Gå til innhold

Pavs bok


Safiye

Anbefalte innlegg

Innledningsvis vil jeg bare si at jeg tidligere har hatt ekstremt god erfaring med dagbok, og tenkte derfor å fortsette i samme ånd, men i en helt nytt sted her på kg. I min tidligere dagbok, var jeg kanskje en smule mer åpen, men for å unngå at folk skal klare å kjenne igjen meg/seg selv, blir enkelte detaljer utelatt her, og dagene kanskje mikset litt om. 

Denne er ment for meg å kunne lese tilbake på hva jeg har gjort. Hverdagslige ting, og for det meste gode og positive tanker. Nylig leste jeg gjennom det jeg tidligere har skrevet i dagboken, og det var ufattelig tungt å komme seg gjennom. Jeg håper på å starte litt på ny her, med mer positive innslag. 

I dag sa jeg offisielt at admin kunne fjerne moderatortilgangen min, etter litt over to år. Jeg har hatt det veldig fint, og lært mye nytt, som moderator, men med min hektiske hverdag har det ikke gått opp i opp. Det har vært veldig tungt å gi slipp, men samtidig så merker jeg allerede at det er en lettelse for hodet. 

Jeg studerer heltid, jobber 50% ved siden av, dater, er med familie og venner. Altså normal jente i 20- årene, som hele tiden har noe å gjøre. 

Nå tenker jeg det er greit å starte litt mer ordentlig;

Denne uken har jeg ganske mye på agendaen. Jeg vet at jeg har mye å gjøre, men jeg klarer aldri å memorere hva jeg skal fra dag til dag. Har jeg ikke kalenderen min lett tilgjengelig, klarer jeg aldri å huske hva jeg skal den neste dagen. Onsdag og torsdag har jeg eventer jeg deltar i forbindelse med studentforeningene jeg er med i. Faglige arrangementer, med innslag av noe sosialt mot slutten av kvelden. I kveld og fredag kveld, har jeg avtalt jentekveld med henholdsvis venninner og kollegaer. Om dagen finner du meg som regel på skolen. 

Jeg har det problemet med at jeg hele tiden tenker for langt frem. Istedenfor å benytte den ledige tiden jeg har til å slappe av, stresser og tenker jeg på alt det jeg skal. Det er en uting, rett og slett. Dette medfører jo selvfølgelig at jeg aldri føler jeg får fred, eller tid til å slappe helt av. 

Foruten om det, har jeg det nokså greit om dagen. Helt til sist, vil jeg si at trikkesjåføren gjorde dagen litt lysere da han stoppet opp for meg og venninnen min rett foran Zara, for å slippe oss av, til tross for rush-tid, og selvfølgelig at det ikke er trikkestopp der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg, som vanlig, fartet litt frem og tilbake! Mens jeg satt på skolen fant jeg ut at jeg måtte en tur hjem for å hente noe som hadde blitt sendt til meg i posten. Selv om skolen er kvarteret unna hjemme, og postkontoret er enda 10 minutter gåtur unna, føles det utrolig langt i pøsende regn. Paraplyen lå igjen på skolen, så jeg måtte en liten tur innom Rema for å kjøpe en ny. Paraply har jeg heldigvis alltid bruk for. 

Omsider, tilbake på skolen, får jeg melding om at jeg kan bli hentet og kjørt hjem til familien. Så da bar det videre dit. Jeg bor altså sentralt, men reiser ofte hjem til familien, som bor rundt 40 minutter unna. Jeg reiser til dem nogenlunde ofte, men nå hadde det gått mange dager uten at de hadde hørt noe fra meg, så da tenkte jeg det både var godt for meg og dem at jeg dro på besøk. 

De pusser opp huset hjemme nå, fant jeg ut da jeg kom. Gjesterommet jeg pleier å sove på, er gjort om, slik at det ikke er noe gjesterom lengre. De maler, og ordner. Jeg hintet litt til faren min om at jeg ville male om fargen på stueveggen min i Oslo igjen... Dette blir vel den tredje gangen. Vi malte sist i sommer, men jeg ble skikkelig misfornøyd med fargen. Heldigvis var han ikke vanskelig å be. Dermed tok jeg en kjapp beslutning og kjøpte maling der og da. Malingsspannet med Minty Breeze ligger hjemme nå, klar for å bli malt på veggen. Jeg vet... Det er en skikkelig trendfarge som absolutt alle har, men den passer virkelig inn i stuen min. I tillegg klarte jeg å finne frem til sjenken jeg har drømt om, men aldri funnet før nå. Men med studentbudsjettet, tror jeg at akkurat den delen får ligge inntil videre. 

Endret av Pavilion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minty breeze er skikkelig fin! :jepp: Synes du Oslo ble for mørk?
Jeg har fortsatt lyst til å male en vegg deco blue jeg, men har ikke turt ennå... :sjenert:
Ha en fin dag, vennen! :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg fargen som heter Myk, og den ble ikke slik som jeg forestilte meg. På veggen hjemme ble nyansen veldig lilla, noe som minner meg om gamle pikerom. Jeg hadde forestilt meg noe mer lyserosa/grått, men det er alltid vanskelig med farger. Stuen min er ganske liten, og Oslo ville nok dessverre ha fått rommet til å se mindre ut. Jeg krysser fingrene for at det funker med minty breeze! Til uken kommer pappa opp med en ny TV benk fra IKEA, som jeg har funnet frem til. TVen og tilhørende benk ble, før sommeren, flyttet ned til kjelleren. Jeg ville frigjøre litt plass, i tillegg til at jeg aldri brukte den uansett. Jeg får inn en 120cm lang benk fra Bestå-serien i hvit. Dersom den ser grei ut, og passer inn i stuen, er planen å spesialbestille nye fronter til benken, knagger, og bein, som en liten "upgrade" fra vanlig benk. Jeg tror det blir veldig bra! TVen kommer ikke opp hit med det første, men jeg får litt bevaringsplass, og et sted å sette vaser og diverse pynt. 

Siden Mars har jeg mailet adm.dir. til en fagforening i forhold til om hun kunne hjelpe til med en fagkveld for studentutvalget jeg er med i. Det har vært mye frem og tilbake med diverse regler å forholde seg til, og ikke minst finne en passende dato. Denne uken fikk vi omsider arrangert en utrolig vellykket fagkveld med 5 forskjellige speakers, og rundt 40 deltakere. Jeg har stresset mye med dette arrangementet denne uken, men alt strevet var vel verdt det! Jeg fikk mange gode tilbakemeldinger om at foredragene var veldig interessante, og ikke minst veldig lærerikt. Vi fikk veldig mye hjelp av fagforeningen, men jeg har også fått lært en god del om å arrangere et slikt event. Senere den kvelden var det mingling og drinker med medlemmer i utvalget. 

Dagen etter arrangementet, satt jeg på jobb fra 9-16. Etter jobb, hadde jeg litt tid til å fikse meg før enda en fagkveld med det andre utvalget jeg er med i. Temaet her var helt annerledes enn den andre fagkvelden, men jeg lærte utrolig mange nye "funfacts" om denne fagretningen. Mot slutten av foredraget fikk vi tatt på oss verneutstyr for å få omvisning på en av Oslos største (om ikke den største?) byggeplasser akkurat nå. Etter dette dro vi videre til vors. 

Hadde jeg ikke hatt jobb fra 9 dagen etter, hadde jeg blitt mye lengre på vorset, og muligens blitt med ut. Men dere, denne kroppen takler ikke så mye på en gang. Det har blitt alt for mye alkohol i det siste, og ikke minst har jeg de to neste helgene fulle med liknende. Det var veldig godt å komme seg hjem (nokså) tidlig, og være opplagt til jobb dagen etter. 

Imorgen pakker jeg sekken og rømmer hjem til foreldrene for helgen. Jeg har på følelsen av at det er for det beste. Bruke litt tid til å koble helt av, i tillegg til å få unnagjort litt ordentlig skolearbeid. Denne uken har virkelig vært en prøvelse med mye frem og tilbake. Neste uke blir ikke særlig roligere, men det får jeg bare ta som det kommer! Jeg har på følelsen på at denne høsten kommer til å gå i ett. Ferie fom. 23. desember!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest befriende med denne helgen var å cruise rundt i hjembyen med bestefars el-sykkel. Virkelig. Det er utrolig deilig å kjenne vinden og puste inn litt frisk luft, et stykke unna storbyen. I tillegg til fri tilgang til mammas mat, og absolutt ingenting på agendaen. Frihelg gjorde veldig godt! 

I dag var egentlig en forlengelse av helgen. Jeg dro ned til sentrum kl09 for en skikkelig rengjøring av brynene mine, og dro deretter til skolen og satt i stillesalen rundt 4 timer. Det er veldig lenge siden jeg har sittet på skolen helt alene i stillesalen. Overraskende nok gikk det veldig bra, konsentrasjonen min datt aldri ut, og det var fire gode og effektive timer. Etter lesingen dro jeg så videre og gikk et par runder rundt Sognsvann, før jeg dro hjem og bare slappet av. Skulle virkelig ønske det var flere dager slik som denne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...