Gå til innhold

Kanskje det ikke er så smart likevel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg sa nei. Men samboeren sa at han hadde sagt ja til henne, og at det nå var "for seint" å si nei. Ble stressa da kan jeg si. Jeg spurte hvorfor hun ikke kunne ta med skoskifte, men han visste ikke. Tror ikke han spurte henne om det. 

Anonymkode: 96476...38c

Samboeren din kan ta lappen selv, dersom han er så ivrig på å love bort kjøretjenester. 

Alt i alt synes jeg ikke denne samboeren høres ut som mye til kjæresteemne. Ikke kan han løpe sine egne ærender, og ikke kan han respektere dine grenser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er situasjonen deres egentlig, og hva er det som gjør at du gidder å være i det forholdet?

Se 10 år fram i tid, hvordan har dere det da? Hvordan blir det om dere får barn? Er han den mannen du VIL få barn med? Tror du han vil stille opp da, og delta i alt det som barn medfører? Og om du ikke ønsker deg barn, er han den mannen du VIL dele voksenlivet med?

Er han den mannen du vil kjøpe bolig sammen med, reise med, oppleve hverdagene sammen med i 30-40-50 år? Ser du for deg å trives med han i all framtid? Ser du for deg at han er den partneren i livet som du ser for deg? Og trives du egentlig med han NÅ?

Hvilke utfordringer ser du i samlivet deres på kort og lang sikt? Hvilke ønsker har du for deg selv, og en partner?

Se f.eks 2-3 år fram i tid, og 5-10 år. Hvor vil du være da, og hvor ser du for deg at han er? Og hvordan ser du for deg at den partneren du vil ha er da? Passer han inn i det, så gå for det! Men gjør han ikke det, så vil jeg råde deg til å gjøre det slutt og heller fortsette på egen hånd. 

Det høres ut som du er veldig ung. Det er ikke sikkert at du har funnet din livspartner enda, selv om dere har flyttet sammen, og er/har vært forelsket. Livet har mye å by på, og du er antagelig i starten av livet er du enda har de fleste dører åpne for deg. Dvs massevis av muligheter som du har akkurat nå! Mange dører lukker seg når du får barn (og det har du jo ikke enda), og mange dører ser ut som de er lukket når du er i et samboerskap. Men det er de ikke. Se litt utenfor det, se hva du egentlig har lyst til å få ut av livet!

Bruk mulighetene dine til å få det livet du egentlig vil ha, og ikke la deg hemmes av en gutt som sender deg på butikken, og ellers sitter inne og spiller. Hva er det for slags liv for deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Majott skrev:

Da gjelder det ikke. En annen kan ikke si ja for deg uten at det er greit for deg på forhånd. Du hadde jo ikke blitt spurt, så han kunne ikke regne med at det var greit for deg uten å spørre deg først!

Du hadde jo ikke engang hatt mulighet til å si nei.

 

Jeg ble spurt fordi jeg satt i samme rom når han snakket med moren sin over tlf. Han svarte "jeg tror ikke du skal spørre henne om å kjøre". Så hørte jeg at moren hans sa "herregud". Når han var ferdig i tlf, så sa han at jeg må nesten kjøre henne. Jeg sa hele tiden "nei, det er jeg ikke komfortabel med" og spurte hvorfor hun ikke bare kunne ta med skobytte. Så gikk det noen dager og temaet kom opp igjen. Da hadde visst han sagt halvveis ja til moren sin, men samtidig sagt at jeg gruet meg ekstremt. Så å si nei hjelper jo ikke, og det var derfor jeg løy om at jeg glemte førerkortet hjemme.

Anonymkode: 96476...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En av triksene med å klare sette grenser tenker jeg er å innse det ikke gjør noe om andre ikke liker deg bestandig. Om de veldger å bli vrange npr du setter grenser er det dem det er noe galt med og ikke deg. Dessuten hjelper øvelse. Lover.

Anonymkode: a1507...700

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...