Gå til innhold

Føler meg som en 67-åring


Gjest Ari Loys

Anbefalte innlegg

Det føles som at tiden bare har løpt av gårde, at jeg har vært en evighet her på jorden, og at jeg ikke klarer å henge med lenger. Jeg ser at folk rundt meg henger på snapchat og twitter og facebook og diverse, smart-telefonene deres plinger i ett kjør. Og så kjører de el-biler og el-sykler, og i den grad folk fortsatt røyker sigaretter så røyker de e-sigaretter. Folk "overfører" ikke lenger, de "vipser". Og på radioen spilles ting jeg aldri har hørt om, og som jeg ikke har noen spesiell interesse av å høre noe mer om heller. Folk spiller TV-spill over internet, ikke noe mer LAN-party og ikke noe mer split-screen.

Jeg føler ganske enkelt at jeg har blitt gammel. Rent biologisk er jeg fortsatt bare 37, men jeg føler meg mer som 67, som at 67 og meg går sammen som hånd i hanske. Jeg ser frem til rolige dager på altanen, gjerne godt plassert i en gyngestol med en god papiravis i hånden, og gjerne noen småkaker og litt vanlig, svart traktekaffe attåt. Ja, du kan si jeg er "fanget i feil kropp", en 67-åring fanget i en 37-årings kropp. Jeg identifiserer meg mye mer med mennesker på den alderen enn hva jeg gjør med mennesker på min egen alder.

Så da er spørsmålet mitt: Har jeg krav på pensjon?

Endret av Ari Loys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Ari Loys skrev:

Det føles som at tiden bare har løpt av gårde, at jeg har vært en evighet her på jorden, og at jeg ikke klarer å henge med lenger. Jeg ser at folk rundt meg henger på snapchat og twitter og facebook og diverse, smart-telefonene deres plinger i ett kjør. Og så kjører de el-biler og el-sykler, og i den grad folk fortsatt røyker sigaretter så røyker de e-sigaretter. Folk "overfører" ikke lenger, de "vipser". Og på radioen spilles ting jeg aldri har hørt om, og som jeg ikke har noen spesiell interesse av å høre noe mer om heller. Folk spiller TV-spill over internet, ikke noe mer LAN-party og ikke noe mer split-screen.

Jeg føler ganske enkelt at jeg har blitt gammel. Rent biologisk er jeg fortsatt bare 37, men jeg føler meg mer som 67, som at 67 og meg går sammen som hånd i hanske. Jeg ser frem til rolige dager på altanen, gjerne godt plassert i en gyngestol med en god papiravis i hånden, og gjerne noen småkaker og litt vanlig, svart traktekaffe attåt. Ja, du kan si jeg er "fanget i feil kropp", en 67-åring fanget i en 37-årings kropp. Jeg identifiserer meg mye mer med mennesker på den alderen enn hva jeg gjør med mennesker på min egen alder.

Så da er spørsmålet mitt: Har jeg krav på pensjon?

Jeg føler med deg. Jeg henger ikke helt med i tiden selv og trives godt med det. Jeg vil ikke si jeg er født i feil kropp, men definitivt født i feil årstall. Du nevner at du ikke henger helt med teknologisk. Jeg er også litt gamlis hva angår holdninger til sex og forhold, språkbruk og forbruksvaner. Jeg føler meg veldig utgått på dato, men virker som folk synes det er litt fascinerende også. Enkelte virker litt som om de strever for å holde seg oppdatert samtidig som de synes det er litt stressende og slitsomt. Det finnes mye rart på radio, men det finne også seriøse og meningsfulle radiostasjoner. Du har ikke krav på pensjon fordi en tilværelse i gyngestol og fyrstekake virker forlokkende, nei. Og man må jo til en viss grad følge med så lenge man er i arbeidslivet. 

Anonymkode: 8636e...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du burde få deg en venner på din mentale alder.  Mange ensomme eldre der ute og du har mulighet til å snakke med folk du kan relatere deg med.  Dere kan jo også snakke om krigen, den kalde krigen. Den varte jo lenge nok til at både du og 67-åringer opplevde den. 

Anonymkode: 3f540...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du burde få deg en venner på din mentale alder.  Mange ensomme eldre der ute og du har mulighet til å snakke med folk du kan relatere deg med.  Dere kan jo også snakke om krigen, den kalde krigen. Den varte jo lenge nok til at både du og 67-åringer opplevde den. 

Anonymkode: 3f540...e5a

Nei, den sluttet i 45 så de som ble født da er 72 nå

Anonymkode: f167a...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...