Gå til innhold

Jeg har blitt onkel...vettskremt!


HalldirV2

Anbefalte innlegg

Sett deg i sofaen og la søsteren din legge babyen i fanget ditt en gang det ikke er fullt familiebesøk. Jo før, jo bedre! ;)  Så kan evt søsteren din skifte stilling på babyen eller noe om det trengs. Men det er bare å hoppe i det egentlig, i en sofa skjer det ingenting "feil" med babyen!!

Min far var faktisk litt sånn som du beskriver da min datter ble født. Han sa det aldri, men han var helt tydelig ikke helt komfortabel med det. Og det til tross for at han jo faktisk hadde hatt barn 30 år tidligere ;) Det gikk fort over bare hun ble litt mer robust, og de har i dag et supert forhold! 

Blir litt rørt av hvor stolt du tydeligvis er, så dette tror jeg du får til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Nei, jeg tenker at det å holde en baby er valgfritt, så sant det ikke er din egen. Jeg påtvinger ihvertfall ingen å holde mine barn. Det er faktisk ikke alle som synes babyer er så stas. Meg selv inkludert. Man kan ikke sammenligne å holde en baby med å sykle uten støttehjul eller å ha angst. En baby er baby i noen måneder før de ikke er så skjøre lenger. Det er mye mer man kan gjøre med en baby enn å bare holde den. Ligge på gulvet med den eller trille den i vogn. Sammenligningene dine synes jeg var en smule fjerne. Jeg tenker uansett at dette er noe ts må få bestemme selv

Da får du kanskje lese tråden igjen. Det er ingen som har skrevet at onkel ikke har lyst eller er uinteressert. Hvis noen trekker seg unna og ikke vil er det selvfølgelig greit. Vet at ikke alle er interessert i babyer. Noen venner av meg overså babyen helt. De ville ikke holde, og de så en annen vei. Vil tenke de har sine grunner til det, men her er det snakk om en onkel som er redd for å gjøre noe galt. Da gir jeg råd etter det. Var det en som feks hadde angst ville jeg gitt råd etter det. 

Så når du sier at hvis du er redd for å holde baby kan man velge å droppe det. Og jeg er uenig i det. Jeg syns det er viktigere at han faktisk prøver å få kontroll på den frykten. Foreldre syns også det kan være litt fint å få avlastning fordi må holde, og bære mye. 

Fint at du skal prøve i kveld. Jeg har tro på at det går fint:) 

Anonymkode: f7523...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HalldirV2 skrev:

Hei igjen dere, og takker igjen for svar.

Det er ingen som pusher meg, det er vel heller slik at de ikke forstår hvorfor jeg synes det er så skummelt...de sier som dere at babyer tåler mye mer enn hva jeg tror. Jeg har heller ingen angstlidelse mot å holde babyer :) Og har bestemt meg for å gi det et go i kveld da jeg skal besøke søstra mi.

Dette vil gå helt fint 😊 Du høres ut som en flott onkel. Sitt på sofaen og be søsteren din legge babyen i fanget ditt, da kan det umulig gå galt! Støtt hodet/nakke og husk å aldri drikke noe varmt mens du holder babyen 👍

Anonymkode: 317b2...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du kanskje lese tråden igjen. Det er ingen som har skrevet at onkel ikke har lyst eller er uinteressert. Hvis noen trekker seg unna og ikke vil er det selvfølgelig greit. Vet at ikke alle er interessert i babyer. Noen venner av meg overså babyen helt. De ville ikke holde, og de så en annen vei. Vil tenke de har sine grunner til det, men her er det snakk om en onkel som er redd for å gjøre noe galt. Da gir jeg råd etter det. Var det en som feks hadde angst ville jeg gitt råd etter det. 

Så når du sier at hvis du er redd for å holde baby kan man velge å droppe det. Og jeg er uenig i det. Jeg syns det er viktigere at han faktisk prøver å få kontroll på den frykten. Foreldre syns også det kan være litt fint å få avlastning fordi må holde, og bære mye. 

Fint at du skal prøve i kveld. Jeg har tro på at det går fint:) 

Anonymkode: f7523...fe7

Jeg har barn selv og har ingen problemer med å holde babyer, men jeg synes onkelen skal kunne velge dette selv. Leser at ingen pusher, men at de ikke fortsår hvorfor. Mp man forstå hvorfor, kan man ikke bare akseptere at slik er det? Ja det er mye bæring med små barn, og det finnes helt sikkert andre som kan hjelpe. Fint at han ønsker å prøve, men dette må han gjøre kun om han ønsker det selv, ikke for å tilfredstille andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Minlillelykke skrev:

Jeg har barn selv og har ingen problemer med å holde babyer, men jeg synes onkelen skal kunne velge dette selv. Leser at ingen pusher, men at de ikke fortsår hvorfor. Mp man forstå hvorfor, kan man ikke bare akseptere at slik er det? Ja det er mye bæring med små barn, og det finnes helt sikkert andre som kan hjelpe. Fint at han ønsker å prøve, men dette må han gjøre kun om han ønsker det selv, ikke for å tilfredstille andre

Det er helt normalt å være redd for å holde en baby. De aller fleste kjenner på det til en viss grad.  Når de prøver å få han til å holde er fordi det er den eneste muligheten til å overvinne den frykten. Dropper han det vil han ikke lære det, og da vil problemet vedvare. Beste rådet å gi til noen som har lyst, men er redd er å hoppe i det, og ikke gi opp.

Det er derfor folk ikke pusher, men oppfordrer han til å prøve. Det er mulig onkel er redd for at han er patetisk fordi han ikke vet hvordan han skal holde henne, men som de fleste påpeker er det helt normalt, og at det vil gå bra om man prøver.  

Vi får være enig om å være uenig. 

Anonymkode: f7523...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er helt normalt å være redd for å holde en baby. De aller fleste kjenner på det til en viss grad.  Når de prøver å få han til å holde er fordi det er den eneste muligheten til å overvinne den frykten. Dropper han det vil han ikke lære det, og da vil problemet vedvare. Beste rådet å gi til noen som har lyst, men er redd er å hoppe i det, og ikke gi opp.

Det er derfor folk ikke pusher, men oppfordrer han til å prøve. Det er mulig onkel er redd for at han er patetisk fordi han ikke vet hvordan han skal holde henne, men som de fleste påpeker er det helt normalt, og at det vil gå bra om man prøver.  

Vi får være enig om å være uenig. 

Anonymkode: f7523...fe7

Det siste er jeg enig i, vi får være enige om å være uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :) Jeg klarte det!! Ikke så lenge, men det var helt topp. Takk for all hjelp og oppmuntrende ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hurra for deg! 🌸

Anonymkode: ccd2c...29f

Takk :) Det var ikke så vanskelig når jeg satt i en lenestol og fikk barnet plassert i armene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passet mye barn som tenåring.De var fra 6 mnd til 4 år gammel. For et par år siden ble jeg tante for første gang. Gud den følelsen av å gjøre feil, den var skremmende. Jeg hadde helt glemt alt jeg hadde lært som tenåring. Skifte bleie, holde en baby, gi flaske til en baby etc.
Det er nok helt normalt å føle det slik. Selv for de som har erfaring fra tidligere, slik som meg. Det går seg til skal du se. Det å sitte med tantebarna helt alene i en time var utenkelig den gang. Nå passer jeg begge to helt alene i et par timen, yngste er 7 mnd gammel, eldste er 3. 

Anonymkode: dd64b...5f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...