Gå til innhold

Kollega sa at jeg stinker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 15.11.2017 den 15.56, AnonymBruker skrev:

@Ulla Ullsokk

Jeg skal være så uenig at jeg sier at jeg mener ikke jeg er mentalt svak selv om jeg helt klart har brutt sammen av denne belastningen. Jeg har rett og slett følt meg terrorisert.  Aldri en pause noe sted bare når jeg var på trening med laget for der kunne jeg liksom ikke plutselig treffe på henne. At alle fristeder og hvorenn jeg ikke var hun, jeg har følt meg helt forfulgt og ikke fått ro og pga lite søvn har jeg nok bukket under. I praten i sted med psykiater og psykolog snakket legen om hvor utrolig viktig nettopp søvnen er. Jeg har nok også dummet meg ut med å ikke passe på å få nok mat samtidig som jeg har trent for mye i et forsøk på å avlede tankene og få opp humøret. Jeg synes ikke et sammenbrudd pga alt dette gjør meg mentalt svak, men menneskelig.

Jeg kjenner det er viktig å heie på meg selv og fremsnakke meg selv, hun sosionomen snakket om det. Jeg kan høre på hva kollegaen min sa, bli sint fordi jeg er så svak eller jeg kan snakke varmt om meg selv og mine evner til å komme meg ut av situasjonen. Så jeg prøver derfor å si deg i mot selv om jeg også tenker hva faens patetisk drit er det at jeg hr latt meg påvirke av det her. Samtalen med sosionomen var oppløftende, men kjenner at det er vanskelig å huske på at hun sa "Nei alt har IKKE gått i grus! Det får du IKKE tro!". For jeg føler alt er helt krise. Skulle bli her i alle fall til fredag, skulle tenke på om jeg skulle bli her og få utredning. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Jeg tror også på deg, TS. At du har holdt ut så lenge sier mye om deg. Jeg, og mange med meg, hadde nok knekt for lenge siden i en slik situasjon. Jeg blir fornærmet om mannen syns ånden min lukter hvitløk selvom jeg har spist hvitløk med vilje. 

Jeg syns ikke dette er noe du skal klandre deg selv for. Det er IKKE din skyld, og uansett OM det skulle være slik at du er blitt psykisk syk er det fortsatt ikke din skyld og ikke noe du skal klandre deg selv for. Alle kan bli det. Uansett, utifra slik du virker kan jeg ikke se for meg at du er problemet her - men kollegaen din derimot burde jo absolutt vært en tur innom psykiatrisk om alle disse tingene stemmer.

Jeg ønsker deg masse god bedring, og jeg håper du aldri blir utsatt for dette mennesket igjen! Jeg håper også du kommer sterkere ut igjen og vet med deg selv at dette har ingenting med deg å gjøre! <3

Anonymkode: 4091c...61f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.11.2017 den 15.56, AnonymBruker skrev:

@Ulla Ullsokk

Jeg skal være så uenig at jeg sier at jeg mener ikke jeg er mentalt svak selv om jeg helt klart har brutt sammen av denne belastningen. Jeg har rett og slett følt meg terrorisert.  Aldri en pause noe sted bare når jeg var på trening med laget for der kunne jeg liksom ikke plutselig treffe på henne. At alle fristeder og hvorenn jeg ikke var hun, jeg har følt meg helt forfulgt og ikke fått ro og pga lite søvn har jeg nok bukket under. I praten i sted med psykiater og psykolog snakket legen om hvor utrolig viktig nettopp søvnen er. Jeg har nok også dummet meg ut med å ikke passe på å få nok mat samtidig som jeg har trent for mye i et forsøk på å avlede tankene og få opp humøret. Jeg synes ikke et sammenbrudd pga alt dette gjør meg mentalt svak, men menneskelig.

Jeg kjenner det er viktig å heie på meg selv og fremsnakke meg selv, hun sosionomen snakket om det. Jeg kan høre på hva kollegaen min sa, bli sint fordi jeg er så svak eller jeg kan snakke varmt om meg selv og mine evner til å komme meg ut av situasjonen. Så jeg prøver derfor å si deg i mot selv om jeg også tenker hva faens patetisk drit er det at jeg hr latt meg påvirke av det her. Samtalen med sosionomen var oppløftende, men kjenner at det er vanskelig å huske på at hun sa "Nei alt har IKKE gått i grus! Det får du IKKE tro!". For jeg føler alt er helt krise. Skulle bli her i alle fall til fredag, skulle tenke på om jeg skulle bli her og få utredning. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Jeg beklager at jeg skrev det, ville bare forklare at det kan psyke ut folk som ER friske og oppegående! Jeg er veldig sterk psykisk og hadde ikke reagert som deg, men veldig mange, kanskje de aller fleste, ville det, og det betyr ikke at dere er svake, bare ikke fullt så full av faen som meg. Men det er også lett å si når jeg aldri har vært i situasjonen, selvsagt.

Jeg er enig med sosionomen din som sier at alt ikke har gått i grus! Du ser det bare ikke når du er midt oppe i det! Du klarer å komme det over dette! Dette ER IKKE verdens undergang! Hadde du hatt flere av dine nærmeste rundt deg, hadde det nok vært lettere. Det er dritkjipt, ja, men du kommer deg over det! Jeg har troa på deg!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg beklager at jeg skrev det, ville bare forklare at det kan psyke ut folk som ER friske og oppegående! Jeg er veldig sterk psykisk og hadde ikke reagert som deg, men veldig mange, kanskje de aller fleste, ville det, og det betyr ikke at dere er svake, bare ikke fullt så full av faen som meg. Men det er også lett å si når jeg aldri har vært i situasjonen, selvsagt.

Jeg er enig med sosionomen din som sier at alt ikke har gått i grus! Du ser det bare ikke når du er midt oppe i det! Du klarer å komme det over dette! Dette ER IKKE verdens undergang! Hadde du hatt flere av dine nærmeste rundt deg, hadde det nok vært lettere. Det er dritkjipt, ja, men du kommer deg over det! Jeg har troa på deg!

Tviler på selv du som omtaler deg selv som sterk, hadde klart å ikke falle sammen mentalt hvis du var hovedobjektet for en psykopat som hadde funnet ut at deg skulle han/ henne knekke. For å stå i en slik situasjon så må man nesten være av samme ulla, altså at man ser på det som en sport å ødelegge folk. Hvis man har et normalt følelsesliv så tror jeg de fleste ville knukket i en slik situasjon. Det er også derfor fagfolk anbefaler alle å komme seg unna i en situasjon hvor det er en psykopat på jobb, si opp jobben og kom deg bort. Ps, nå aner jeg ikke om denne kollegaen er psykopat, men tar det som et utgangspunkt.

Anonymkode: 33208...fa1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg beklager at jeg skrev det, ville bare forklare at det kan psyke ut folk som ER friske og oppegående! Jeg er veldig sterk psykisk og hadde ikke reagert som deg, men veldig mange, kanskje de aller fleste, ville det, og det betyr ikke at dere er svake, bare ikke fullt så full av faen som meg. Men det er også lett å si når jeg aldri har vært i situasjonen, selvsagt.

Jeg er enig med sosionomen din som sier at alt ikke har gått i grus! Du ser det bare ikke når du er midt oppe i det! Du klarer å komme det over dette! Dette ER IKKE verdens undergang! Hadde du hatt flere av dine nærmeste rundt deg, hadde det nok vært lettere. Det er dritkjipt, ja, men du kommer deg over det! Jeg har troa på deg!

Så hvordan i alle dager kan du da vite det?!

Anonymkode: 4091c...61f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvordan i alle dager kan du da vite det?!

Anonymkode: 4091c...61f

Jeg hadde støttet meg mer på folk rundt meg, som kjenner meg og stoler på meg. Ts har ikke den muligheten siden hun ikke har noen nære der hun bor, og muligens ikke ellers heller. 

Men jeg prøvde egentlig å støtte ts ved å si at hvem som helst kunne ende på psykiatrisk av å være i en sånn situasjon, ikke fremheve meg selv på noen måte! Så klart jeg hadde blitt psyket ned selv, men muligens litt mindre enn ts. Og nei, jeg VET ikke, men ikke bland meg inn, da, jeg prøver bare å støtte mot de som ikke tror henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på selv du som omtaler deg selv som sterk, hadde klart å ikke falle sammen mentalt hvis du var hovedobjektet for en psykopat som hadde funnet ut at deg skulle han/ henne knekke. For å stå i en slik situasjon så må man nesten være av samme ulla, altså at man ser på det som en sport å ødelegge folk. Hvis man har et normalt følelsesliv så tror jeg de fleste ville knukket i en slik situasjon. Det er også derfor fagfolk anbefaler alle å komme seg unna i en situasjon hvor det er en psykopat på jobb, si opp jobben og kom deg bort. Ps, nå aner jeg ikke om denne kollegaen er psykopat, men tar det som et utgangspunkt.

Anonymkode: 33208...fa1

Evnt ha nære familiemedlemmer som jobber med psyke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg hadde støttet meg mer på folk rundt meg, som kjenner meg og stoler på meg. Ts har ikke den muligheten siden hun ikke har noen nære der hun bor, og muligens ikke ellers heller. 

Men jeg prøvde egentlig å støtte ts ved å si at hvem som helst kunne ende på psykiatrisk av å være i en sånn situasjon, ikke fremheve meg selv på noen måte! Så klart jeg hadde blitt psyket ned selv, men muligens litt mindre enn ts. Og nei, jeg VET ikke, men ikke bland meg inn, da, jeg prøver bare å støtte mot de som ikke tror henne.

Ser ikke at du støtter TS ved å si at det ikke hadde skjedd deg, uten at du har noe som helst belegg for å si det. Det er jo ikke deg dette handler om.

Anonymkode: 4091c...61f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på selv du som omtaler deg selv som sterk, hadde klart å ikke falle sammen mentalt hvis du var hovedobjektet for en psykopat som hadde funnet ut at deg skulle han/ henne knekke. For å stå i en slik situasjon så må man nesten være av samme ulla, altså at man ser på det som en sport å ødelegge folk. Hvis man har et normalt følelsesliv så tror jeg de fleste ville knukket i en slik situasjon. Det er også derfor fagfolk anbefaler alle å komme seg unna i en situasjon hvor det er en psykopat på jobb, si opp jobben og kom deg bort. Ps, nå aner jeg ikke om denne kollegaen er psykopat, men tar det som et utgangspunkt.

Anonymkode: 33208...fa1

Jeg har ikke hatt tid til å sjekke det med faglige artikler, men jeg mener det samme som deg og tror jeg har lest at det nettopp er kun andre psykopter som kan være immune mot en slik offergjøring/utvelgelse og en slik destruktiv behandling av en psykopat. Om det er en annen psykopat de prøver seg på kan de havne i en skikkelig konkurranse om å forsøke å bryte hverandre ned uten at det fungerer på vanlig vis, evt. "bli venner" og finne et felles offer om jeg ikke husker feil.

Alt TS har fortalt om kjerrring-kollegaen lyser av psykopat av verste sort (skyr ingen midler for å bryte ned offeret, manipulerer konstant m.m.) hun passer inn i alt jeg har lest om dem hvertfall i tillegg til min egne lille erfaring. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke at du støtter TS ved å si at det ikke hadde skjedd deg, uten at du har noe som helst belegg for å si det. Det er jo ikke deg dette handler om.

Anonymkode: 4091c...61f

Ok, så vi skal alle late som vi takler alt likt som ts'er i alle tråder, da? Jeg har BARE støttet i hele denne tråden og så skriver jeg EN ting, at jeg neppe hadde reagert likt, men at mange hadde reagert som henne, og så blir det krangel om DET! WTF! Er du hun som kranglet om ts troverdighet, som ble lei og vil diskutere med noen andre, eller?? Slutt å diskutere meg!

Jeg hadde ikke taklet det som ts, det må da være lov å si, akkurat som om jeg i den andre tråden sier at jeg ikke ville kranglet om lottogevinsten til eksen, eller hva jeg hadde gjort hvis mannen var utro osv osv! Hvis man bare skal late som man gjør alt som enhver ts, da blir det et bra forum!

:tekola:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Frøkensina skrev:

Jeg har ikke hatt tid til å sjekke det med faglige artikler, men jeg mener det samme som deg og tror jeg har lest at det nettopp er kun andre psykopter som kan være immune mot en slik offergjøring/utvelgelse og en slik destruktiv behandling av en psykopat. Om det er en annen psykopat de prøver seg på kan de havne i en skikkelig konkurranse om å forsøke å bryte hverandre ned uten at det fungerer på vanlig vis, evt. "bli venner" og finne et felles offer om jeg ikke husker feil.

Alt TS har fortalt om kjerrring-kollegaen lyser av psykopat av verste sort (skyr ingen midler for å bryte ned offeret, manipulerer konstant m.m.) hun passer inn i alt jeg har lest om dem hvertfall i tillegg til min egne lille erfaring. 

Man trenger ikke være IMMUN mot det, selv om man ikke ender på psykiatrisk! Veldig mye handler om støtte fra folk rundt det som stoler på deg! Det påvirker selvsagt likevel veldig negativt! Men man er jo ekstremt sårbar når man ikke har noen nære og er prisgitt kolleger som ikke kan vite, og de næreste hun har er treningskompiser! Da er man jo et veldig mye lettere offer! Det trenger dog ikke bety at hun er psykisk svak, men veldig utsatt. Det er lettere å være sterk med nære folk rundt deg! Det sier seg selv!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Ok, så vi skal alle late som vi takler alt likt som ts'er i alle tråder, da? Jeg har BARE støttet i hele denne tråden og så skriver jeg EN ting, at jeg neppe hadde reagert likt, men at mange hadde reagert som henne, og så blir det krangel om DET! WTF! Er du hun som kranglet om ts troverdighet, som ble lei og vil diskutere med noen andre, eller?? Slutt å diskutere meg!

Jeg hadde ikke taklet det som ts, det må da være lov å si, akkurat som om jeg i den andre tråden sier at jeg ikke ville kranglet om lottogevinsten til eksen, eller hva jeg hadde gjort hvis mannen var utro osv osv! Hvis man bare skal late som man gjør alt som enhver ts, da blir det et bra forum!

:tekola:

Fakta er jo at man ikke vet hvordan man hadde taklet det før man hadde vært i situasjonen selv. Et lite og dårlig eks, tenk deg at en venninne hadde kreft, hun var meget nedbrutt av diagnosen. Hvis du da hadde sagt, " uff ser at du er veldig lei deg, det er helt normalt, men jeg er jo en sterkere person enn deg, så jeg hadde taklet det på en helt annen måte"!  Hadde ikke en slik uttalelse vært temmelig arrogant? Man vet jo ikke hvordan man hadde reagert, samtidig som det å "skryte" av sin egen sterkhet blir temmelig malplassert.

Anonymkode: 33208...fa1

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fakta er jo at man ikke vet hvordan man hadde taklet det før man hadde vært i situasjonen selv. Et lite og dårlig eks, tenk deg at en venninne hadde kreft, hun var meget nedbrutt av diagnosen. Hvis du da hadde sagt, " uff ser at du er veldig lei deg, det er helt normalt, men jeg er jo en sterkere person enn deg, så jeg hadde taklet det på en helt annen måte"!  Hadde ikke en slik uttalelse vært temmelig arrogant? Man vet jo ikke hvordan man hadde reagert, samtidig som det å "skryte" av sin egen sterkhet blir temmelig malplassert.

Anonymkode: 33208...fa1

Joda, men hvis dere bare ser det i sammenheng med hun som skrev før meg, så blir det ikke så arrogant, og dessuten kan det være greit for å få ts til å forstå at hun kan komme seg videre, for nå er så utpsyket at hun ikke ser situasjonen klart.

Men det er klart, jeg ER nok litt arrogant akkurat på hva jeg takler av ting. Fordi jeg har bevist for meg selv at når det gjelder er jeg dritsterk psykisk. Det var altså likevel ikke meningen å støte, men å støtte ts, og jeg er lei meg for ta hun opplevde det motsatte.

Nå får jeg sikkert enda mer pes, så jeg går ut av tråden, mistet hele interessen og ødelegger med fokuset på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest de andre trådene, om mannen som skrev hore på hobbytingene, og hyttenaboen som trakasserte hun som var toppløs, så skjønner man jo at det er oppspinn. Men jeg blir jo nysgjerring på hvilken person som lager slike historier. Det virker som det er for å få sympati, på falskt grunnlag. Hva ligger bak dette? Et trist liv? Eller en psykisk sykdom?

Anonymkode: db634...646

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest de andre trådene, om mannen som skrev hore på hobbytingene, og hyttenaboen som trakasserte hun som var toppløs, så skjønner man jo at det er oppspinn. Men jeg blir jo nysgjerring på hvilken person som lager slike historier. Det virker som det er for å få sympati, på falskt grunnlag. Hva ligger bak dette? Et trist liv? Eller en psykisk sykdom?

Anonymkode: db634...646

Eller kanskje en psykologistudent.

Anonymkode: 7d6d6...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er fagforeningen din TS? Det du har opplevd er helt hårreisende!! Husker jeg leste denne tråden i starten og fikk helt sjokk over at det går an å fortelle en kollega at du lukter vondt, når du ikke gjør de - og jeg har tenkt mye på det i ettertid. Forstår godt at dette, samt alt det andre, har ført til at du har fått en sammenbrudd. 

Selv om det kanskje ville vært bra for psyken din så syns jeg ikke at du skal akseptere tilbudet fra sjefen om å si i opp jobben din. Det er mye du aldri kan få bevist, men akkurat dette med narkotika kan du få bevist. De må ha saklig grunn til å si deg opp, og saklig grunn kan feks være rusbruk, men om du beviser at du ikke har ruset deg så har de ikke saklig grunn lenger. 

Hvis du har lokallag av fagforening på jobben, ville jeg droppet det og heller gått sentralt. Tenker det er bedre gitt den situasjonen du nå er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trådene minner faktisk også om romanen "Jenta på toget". Spennende bok.

Anonymkode: db634...646

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror deg.

Har vært borti narcissistiske psykopater før. De fins.

Dette gjør du nå:

1. Ta kontakt med privat psykolog. Få pratet ut. Så mange ganger som det trengs.

2. Prioriter deg selv og og positive vibber.

3. Syns også du skal droppe den jobben.

4. Pleie vennskap med gode mennesker.

5. Bygg deg opp, sakte men sikkert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts du må ikke finne på å la sjefen lure deg til å slutte. Selv om du bare vil vekk derfra: som ansatt står du mye sterkere enn arbeidsledig. Du må sykemelde deg iallefall et år før du slutter. Du trenger åpenbart tid til å komme deg fra dette, og du skal ikke la den kjerringa gå ut over økonomien din. 

Dessuten bør dette vises i bedriftens oversikt over sykefravær, så hvis det samme skjer igjen og tas gjennom fagforening så står nestemann sterkere. Sjefen prøver bare å gjøre det enkelt for seg selv.

Anonymkode: 72585...5bf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

TS, hvordan går det med deg nå? Har lest den andre tråden din også, men den er stengt for kommentarer. 

Selv om historien din er utrolig, tror jeg på deg. Det finner virkelig syke folk der ute og hun kollegaen din er nok en av dem. Håper du har kommet over kneika og at de på psyk trodde på deg.

Anonymkode: 1e0d6...16e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...