Gå til innhold

Veldig betatt av eldre leder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente i midten av 20årene, nyutdannet og startet å jobbe i en bedrift for 5 månder siden. Jeg har gjort det rimelig bra så langt, har fått masse skryt for at jobben jeg har gjort og til og med fått i oppgave og ta over arbeidsoppgavene til en nøkkelperson i bedriften som slutter. Så på tross av at jeg ikke har vært der så lenge føler jeg at jeg har fått et godt fotfeste i bedriften og at ledere og kollega ser på meg som en verdifull ansatt. 

Så til dilemmaet mitt. I forbindelse med at jeg har tatt over en del nye oppgaver den siste tiden har jeg også fått en ny leder. Jeg la merke til ham med det samme jeg startet i bedriften, men det er først nå jeg tilbringer mye tid med ham på jobb. Han er i slutten av 40årene, sklit og 2 barn ikke så langt unna min alder. Jeg er veldig tiltrukket av ham, og vi har en utrolig god tone oss i mellom. Vi jobber mye bare oss to sammen, og i tillegg er vi innimellom ute å jobber hos kunder for en dag noe som kan kreve både reising og overnatting. På tross av aldersforskjellen har vi masse å snakke om, en del like interesser og vi har veldig lik humor. Jeg har merket at tonen mellom oss har gradvis blitt litt mer flørtende og "på kanten" i forhold til både samtaleemner og væremåte. Han har f.eks. sagt ting som at eksen min er en idiot som lot meg gå, og han har kommertert på områder jeg skiller meg, etter hans mening positivt, fra ekskonen hans. Han tar også mer på meg nå enn hva han gjorde før. Det er alt fra å gi meg en klem, å legge hånden i korsryggen min for å lede meg inn i en heis, ta meg på armen når vi snakker sammen eller legge hånden sin over min for å skulle ta vise meg noe på dataen istedet for å vente til jeg har tatt vekk hånden. Forrige uke var vi ute og jobbet hos en kunde i en annen by to etterfølgende dager og måtte derfor overnatte. Vi var ute å spiste middag sammen, men jeg hadde noen studievenner i byen som jeg hadde avtalt å møte for et par glass vin på kvelden, så da skilte vi jo naturlig nok lag tidlig på kvelden. Det jeg har tenkt mye på er hva som kanskje kan skje neste gang vi skal overnatte i forbindelse med en slik jobb og ingen av oss skal noe på kvelden. Jeg kjenner at jeg er såpass "solgt" at jeg tror jeg ville fått problemer med å stå imot om han skulle tatt initiativet til noe mer. 

Jeg ser jo også selvsagt alle problemene med om det skulle skjedd noe mer mellom oss. Han er min nærmeste leder, og selv om jeg ikke har hørt noe angående bedriftens syn på forhold mellom kollegaer, så blir vel sjeldent en slik relasjon mellom leder/ansatt spesielt godt tatt i mot. Bedriften vår er ikke spesielt stor heller, så alle kjenner alle, og jeg er rimelig sikker på at folk ville reagert på aldersforskjellen. Pga. dette, og fordi han tross alt han unger på min alder, så ser jeg på et ordentlig forhold som rimelig urealisktisk, men jeg har tenkt en del på å gripe muligheten for en litt mer uforpliktende ordning om den byr seg. Tror dere vi kunne fått noe slikt til å fungere, eller er alle former for intim kontakt med ham dømt til å mislykkes? Jeg ønsker jo absolutt ikke risikere jobben min på noe måte, men samtidig er vel det han, som overordnet, som gjør det groveste overtrampet om noe skulle bli oppdaget, så han risikerer vel like mye som meg? Ikke at jeg ønsker at han skal få problemer altså, men greit å vite at han eventuelt også tar en sjans om vi skulle bli invollvert, slik at det også er viktig for ham å holde ting "ryddig". 

Anonymkode: b3b55...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest besserwesser

Ta deg sammen. Unge og usikre jenter og "ledere" uten integritet er en klisje.

Finn deg en radikal fyr med innhold og empati. 

Endret av besserwesser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du beskriver at ting er,så er det stor sjanse at dere kommer til å innlede noe. Hvor lurt det er,er en annen sak. Tenker mest på at du vil det skal være "uforpliktende". Hvor lett tror du det lar seg gjøre når du er så tiltrukket av ham? Følelser kan en jo ikke styre. 

Dere får jo bare snakke om det i en passende situasjon,men må bare si at så lurt å innlede noe med en på jobb etter bare noen måneder kanskje ikke er så lurt. Du får tenke litt på det. Se for deg eventuelle problemer og spør deg om det er verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest besserwesser

Følelser kan styres i svært stor grad. Klarer du ikke å styre følelsene dine, så er det et tegn på at du har en svært avhengig personlighet (lite selvstendig). Det du opplever er nok ren ønsketenkning. Du vil opp og frem, og er ikke i stand til å se det selv..

Fyren fremstår, ut i fra det du skriver, som en alminnelig gris midt i en typisk midtlivskrise. Prøv deg på litt introspeksjon før du lar deg utnytte. Det er overraskende mange psykopater i dagens samfunn (stadig flere oppfyller kriteriene til narsissistisk pf), og mange av disse ender opp i ymse "lederstillinger". Hadde det ikke vært for voldtekter i oldtiden ville slike personlighetstrekk blitt visket ut fra jordens overflate. I dagens egosentriske samfunn (hvor de svake og illojale er beskyttet av storsamfunnets sikkerhetsnett) ser vi en oppblomstring igjen..

Nei, finn deg en radikal fyr (på din egen alder) som stemmer Piratpartiet og bor i ei hytte i skogen. En altruistisk rebell med ryggrad og prinsipper - ikke en miljøødelagt fjott som flyr rundt og leker "sjef" i en meningsløs bedrift. 

Det at han klår deg like over rumpen (triks nummer 1 for å introdusere følelser hos uselvstendige tenåringsjenter) viser at han forsøker å tre halsbåndet over hodet på deg. Jeg må si at jeg ikke liker bildet du tegner av fyren overhodet.. For en vits.

 

Endret av besserwesser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk også på hvordan det blir å jobbe sammen denne mannen etterpå, dersom dere innleder et forhold som tar slutt etter en tid...

Anonymkode: 6de6b...ca7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest besserwesser

Tar garantert slutt etter grisen har fått oppfylt sine lyster om å knulle ei jente på samme alder som sine egne barn.

Pedoen utnytter bare sin stilling.. Og det er nettopp det som skiller en god sjef fra en dårlig sjef. En god sjef ville aldri ha innledet et forhold med en ansatt.

Endret av besserwesser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, besserwesser skrev:

Tar garantert slutt etter grisen har fått oppfylt sine lyster om å knulle ei jente på samme alder som sine egne barn.

Pedoen utnytter bare sin stilling.. Og det er nettopp det som skiller en god sjef fra en dårlig sjef. En god sjef ville aldri ha innledet et forhold med en ansatt.

Du har nok missforstått hva pedofili er ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde foksuert på karrireren din. Du er ung og det finnes mange mange menn der ute. Ikke gi andre en grunn til å si at du har kommet så langt fordi du lå med sjefen....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest besserwesser

"Karriere" er et falskt og vemmelig begrep. Nesten like vemmelig som begrepet nettverksbygging, men bare nesten..

Du bør forsøke å finne mening i livet ditt - ikke bygge "karriere" på meningsløst arbeid. Kutt all sosial kontakt, dra til Afrika i noen år og finn deg givende veldedig arbeid. Knus alle speil, slett alle bankkontoer og avslutt alle andre forstyrrende aktiviteter.

Gi livet ditt mening, kvinne!

Endret av besserwesser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, besserwesser skrev:

Tar garantert slutt etter grisen har fått oppfylt sine lyster om å knulle ei jente på samme alder som sine egne barn.

Pedoen utnytter bare sin stilling.. Og det er nettopp det som skiller en god sjef fra en dårlig sjef. En god sjef ville aldri ha innledet et forhold med en ansatt.

Bitter. Så fryktelig bitter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, besserwesser skrev:

Nei, finn deg en radikal fyr (på din egen alder) som stemmer Piratpartiet og bor i ei hytte i skogen. En altruistisk rebell med ryggrad og prinsipper - ikke en miljøødelagt fjott som flyr rundt og leker "sjef" i en meningsløs bedrift.

Gjesp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en mann attraktiv og har en god personlighet spiller alderen hans ingen rolle !  Har selv vært forelsket i en 19 år eldre attraktiv og flott mann. Men pga sykdom og div har jeg valgt bort ekteskap og familie...men hadde jeg vært frisk og oppegående nok til det hadde jeg valgt denne fine mannen som er den eneste mannen jeg noensinne har vært forelsket i...

Anonymkode: 218af...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2017 at 0:19 AM, AnonymBruker said:

Jeg ønsker jo absolutt ikke risikere jobben min på noe måte, men samtidig er vel det han, som overordnet, som gjør det groveste overtrampet om noe skulle bli oppdaget, så han risikerer vel like mye som meg?

Anonymkode: b3b55...207

Nei, det er du som vil få problemer, ikke han.

Anonymkode: 5acbe...2ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe med måten du innleder innlegget på som gir meg vibber til ei jente som lett kan la seg utnytte og som føler seg mer moden enn hun er. Du gløder over ansvaret du har fått på jobb og all rosen, tipper du har fått en skikkelig boost selvtillitsmessig. Men en slik selvtillit er sjør og snevert basert. Det kan dog få deg til å føle deg som en annen person enn det du er, og dermed gjøre ting som ikke egentlig er deg. Du fremstår ikke som en person som er trygg nok til å innlede en relasjon uten bindinger. Du lengter åpenbart etter noe, som du tror at denne mannen kan gi deg. 

Problem nummer to er at du har følelser, det er ikke et godt utgangspunkt for å innlede en litt mer "tilfeldig" relasjon. En evt seksuell relasjon vil bare helle bensin på bålet. I tillegg vil en forelskelse jo gjøre deg mindre i stand til å gjøre rasjonelle og veloverveide handlinger. 

Jeg tror du gjør lurt i å la være. Du risikerer å bli veldig følelsesmessig engasjert og bundet til en annen person, som kanskje bare vil ha litt tidsfordriv. Og slik jeg leser det du har skrevet, så er du ikke egentlig moden nok til å håndtere det.

Anonymkode: f9e73...21b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2017 den 0.19, AnonymBruker skrev:

han har kommertert på områder jeg skiller meg, etter hans mening positivt, fra ekskonen hans. 

Anonymkode: b3b55...207

En mann som er nærmere 50 år og har behov for å dra inn ekskona i samtaler på den måten du beskriver det er veldig spesielt. Er han ikke følelsesmessig ferdig med henne? Er han nyskilt? Pass i alle fall på at du ikke er en rebound som fort kan bli ditchet når spenningen er over. Har du tenkt på hvordan det blir for deg på arbeidsplassen hvis han eller du går lei?

Anonymkode: 73e50...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er du som vil få problemer, ikke han.

Anonymkode: 5acbe...2ea

Korrekt.

Og når det smeller, - for det vil det gjøre før eller senere, så er det TS som må bytte jobb. Husk også at når det kommer ut (og det vil det også gjøre, uansett hvor hemmelig dere tror det er) så vil alle samtaler stanse når TS kommer inn i rommet. Hun er da sjefens elskerinne og "spion".

Å innlede noe slags forhold til sin nåværende sjef er som å sage over den karrieregreina som TS sitter på, og TS sitter lenger ute på greina enn saga.

TS; Dette er den største blemma du overhodet kan gjøre. La det være.

Anonymkode: 8affa...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.9.2017 den 19.18, jabx skrev:

Bitter. Så fryktelig bitter.

Look whos talking, the old bitterpikk himself :fnise:

Anonymkode: a9116...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2017 at 7:18 PM, jabx said:

Bitter. Så fryktelig bitter.

Det går an å tenke "ja, ja, de har det gøy en stund - live and let live".

Men sjansen er ganske stor for at en ung kvinne som faller for en eldre mann, som strør om seg med komplimenter, ender opp med kjærlighetssorg. Når dette da blir et problem på jobben, og hun blir bedt om å finne seg en annen arbeidsplass, kan det bli vel mye på en gang for et ungt menneske. Det er bare det.

Anonymkode: 5acbe...2ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/12/2017 den 0.19, AnonymBruker skrev:

Jeg er en jente i midten av 20årene, nyutdannet og startet å jobbe i en bedrift for 5 månder siden. Jeg har gjort det rimelig bra så langt, har fått masse skryt for at jobben jeg har gjort og til og med fått i oppgave og ta over arbeidsoppgavene til en nøkkelperson i bedriften som slutter. Så på tross av at jeg ikke har vært der så lenge føler jeg at jeg har fått et godt fotfeste i bedriften og at ledere og kollega ser på meg som en verdifull ansatt. 

Så til dilemmaet mitt. I forbindelse med at jeg har tatt over en del nye oppgaver den siste tiden har jeg også fått en ny leder. Jeg la merke til ham med det samme jeg startet i bedriften, men det er først nå jeg tilbringer mye tid med ham på jobb. Han er i slutten av 40årene, sklit og 2 barn ikke så langt unna min alder. Jeg er veldig tiltrukket av ham, og vi har en utrolig god tone oss i mellom. Vi jobber mye bare oss to sammen, og i tillegg er vi innimellom ute å jobber hos kunder for en dag noe som kan kreve både reising og overnatting. På tross av aldersforskjellen har vi masse å snakke om, en del like interesser og vi har veldig lik humor. Jeg har merket at tonen mellom oss har gradvis blitt litt mer flørtende og "på kanten" i forhold til både samtaleemner og væremåte. Han har f.eks. sagt ting som at eksen min er en idiot som lot meg gå, og han har kommertert på områder jeg skiller meg, etter hans mening positivt, fra ekskonen hans. Han tar også mer på meg nå enn hva han gjorde før. Det er alt fra å gi meg en klem, å legge hånden i korsryggen min for å lede meg inn i en heis, ta meg på armen når vi snakker sammen eller legge hånden sin over min for å skulle ta vise meg noe på dataen istedet for å vente til jeg har tatt vekk hånden. Forrige uke var vi ute og jobbet hos en kunde i en annen by to etterfølgende dager og måtte derfor overnatte. Vi var ute å spiste middag sammen, men jeg hadde noen studievenner i byen som jeg hadde avtalt å møte for et par glass vin på kvelden, så da skilte vi jo naturlig nok lag tidlig på kvelden. Det jeg har tenkt mye på er hva som kanskje kan skje neste gang vi skal overnatte i forbindelse med en slik jobb og ingen av oss skal noe på kvelden. Jeg kjenner at jeg er såpass "solgt" at jeg tror jeg ville fått problemer med å stå imot om han skulle tatt initiativet til noe mer. 

Jeg ser jo også selvsagt alle problemene med om det skulle skjedd noe mer mellom oss. Han er min nærmeste leder, og selv om jeg ikke har hørt noe angående bedriftens syn på forhold mellom kollegaer, så blir vel sjeldent en slik relasjon mellom leder/ansatt spesielt godt tatt i mot. Bedriften vår er ikke spesielt stor heller, så alle kjenner alle, og jeg er rimelig sikker på at folk ville reagert på aldersforskjellen. Pga. dette, og fordi han tross alt han unger på min alder, så ser jeg på et ordentlig forhold som rimelig urealisktisk, men jeg har tenkt en del på å gripe muligheten for en litt mer uforpliktende ordning om den byr seg. Tror dere vi kunne fått noe slikt til å fungere, eller er alle former for intim kontakt med ham dømt til å mislykkes? Jeg ønsker jo absolutt ikke risikere jobben min på noe måte, men samtidig er vel det han, som overordnet, som gjør det groveste overtrampet om noe skulle bli oppdaget, så han risikerer vel like mye som meg? Ikke at jeg ønsker at han skal få problemer altså, men greit å vite at han eventuelt også tar en sjans om vi skulle bli invollvert, slik at det også er viktig for ham å holde ting "ryddig". 

Anonymkode: b3b55...207

Denne tråden viser bare igjen at kvinner blur helt våt av menn basert på stayus, penger og jobb uavhengi av alder. At menn som nesten er 50 år kan knulle kvinner i 20 årene så lett er både kvalmenes men også positivt for meg da jeg selv er mann

Er så mange tråder her hvor kvinner sier at de ikke er interessert i eldre menn. Det blir feil. Kvinner har mye lettere for å gå for eldre menn enn unge menn som går for eldre kvinner. Der er helt normalt. Men dobbelt så gammel? Ta deg sammen ts

Anonymkode: 271b2...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Look whos talking, the old bitterpikk himself :fnise:

Anonymkode: a9116...812

Jeg vet ikke hvem du er siden du er en feiging som skjuler deg bak AB, men jeg regner med jeg har truffet en nerve hos deg tidligere. Skjønner derfor at du også er bitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...