Gå til innhold

Hvor lang tid brukte du på å ta lappen (B) ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du brukt 4 mnd? Pga penger eller bare brukt så lang tid av andre grunner?

Anonymkode: 56a81...b38

I perioder har det vært litt lenge mellom kjøretimene.Det er grunnen, gikk vekk noen uker i sommer.

Anonymkode: 55062...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte 7 mnd fra jeg startet på kjøreskolen. Strøk to ganger og hadde bare en dobbelttime mellom oppkjøringene. Fra start til første oppkjøring gikk det 3,5 mnd.

Anonymkode: 78a25...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca et år. Jeg var ikke spesielt opptatt av lappen og det var vanskelig å få timer utenom skolen (jeg kom hjem rundt 17 hver dag). Jeg fordelte det obligatoriske i ferier og på avspaseringsdager og tok oppkjøringen etter skoleavslutningen i VG3. Selv om det tidsmessig tok lang tid brukte jeg ikke spesielt mye tid på det. Jeg kunne fint ha komprimert det til et par måneder. 

Anonymkode: c9c22...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De av oss som ikke tok den da vi var 17-18 har gjerne jobb og forpliktelser som gjør at det ikke er mulig å få til en kjøretime hver uke. Da tar det tid.

(ikke meg du spurte)

Anonymkode: 746c2...d96

Ja sant, jeg skal ga lappen selv, redd det skal ta for lang tid liksom :) 

Anonymkode: 56a81...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jeg virkelig begynte å fokusere på øvelseskjøringen og til jeg tok lappen gikk det omtrent sju måneder. Den første måneden øvde jeg på start/stopp osv hjemme, fordi jeg ville ikke bruke så mye penger på kjøreskole. Egentlig begynte jeg med øvelseskjøring hjemme med en gang jeg ble 16, men så mistet jeg motivasjonen og begynte ikke igjen før jeg var 17 og et halvt. Jeg kunne sikkert gått fra nybegynner til lappen på kortere tid, men det var mye surr med kjøreskolen i tillegg til at jeg ikke kunne ha kjøretimer så ofte på grunn av skolen. Vil uansett anbefale å bruke litt tid for å få nok erfaring i trafikken. 

Anonymkode: 2fe08...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var veldig pågang på kjøreskolen jeg tok lappen på, så det tok litt tid. Begynte i april, hadde lappen i juli, kjørte så ofte kjørelærer hadde mulighet. 

Anonymkode: 439a6...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mnd fra første kursdag til oppkjøring, inkludert venting til oppkjøring og glattkjøring. 

Anonymkode: 45a9a...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca et år fa jeg måtte få timer hos kjøreskole da ingen hadde tid hkemme. Ble dyrt så hadde derfor kun råd til to dobbelttimer i mnd. Derfir sakte framgang. Men jeg ble en veldig trygg sjåfør da. Nervøs i starten, men må føker jeg at jeg leset trafikken bra. Holder vikeplikt, avstand til bilen foran og tar ikke unødige sjanser for å spare 10 sek som jeg ser mange idioter i trafikken gjør. 

Anonymkode: 760b7...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 2,5 måneder. Brukte lang tid på å tørre kjøre i det hele tatt, men når jeg først begynte gikk det raskt med doble kjøretimer flere ganger i uken i tillegg til masse øvelseskjøring med all familie som kunne.

Endret av Moonwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 år, 11 måneder og 29 dager. 

Anonymkode: dd04c...6d9

Hvorfor så lang tid? :o

Anonymkode: 56a81...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.9.2017 den 10.38, AnonymBruker skrev:

Var veldig pågang på kjøreskolen jeg tok lappen på, så det tok litt tid. Begynte i april, hadde lappen i juli, kjørte så ofte kjørelærer hadde mulighet. 

Anonymkode: 439a6...4f5

Kjørte du privat også?

Anonymkode: 56a81...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte under 1 måned. Hadde kun det obligatoriske med kjøreskolelærer. Kjørte masse med familie mellom kjøretimene med lærer. 

Anonymkode: a43ed...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid brukte dere på å øve på teorien?

Anonymkode: 56a81...b38

Øvde aldri på teorien, gikk teorikurs og avla ei prøve der før kurset var over, og etter hvert teoriprøven på trafikkstasjonen, med bestått😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid brukte dere på å øve på teorien?

Anonymkode: 56a81...b38

Jeg tok teorien før jeg tok kjøretimer. Kjørelæreren sa at hvis jeg hadde ventet med å ta teorien til jeg hadde kommet langt ut i kjøreopplæring så hadde jeg fått mye gratis og sluppet å lese så mye selv. Teori i praksis. 

Anonymkode: 439a6...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2017 den 9.59, AnonymBruker skrev:

Ja, som trådtittel sier. :)

Anonymkode: 55062...c93

Noen måneder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte 5 måneder etter at jeg fylte 18, og fikk den 7 måneder etter at jeg fylte 19 :) men jeg hadde et stort mellomrom i mellom pga at jeg ble alvorlig syk, og lagt inn, en måned etter at jeg begynte på kjøreskolen :P så begynte på igjen først et halvt år etter det igjen :)

Så brukte vel teknisk sett rundt 7 måneder da. :) hadde ikke så hyppige kjøretimer, da jeg ikke hadde råd til det, så drøyer også litt ut pga det. Havnet totalt på 19500 kr :)

Anonymkode: 0c6bd...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 måneder fra dagen jeg tok teoriprøven til jeg hadde oppkjøring i slutten av august. Det var inkludert kjøreskolens sommerferie. Jeg begynte med teoriprøven før jeg begynte å øvelseskjøre på skolen. Kjøpte den pakken for 20 000 kroner. Tror det var 8 kjøretimer, alt obligatorisk og oppkjøringen inkludert. 

Anonymkode: 53e52...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...