuckings gyllent! Selv etter bruk av lillasjampo. 

 

Anonymkode: dec2a...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er ikke umulig. Det er ikke alle frisører som gjør det, men de som kan blondt hår (har gjerne blondt hår selv) og kjører en behandling etter de har skylt ut blekingen, og før de shamponerer. Jeg husker ikke hva dette heter, men det funker i alle fall utmerket for meg. Jeg går annenhver måned, så nesten samme intervall som deg. Mitt hår er også iskaldt. Men jeg er lys blond fra før da, så kan hende det virker til min fordel?

Anonymkode: 4f9c0...a1f

Ble AB.. :roll: Men var meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Marion1985 said:

Har jeg gjort deg noe?

Jeg synes bare det er rart at du fortsetter å gå tilbake og betale noen flere tusen kroner hver gang når du ikke er fornøyd med jobben.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kun de med allerede lyst hår naturlig som er mulig å få helt kald hvit blond? 

Anonymkode: 5ae81...b43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å embrace din egen hårfarge? Mørk blond er utrolig flott! Og det kan også ha en kald tone i seg. 

Anonymkode: 517d0...945

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel kun de med allerede lyst hår naturlig som er mulig å få helt kald hvit blond? 

Anonymkode: 5ae81...b43

Etter det jeg har lest mange steder og fått meg meg, så passer isblondt best til dem som allerede er ganske lys blonde, helst ikke mørkere enn to fargenivåer. Man bør og huske på hudtone og øyenfarge, som jeg regner ts og andre i denne tråden vet om. Man husker vel alle Kim Kardashian som bleket håret platinablondt og fikk et gyllent resultat i stedet fordi hennes brunette hår hadde kraftige pigmenter: kim-kardashian-1-600x450.jpg

Ellers må man huske på dna. Jeg selv er mørk blond (med nordisk hårtype): 6N_grande.jpg?v=1501253947, morfaren min var rødhåret, og hver gang før da jeg solbleket håret ble det mørk gyllenblondt:

50458808597c54f12d840994989e0646--dark-g 

Nå farger jeg håret gyllenblondt:3-98.jpg

Jeg har oransje fargepigmenter, så med askeblond som jeg prøvde en gang, så gikk ikke det gitt. Så gusten og blek ut i ansiktet, kunne sikkert ha vært en statist i The Walking Dead :P, og jeg fikk i tillegg gyllent hår etter en stund. For mye bruk av blå/lillasjampo tørker også ut hodebunn og hår, så man må bruke hårmaske. Ved bruk av hårmaske kommer den gylne fargen tilbake. :raven: Da er da man skjønner at man må velge en annen farge som står i bedre stil til hudtone og øyenfarge. Jeg har varm hudtone med grønne øyne så da passer det med gyllenblondt hår på meg. Hair-Pigment.jpg

Anonymkode: 83580...612

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Pigmentering er det frisøren min kaller det, når hun striper håret mitt. TS: kan du sjekke om din frisør gjør det? Jeg er forresten en blanding av 10 og 11 på kartet over. Så mitt hår blir kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt frisør. Hadde sikkert prøvd alle byens frisører, betalt alt fra 1800-2900(!!!) kr og aldri fått det resultatet jeg ønsket.. Så jeg prøvde å gjøre det hjemme, og selvsagt - det var en katastrofe. Blakk og fortvilet gikk jeg til den billigste og mest shady (i mine øyne) frisøren i byen og nå har jeg vært fast kunde i 4 år :fnise: Fått meg en fast frisør som jeg ELSKER. Beste av alt? Betaler mellom 1100-1350kr ofte da ink klipp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny
21 timer siden, Pmaxqueen skrev:

Bytt frisør. Hadde sikkert prøvd alle byens frisører, betalt alt fra 1800-2900(!!!) kr og aldri fått det resultatet jeg ønsket.. Så jeg prøvde å gjøre det hjemme, og selvsagt - det var en katastrofe. Blakk og fortvilet gikk jeg til den billigste og mest shady (i mine øyne) frisøren i byen og nå har jeg vært fast kunde i 4 år :fnise: Fått meg en fast frisør som jeg ELSKER. Beste av alt? Betaler mellom 1100-1350kr ofte da ink klipp. 

Er det mulig? 😄 Så det finnes altså håp. Hva var det den nye frisøren din fikk til som den gamle ikke fikk til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...