Gå til innhold
AnonymBruker

Uføre med mange barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker   4 090 267 6 270 348
AnonymBruker

Jeg er 100% ufør og mannen min er 50% ufør og vi driver å tenker på barn. Jeg vil ha minst 4 barn, gjerne 6-8 stk. 

Jeg har dager hvor jeg fungerer greit og andre dager hvor jeg er sengeliggende, men tenker at om vi har mange barn kan de også hjelpe hverandre. 

Er det noen andre her som er uføre og har mange barn? :) 

Anonymkode: aa2bd...2aa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er 100% ufør og mannen min er 50% ufør og vi driver å tenker på barn. Jeg vil ha minst 4 barn, gjerne 6-8 stk. 

Jeg har dager hvor jeg fungerer greit og andre dager hvor jeg er sengeliggende, men tenker at om vi har mange barn kan de også hjelpe hverandre. 

Ikke skaff deg barn om du er dels sengeliggende.... Du kommer heller ikke til å ha råd til mer enn maks 2 barn på uføretrygd. 

Anonymkode: 04522...cc2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hvordan tenkte  du å ta vare på barna de dagene du er 100% sengeliggende?

Anonymkode: d72f3...d6d

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mannen min er kun 50% ufør så han kan ta de da og når ungene blir større kan de hjelpe å passe de minste. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

De skal visst "hjelpe hverandre". Litt vanskelig når de første er små, men det går seg nok til etter hvert når de blir større og kan brukes til barnearbeid...

Anonymkode: ca42b...68d

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Outlander   1 566 5 201
Outlander

Vi får minst 3-4 sanne tråder hver måned.  Dere begge er ufør for hva som helst grunn og kan ikke jobbe.  Barn er en større jobb en noen jobb du kan noen gang ta - så nei - skap deg valp først og ikke sette barn i verden som du ikke vett om du kan ta være på. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Outlander   1 566 5 201
Outlander
Just now, AnonymBruker said:

Mannen min er kun 50% ufør så han kan ta de da og når ungene blir større kan de hjelpe å passe de minste. 

lol.  Ja- så du har lyst å føde slaver?  Det er ikke et barns jobb å ta være på andre barn.  Nå må du skjerpe deg.  Hvis du har energi 50% av tiden kan du gå og skaffe deg en jobb.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carrot   6 430 12 806
Carrot

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å lage tråder som dette på tull så jeg velger tro det fins mennesker der ute som tenker som TS og det skremmer meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SesameStreet   367 548
SesameStreet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tenker du at det skal fungere med de første? :) De sier at de kan hjelpe hverandre, men først så må jo noen hjelpe dem når de er små. De kommer jo ikke bare ferdig laget som en 8-9-10-åring, helt avhengig av hva du tenker på at de skal hjelpe til med. De vil jo være et år, to år, tre år, fire år, fem år, seks år og de må få lov til å være barn. Dere vil ha hovedansvaret for å levere, hente, pakke sekker, handle mat og det kommer til å bli mye mat. :) Forsåvidt, hva tenker du egentlig at de skal hjelpe til med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du kommer aldri til å ha råd til å ha så mange barn. Det er også virkelig helt absurd å forvente at barna skal passe på hverandre. Du er moren, og det er helt idiotisk å få flere barn enn du klarer. Du bør kun få det antall barn du selv, med god hjelp fra mannen din kan klare. 

Anonymkode: 9794e...579

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal han ta vare på de 8 barna på de dagene han er hjemme på sine 50% uføredager, når han ikke har helse til å jobbe på de dagene? :klo: Får håpe at dere har spreke og friske besteforeldre og oldeforeldre som har tid og overskudd til å steppe inn da.
Mormor og de 8 ungene :laugh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
3 minutter siden, Carrot skrev:

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å lage tråder som dette på tull så jeg velger tro det fins mennesker der ute som tenker som TS og det skremmer meg.

Noen lager jo slike tråder på tull for å sparke på andre folk som er i lignende situasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SesameStreet   367 548
SesameStreet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mormor og de 8 ungene :laugh:

:fnise:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, dette er ikke en tulle tråd

jeg ønsker å høre fra andre med mange barn som er ufør. Jeg vokste selv opp i en stor barneflokk å vil ikke at mitt fremtidige barn skal måtte bli enebarn. 

Jeg er sengeliggende i perioder (ca 2 ganger i året i 4-5 dager) da kan jeg få hjelp av bf og øvrig familie. 

Jeg vil ikke att barna skal bli "slaver"! Men hjelpe til klarer de fint når de blir eldre. Jeg skal ikke ha 8 barn på 1 år, men flere over en lang periode evt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør du meg burdere dere ikke fått lov til å få barn. 

Barn har rett på foreldre som følger dem opp 24/7. Når du i perioder er sengeliggende så er dere ikke i stand til å følge opp barn godt nok. Å forvente at barn skal være foreldrenes hjelpere, les foreldre for sine egne foreldre, er totalt feil. 

Hva om en av dere dør? Eller blir alvorlig skadet? Eller dere får et tungt funksjonshemmet barn, eller et barn med en diagnose? 

Jeg har vokst opp og måtte være forelder for mine egne foreldre, den skjebnen unner jeg ingen andre. 

Anonymkode: d371f...996

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SesameStreet   367 548
SesameStreet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke att barna skal bli "slaver"! Men hjelpe til klarer de fint når de blir eldre. Jeg skal ikke ha 8 barn på 1 år, men flere over en lang periode evt. 

Hjelpe til med hva og fra når? :) Hva er det du tenker? Det er naturlig at man hjelper hverandre i en familie, når barnet er større så er det naturlig at de tar litt ansvar, men de er fortsatt barn og hovedansvaret vil ligge på dere. Å få åtte barn betyr at dere vil ha utallige med år med henting og levering i  barnehagen, med henting og levering på fritidsaktiviteter, med kakebaking, loddsalg, kalendersalg, loppemarked, at dere med handle inn store mengder mat, smøre mange matbokser hver kveld, vaske mye tøy. Det blir dyrt. Du skal ha dem inn på fritidsaktiviteter. Kanskje en vil på korps, to vil på fotball, en vil på håndball, to vil på svømming, en vil i kor. Alle koster kanskje 2.000 kroner i halvåret? Så gang det med åtte. Svømming koster mer. Så kommer jo utstyr ved siden av, noe kan de selvfølgelig arve, men ikke regn med at han på åtte har så lyst til å arve storesøster sin rosa badedrakt til svømmingen. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carrot   6 430 12 806
Carrot
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen lager jo slike tråder på tull for å sparke på andre folk som er i lignende situasjoner.

Det er stygt gjort, like mye som det er stygt å tro at det er likhetstegn mellom ufør og uegnet. Man kan være en god forelder selv om man er ufør.

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er ikke en tulle tråd

jeg ønsker å høre fra andre med mange barn som er ufør. Jeg vokste selv opp i en stor barneflokk å vil ikke at mitt fremtidige barn skal måtte bli enebarn. 

Jeg er sengeliggende i perioder (ca 2 ganger i året i 4-5 dager) da kan jeg få hjelp av bf og øvrig familie. 

Selv om ufør ikke betyr uegnet er det mange andre signaler på at du kanskje ikke har et realistisk bilde av hva det innebærer å være forelder, og nei - det er IKKE greit å planlegge med mange barn fordi de kan hjelpe hverandre. Ikke på noen måte. Det er heller ikke greit å planlegge egen stor familie med utgangspunkt i at den storfamilien rundt en i form av foreldre, søsken osv skal stille opp for en.

Så min reksjon på slike spørsmål er at jeg blir lei meg på vegne av evt unger som vokser opp slik fordi foreldrene "svikter dem" på en måte før de en gang er født.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
happiest   2 413 2 798
happiest

Husk st du skal unne ta vare på alle og ha råd til det. Du skal også kunne gi de den omsorgen de trenger. Klarer du det med så mange barn? Det er jo en jobb i seg selv. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Outlander   1 566 5 201
Outlander

Seriøs spørsmål da- hvordan skal du forsørge barn med kun velferdsfordeler?  Det koster veldig mye å få barn.  Siden ingen av dere jobber, har du nok penge til overs hver måned som kan gå til barna?  Du får litt ekstra de første årene, men vi tjener veldig godt og har ingenting til overs hver eneste måneden med 2 barn.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er krevende å følge opp barn, det tar MYE tid og også endel penger. Med mindre du satser på å la ungene seile sin egen sjø og bli passet av storesøsken, selvsagt. 🙄 Du har en helt absurd holdning til det å ha barn, og det er tydelig at du ikke har peiling på hvor mye jobb det er. Virkeligheten vil nok treffe deg skikkelig hardt i fleisen.

Dessuten, som i den andre tråden... har man helse til å ha åtte barn - OG følge dem opp ordentlig! - så har man helse til å jobbe!

Anonymkode: c9a1c...ed9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden