Gå til innhold

Jeg blir stalket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Det høres kanskje dumt ut, men en mann som har vært på knærne etter meg i ett og et halvt år forfølger meg. Jeg kan ikke være ute og kjøre uten at han følger skamløst etter. Jeg har vært nødt til å regelrett stikke av fra han mange ganger. Gasser han opp så gasser han opp. Kjører jeg over fjellet, så kjører han etter meg. Jeg synes det er fryktelig ubehagelig, for hva i alle dager er det han vil?? Hva vil han ha ut av det? Han er jo ikke akkurat skummel, men jeg begriper ikke hva det er han tror han driver med. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med situasjonen, er dette noe jeg bare burde le av og la det gå over av seg selv? Eller bør jeg konfrontere han? Da kommer han jo selsvagt til å nekte. Noe så teit, men likevel så irriterende :bond:

 

Anonymkode: 1556f...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg forslår at du gasser opp og gasser deg selv opp og lar være å kjøre over fjellet men heller kjører over havet og regelrett stikker av fra hans mange ganger siden du ikke vet hva han driver med også ville jeg ha fått meg noe å gjøre på fritiden kjøp deg en dumpegrunn og gå på tur

Anonymkode: 33b2e...655

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må melde fra til politiet så klart. 

Brått en dag vil det tippe over for han og da er der greit at politiet vet hvem han er. 

Pass deg for fyren. Han er skrudd. Farlig. 

Anonymkode: 4484e...d48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis han kjører samme vei over fjellet til hytta så er det ikke sikkert det er deg han forsøker å følge etter. Du må tenke litt rasjonelt her, bygda er liten og i visse tilfeller er det kanskje ikke til å unngå å møte på han. Jeg synes nesten du er litt innbilsk oppe i dette for å være helt ærlig. Du kan ikke hindre mannen i å kjøre rundt i egen bygd. 

Anonymkode: 6b95a...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, padawan skrev:

 Jeg synes du skal involvere politiet i dette.

 Hva skal politiet gjøre da liksom? 

 Slike saker blir vel mest sannsynlig henlagt av politiet uansett.              

Anonymkode: 2cb2a...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva skal politiet gjøre da liksom? 

 Slike saker blir vel mest sannsynlig henlagt av politiet uansett.              

Anonymkode: 2cb2a...0e3

Går det langt nok kan vedkommende bli ilagt besøksforbud og får omvendt voldsalarm. Det gjør at det går en alarm hos politiet hver gang vedkommende kommer innenfor en viss radios av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tak i det med en gang! Jeg hadde en som stalket meg over flere år på den måten du beskriver. Han stod også "tilfeldigvis" i gaten, på matbutikken jeg alltid handlet på etter jobb (langt borte fra bosted) eller utenfor jobb. Han fulgte også etter meg i bil og jeg traff bilen "tilfeldig" på de merkeligste steder. Det gikk over et år før jeg trodde på meg selv i at det ikke var tilfeldig men regelrett stalking. Jeg anmeldte etter to (!) år fordi stalkingen da var så tydelig at det ikke fantes noen rasjonell forklaring.

Vedkommende ble kalt inn til avhør og fikk 6 mnd besøksforbud. Det viste seg at det var en alvorlig sak, mye verre enn jeg hadde trodd. Jeg flyttet også til ny adresse som ikke er oppgitt noe sted og byttet bil. Etter besøksforbudet ble gitt har jeg aldri "tilfeldig" møtt på han igjen og det sier litt om hvor planlagt det var. Han hadde kontroll på alle bevegelsene mine, hvor jeg jobbet, hvor jeg trente, hvor jeg pleide å handle etter jobb, når jeg kom hjem fra jobb og trening (da stod han "tilfeldigvis" i nærheten av parkeringsplassen. Samme dag som han fikk vite om anmeldelsen ble det gjort hærverk på bilen min.

Jeg vil absolutt råde deg til å gå til politiet asap. Det kan eskalere sånn som det gjorde for meg. Ikke tenk som jeg gjorde, at det ligger i ditt eget hode og at du ser spøkelser i dagslys. Det er bedre å anmelde uansett om du evt skulle ta feil. Han kan ha ting fra tidligere også som er registrert av politiet.

Anonymkode: 3b803...ed1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva skal politiet gjøre da liksom? 

 Slike saker blir vel mest sannsynlig henlagt av politiet uansett.              

Anonymkode: 2cb2a...0e3

Bare det at politiet har hans navn i arkivet hjelper mye. 

Han kan gå lengre enn dags dato og da vet politiet hvem han er. Han kan også være farlig for andre kvinner og allerede i systemet for overvåkning. 

De trenger rett og slett navnet i arkivet. 

Mannen er farlig. Ikke ta så lett på dette. 

Anonymkode: 4484e...d48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld, og endre rutinene dine. Kutt all kontakt/blokker overalt hvis dere har noe kontakt nå. Gjør Facebook og andre SoMe helt privat, gå gjennom innstillingene dine der for å sørge for dette.

Dette kan bli farlig. Det er ikke normal oppførsel og det tyder på at det mangler noen sperrer. Om du ser han når du er alene og i en utsatt situasjon, snu med en gang, ring noen du kjenner og kom deg unna. 

Anonymkode: bb356...aa5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Mennesket trenger jo hjelp? 

Kan du kontakte fastlegen hans?

Anonymkode: 33b2e...655

Nei, det kan TS selvsagt ikke.

Rett instans er politiet.

Anonymkode: 905be...d77

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis han kjører samme vei over fjellet til hytta så er det ikke sikkert det er deg han forsøker å følge etter. Du må tenke litt rasjonelt her, bygda er liten og i visse tilfeller er det kanskje ikke til å unngå å møte på han. Jeg synes nesten du er litt innbilsk oppe i dette for å være helt ærlig. Du kan ikke hindre mannen i å kjøre rundt i egen bygd. 

Anonymkode: 6b95a...6b4

Hvordan kan du vite hvor ts bor? Hun har ikke sagt noe om hverken bygd eller størrelsen på stedet eller byen hun bor i.

Anonymkode: 631c0...ccb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er du så sikker på det? Mener du han sitter parat utenfor huset ditt hver dag og starter bilen når du starter bilen og forfølger deg? Eller at du ofte legger merke til bilen hans tilfeldig? For det er som oftest helt tilfeldig at dere kjører samme vei og han noen ganger ligger bak deg. Sånn er det når man bor i samme område. Du føler sikkert bare at han stalker deg fordi du har hengt deg opp i bilen hans. Heng deg opp i andre biler så merker du sikkert at du plutselig ser disse bilene ofte også

Anonymkode: 56d21...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.9.2017 den 10.53, padawan skrev:

Jeg synes du skal involvere politiet i dette.

Helt klart med en eneste gang, for dette er ikke normalt på noen måte. Og de som driver på med dette kan finne på mange rare tiing, så for vedkommende sin egen sikkerhet ville jeg kontaktet politiet og forklart situasjonen, oppgitt personalia på mannen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Helt klart med en eneste gang, for dette er ikke normalt på noen måte. Og de som driver på med dette kan finne på mange rare tiing, så for vedkommende sin egen sikkerhet ville jeg kontaktet politiet og forklart situasjonen, oppgitt personalia på mannen.

Men det kan vel hende politiet vil fnyse av dette på grunnlag av hvem stalkeren er? 

Anonymkode: 51fcd...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det kan vel hende politiet vil fnyse av dette på grunnlag av hvem stalkeren er? 

De fnyser nok ikke av dette, de tar slike ting alvorlig i de aller fleste tilfeller. Da har vedkommende oppnåd en ting, politiet har vedkommende i radaren om noe annet skulle skje, og forsetter han kan de ilegge han restriksjoner på å holde seg vekke fra vedkommende, og bryter han dette? Ja da er det straffesak neste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...