Gå til innhold

Pris for sterilisering o.l. av katt?


FrøkenPotetgull

Anbefalte innlegg

3 timer siden, MissPierce skrev:

Å være fosterhjem gjennom Dyrebeskyttelsen koster deg ikke noe. De dekker mat, sand og vetrinær 😊 Er bare å si at du ikke har noe erfaring, så får du ikke den vanskeligste katten første gangen 😊

Det kommer an på foreningen, ikke alle dekker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Tvist skrev:

Det kommer an på foreningen, ikke alle dekker det.

Derfor jeg skrev Dyrebeskyttelsen. Har ikke hørt om en avdeling der som ikke gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FrøkenPotetgull skrev:

Åååå, jeg trodde jeg måtte dekke det selv! Da skal det absolutt vurderes! Takk for tips!

https://www.dyrebeskyttelsen.no

Her finner du all informasjon 😊

Har vært fosterhjem for Dyrebeskyttelsen selv, og kan virkelig anbefales. 

Får snart 3 små i hus som må temmes, før de kan få nye hjem. 

 

 

 

Endret av MissPierce
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissPierce skrev:

Derfor jeg skrev Dyrebeskyttelsen. Har ikke hørt om en avdeling der som ikke gjør det. 

Dyrebeskyttelsen er ikke nødvendigvis dyrebeskyttelsen. Ikke alle som heter dyrebeskyttelsen er medlem i dyrebeskyttelsen norge. Og ikke alle foreninger som er medlem i dyrebeskyttelsen norge dekker kostnader ved dyreholdet (bortsett fra dyrlege o.l.) Jeg kjenner til en som ikke gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissPierce skrev:

https://www.dyrebeskyttelsen.no

Her finner du all informasjon 😊

Har vært fosterhjem for Dyrebeskyttelsen selv, og kan virkelig anbefales. 

Får snart 3 små i hus som må temmes, før de kan få nye hjem. 

 

 

 

Så herlig! Takk for mye nyttig informasjon! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tvist skrev:

Dyrebeskyttelsen er ikke nødvendigvis dyrebeskyttelsen. Ikke alle som heter dyrebeskyttelsen er medlem i dyrebeskyttelsen norge. Og ikke alle foreninger som er medlem i dyrebeskyttelsen norge dekker kostnader ved dyreholdet (bortsett fra dyrlege o.l.) Jeg kjenner til en som ikke gjør det.

Dyrebeskyttelsen er Dyrebeskyttelsen Norge med 30 avdelinger som alle heter Dyrebeskyttelsen Norge avd Hedmark, Dyrebeskyttelsen Norge avd Bodø osv. Jobber for de, så akkurat dette vet jeg. 

Du har andre organisasjon som jobber med dyrebeskyttelse og dyrevern som FOD, Katter i Nød, Charlottes omplasserings, Solplassen osv. Men de heter ikke Dyrebeskyttelsen. De kan selvfølgelig være medlemmer i Dyrebeskyttelsen Norge som alle andre, det er jeg også det. Men de heter ikke Dyrebeskyttelsen, de heter gjerne Dyreverns organisasjonen ... 

Hvilken avdeling er det som ikke gjør det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.10.2017 den 16.27, MissPierce skrev:

Dyrebeskyttelsen er Dyrebeskyttelsen Norge med 30 avdelinger som alle heter Dyrebeskyttelsen Norge avd Hedmark, Dyrebeskyttelsen Norge avd Bodø osv. Jobber for de, så akkurat dette vet jeg. 

Du har andre organisasjon som jobber med dyrebeskyttelse og dyrevern som FOD, Katter i Nød, Charlottes omplasserings, Solplassen osv. Men de heter ikke Dyrebeskyttelsen. De kan selvfølgelig være medlemmer i Dyrebeskyttelsen Norge som alle andre, det er jeg også det. Men de heter ikke Dyrebeskyttelsen, de heter gjerne Dyreverns organisasjonen ... 

Hvilken avdeling er det som ikke gjør det? 

Det er en del avdelinger som har vært misfornøyd med dyrebeskyttelsen Norge, og som har meldt seg ut av dem, men de har beholdt navnet F. eks Dyrebeskyttelsen Oslo og omegn (ikke DOOA). 

Dyrebeskyttelsen Nord Jæren vet jeg ikke dekker for og utstyr for sine fosterhjem, med mindre de får donert noe de kan gi bort/bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tvist skrev:

Det er en del avdelinger som har vært misfornøyd med dyrebeskyttelsen Norge, og som har meldt seg ut av dem, men de har beholdt navnet F. eks Dyrebeskyttelsen Oslo og omegn (ikke DOOA). 

Dyrebeskyttelsen Nord Jæren vet jeg ikke dekker for og utstyr for sine fosterhjem, med mindre de får donert noe de kan gi bort/bruke.

Har alltid tenkt på Dyrebeskyttelsen Oslo og omegn, som Dyreneshus. Stemmer at de har meldt seg ut. Det var min bom. Det er mye sært hos noen avdelinger. De blir litt vel crazy cat lady's  :fnise::fnise:

Sliter de da ekstra med å få fosterhjem på Jæren? Har som sagt ikke vært borti at de ikke låner bort utstyr, eller gir mat og sand. Men man må skrive under på ett skjema at man har lånt, sånn at de får det tilbake. 

Har selv alltid fått mat, men valgt å kjøpe egen sand. Utstyr har jeg alt av, ellers så har det aldri vært problem å få låne det heller.

Har donert en del utstyr selv. Laget samle pakker med dokasse, spade, matskåler og leker. Kostet max 500,- liksom. Kjøper ting billig på Zoopluss.no, Zoopermarked.no , Europris og på Hypermat i Sverige. 

Det viktigste er at de står for vetrinær utgiftene. Ellers hadde de ikke fått noen fosterhjem... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...