Gå til innhold

Hvor lang tid brukte du på å ta lappen (B) ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 måneder fra dagen jeg tok teoriprøven til jeg hadde oppkjøring i slutten av august. Det var inkludert kjøreskolens sommerferie. Jeg begynte med teoriprøven før jeg begynte å øvelseskjøre på skolen. Kjøpte den pakken for 20 000 kroner. Tror det var 8 kjøretimer, alt obligatorisk og oppkjøringen inkludert. 

Anonymkode: 53e52...f68

Øvelsekjørte du mye hjemme?

Anonymkode: 56a81...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid brukte dere på å øve på teorien?

Anonymkode: 56a81...b38

Kvelden før. 

Anonymkode: c9c22...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt 12 år. Har den ikke ennå. Er bare èn kjøreskole med to lærere fordelt på fire bygder, så ventetiden er sykt lang, og om du går lang tid uten en kjøretime så mister du plassen og må stille deg på venteliste igjen. Prisen på 45 minutter kjøring er 610kr, noe som tar litt tid å spare opp når man ikke har mye penger.

Anonymkode: 8640a...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoriundervisning + 1 eksamen.

8 ordinære timer + 2t nattkjøring + 2t Autobahn.

1000 Deutsche Mark i sin tid.

Anonymkode: 025ef...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 mnd. Og da var det sommerferie og ventetid på noe av det obligatoriske pluss at jeg hadde ikke mye øveleskjøring ved siden av. Men læringskurven var bratt, så egentlig gikk det ganske kjapt. 

Anonymkode: 0fe64...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde 16 kjøretimer ialt, medregnet en strøket oppkjøring og en vellykket. Ingen privat øvelseskjøring. Jeg fikk førerkortet 4. september, husker jeg. Jeg mener å huske at jeg hadde kjøretimer i løpet av et par måneder før førerkortet var i havn. Det er ganske mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli noen år siden (nærmere 30, faktisk), men mener jeg begynte på teorikurs i mars og hadde oppkjøring i begynnelsen av juni. Hadde ikke så mange kjøretimer, har kjørt bil siden jeg var 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 2,5 år fra første øvingskjøring fordi jeg hadde pause på 9 måneder i mammaperm og i tillegg jobbet jeg fullt i 3-delt turnus som sykepleier året etter. Hadde ingen i familien å øvingskjøre med, heller ikke mannen da han tok lappen 2 år før jeg begynte (ulovlig å øvingskjøre med en uten 5 års erfaring). Sånn kan det være å ha vokst opp i Oslo uten noen i familien man kunne øvingskjøre med. Jeg var 29 da jeg fikk lappen. 

Anonymkode: f83c4...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 1/2 år. Tok litt tid da jeg hadde passert 30 da jeg tok lappen. Hadde vært kjappere hadde jeg vært 18 

Anonymkode: 8834e...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra første kjøretime til jeg sto på oppkjøring tok det laaang tid, kanskje 7 år haha! Dette fordi jeg bodde i Oslo og aldri så helt behovet for å ha lappen, så jeg hadde vel 3-4 kjøretimer før et opphold på 5 år. Etter at jeg flyttet til et sted hvor behovet for bil var større begynte jeg å ta kjøretimer, og øvelseskjørte i 4 mnd med påfølgende oppkjøring som endte med stryk. Etter tilbakemelding fra sensor ble jeg så utrygg på meg selv og min kjøring at jeg ventet et år før jeg prøvde igjen. Etter 2-3 dobbeltimer sto jeg på andre forsøk med glans.

Anonymkode: eda8b...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

2,5 mnd. Øvelseskjørte veldig lite, kunne ingenting da jeg starta.

Anonymkode: 35c99...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brukt 7-8 måneder på kjøreskole, har oppkjøring neste uke. Har hatt noen avbrekk inni der, blant annet når jeg var i innspurten på bacheloroppgaven i mai, og jeg kjørte ganske lite i sommerferien. Har ikke øvelseskjørt noe særlig, begynte smått når jeg var 16 år med min far, men vi møttes veldig sjelden og jeg prioriterte det ikke, og når jeg ble 18 år flyttet jeg utenbys.

Har lest noen svar her i tråden, virker nesten som det er en konkurranse her om å bruke minst mulig tid i bil før du klarer å få lappen? Veldig merkelig, jeg vil heller ha erfarne og godt opplærte sjåfører på veiene enn folk som såvidt har tatt i et ratt og på en eller annen måte har klart å overbevise sensoren, som forøvrig må ha hatt en veldig god dag, om å gi dem førerkort..

Anonymkode: 45500...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok trafikalt grunnkurs da jeg var 15 år, begynte å øvelseskjøre da jeg var 16. Tok oppkjøring på 18-årsdagen min. 

Anonymkode: 89cf8...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte litt mindre enn ett år. Hadde kjøretimer sjeldent da. Sluttet hos trafikkskolen og begynte på en ny, da den første alltid avlyste timene mine. Fikk melding 30 min før om at timen var avlyst, noe som gjerne skjedde 2-3 ganger på rad. I tillegg var kjørelæreren sur og utrivelig. Ble mye bedre når jeg byttet, da tok det ikke lang tid før jeg hadde lappen.

Anonymkode: 2ae37...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...