Gå til innhold

Hva bruker du under turbuksa når ull blir for vamt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er kanskje ikke så vanskelig å skjønne at jeg ikke er mye til friluftsmenneske, men jeg lurer på hva dere bruker under turbuksa når det blir for varmt med ullundertøy? :P

Jeg begynte å gå på mindre fjelltopper i sommer. Da brukte jeg treningstights eller shorts, selv om det har vært en noe kjørlig sommer. Jeg blir fort varm når jeg går i oppoverbakke. Tenker å fortsette litt før snøen kommer, ,en nå er det høst og temperaturen er noe lavere. Det blir for kaldt med shorts, og jeg lurer derfor på hva jeg kan bruke under turbuksa?

Vil helst ikke ha den rett på huden.

Alle praktiske bekledningstips tas mot med takk! :D

Anonymkode: 35be2...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bambuslongs eller superundertøylongs. Evt fleecebukse dersom førstnevnte blir for kaldty.

Anonymkode: 493c0...035

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superundertøy av helsetrøyetypen (altså mesh-strikket, med litt huller) er veldig funksjonelt, enten det er bare litt eller temmelig kaldt.

Lange underbukser i silke er veldig behagelig, men litt dyrt. Dette brukte de på polferder, i gamle dager (innerst, under ullundertøyet).

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Luckiness skrev:

Finnes "sommerull". Er tynnere enn ulltøyet man ofte kjøper til vintersbruk. Kanskje det kan være noe? 

Aaah, ja, det høres helt perfekt ut! Hvordan finner man det? Heter det noe spesielt, eller står det "sommerull" på eska? :P

Anonymkode: 35be2...e9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aaah, ja, det høres helt perfekt ut! Hvordan finner man det? Heter det noe spesielt, eller står det "sommerull" på eska? :P

Anonymkode: 35be2...e9a

Jeg har sett de selge det på apotek1 og at Janus har. Men har flere bekjente som snakker om sommerull, så vil tro du finner det på sportsbutikker også :) Du kan jo også kjenne på ulikt ulltøy, da kjenner du fort hvilke som er tynn og hvilke som er tykk. Mener forresten også at det finnes ull som er blandet med silke som skal virke svalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2017 den 23.07, Luckiness skrev:

Jeg har sett de selge det på apotek1 og at Janus har. Men har flere bekjente som snakker om sommerull, så vil tro du finner det på sportsbutikker også :) Du kan jo også kjenne på ulikt ulltøy, da kjenner du fort hvilke som er tynn og hvilke som er tykk. Mener forresten også at det finnes ull som er blandet med silke som skal virke svalt. 

Apotek1 har akkurat nå slike ullklær til både små og store (inkl voksne) til reduserte priser nå :mynona:
Se nettbutikken til Apotek1

Anonymkode: 493c0...035

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker turbukse av god kvalitet :) den er luftig og ikke laget av ull, så den kan fint brukes om sommeren uten noe under. I påsken og sent på høsten pleier jeg heller å ha på en stilongs under. Ellers er tipset å bruke flere lag-på-lag plagg på overkroppen og bestandig ha med ullstilongs i tilfelle det blir kaldt. Helt normalt å ta av/på seg mens man er ute på tur 

Anonymkode: a46fb...c76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt ekkelt med anonyme brukere som ikke vil ha en turbukse rett på huden (med truse under). Hvis det er varmt i været, hvorfor ikke ta på turbukse uten noe under? De er laget for det, du får god pusting og lufting, og buksa tørker fort hvis du blir våt. Bedre å ha ullundertøyet tørt og vanntett i sekken til du blir kald og får bruk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...