Gå til innhold

Syden eller storby i desember?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alene med to barn 4/6 år:) hva anbefaler dere, grand canaria eller Berlin/ køben med julemarked osv.?

Anonymkode: ebd71...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør barna kanskje? Vet ikke hva deres interesser er, men i Berlin er det et stort teknisk museum, bra akvarium, naturhistorisk museum, mye krigsrelatert, fly, tog, bil osv. Og selvsagt julemarkeder og shopping.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort, og de klarer ikke bli enig. Og jeg klarer ikke bestemme meg 😫 Men ja, berlin er klart mer spennende, men dog sikkert mye travlere. Jeg får vri hjernen videre. Takk for svar 😊

Anonymkode: ebd71...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kan være litt nedtur for barna å dra til syden i en årstid som ikke er varm. Når man først drar dit, er det mye mer gøy for barna å bade masse og oppleve sydenvarme. Vi var på Gran Canaria i høstferien (oktober) og det var kjempefint, som en norsk sommer, men barna var iskalde etter et par timer i bassenget, og måtte inn på hotellrommet og ta en varm dusj regelmessig. Vet ikke om det er badetemperaturer i sjøen en gang i desember?

Jeg er veldig glad i London - sist vi var der var barna 7 og 4 år, og det var den beste ferien noensinne. Du har Winter Wonderland i Hyde park, mange barnevennlige show og forestillinger, mange flotte museum som er perfekte for barn og som er gratis.

Berlin har jeg ikke vært i rundt juletider, men hvis dere drar dit, går det jo an å legge inn et besøk på Tropical Islands, hvis de holder åpent i desember: https://www.tropical-islands.de/en/ Da får dere litt av syden i en storby :)

Anonymkode: 2f533...756

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så hadde jeg nok valgt meg et tilrettelagt barnehotell på.Grand canaria der barna kunne være med i organiserte aktiviteter med skandinaviske ledere og masse andre barn.   Har sett mange ganger hvordan unger koser seg på disse anleggene.

Så hadde jeg hatt all inclusive så kan de spise og drikke det de vil uten å tenke på kostnadene og så kan de bade i oppvarmet svømmebasseng  og egne barnebasseng  som alltid finnes her. 

Ta en kikk på Sunwing Arginnequin  f.eks.  eller Bahia Feliz.

Også Tenerife og Lanzarote  har Hotellanlegg tilrettelagt for barnefamilier så se på de og.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...