Gå til innhold

Hva er "en streng men rettferdig asylpolitikk" og hva er forskjellen på det og en "rettferdig rettferdig asylpolitikk"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er "en streng men rettferdig asylpolitikk" og hva er forskjellen på det og en "rettferdig rettferdig asylpolitikk"? I tillegg, hva er forskjellen på en "streng asylpolitikk" og en "streng men rettferdig asylpolitikk"?

Anonymkode: c5722...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hva er en rettferdig asylpolitikk? 

Jeg håper noen freppere kan svare på det da, i og med at det er et uttrykk partiet deres bruker. 

Anonymkode: c5722...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg håper noen freppere kan svare på det da, i og med at det er et uttrykk partiet deres bruker. 

Anonymkode: c5722...ab6

Kan ikke tenke meg at å slippe inn ressurssterke menn som har forlatt unger og kone er rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Kan ikke tenke meg at å slippe inn ressurssterke menn som har forlatt unger og kone er rettferdig.

Jeg tror spørsmålet som ble stilt var, "hva er rettferdig asylpolitikk", ikke, "hva er rettferdig asylpolitikk ikke". Jo, det var helt klart det som ble spurt ja.

8 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hva er en rettferdig asylpolitikk? 

Vi kan skrive og filosofere over alt som ikke er en rettferdig asylpolitikk, men vi kommer ikke noe lenger med det. La oss heller prøve å finne ut av hva en rettferdig asylpolitikk er for noe.

Det er vel f.eks. å gi asyl til en fra Nord-Korea som har flyktet for livet, som vil bli drept om han sendes tilbake, som har flyktet selv om kone og barn er igjen i Nord-Korea?

Anonymkode: c5722...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror spørsmålet som ble stilt var, "hva er rettferdig asylpolitikk", ikke, "hva er rettferdig asylpolitikk ikke". Jo, det var helt klart det som ble spurt ja.

Vi kan skrive og filosofere over alt som ikke er en rettferdig asylpolitikk, men vi kommer ikke noe lenger med det. La oss heller prøve å finne ut av hva en rettferdig asylpolitikk er for noe.

Det er vel f.eks. å gi asyl til en fra Nord-Korea som har flyktet for livet, som vil bli drept om han sendes tilbake, som har flyktet selv om kone og barn er igjen i Nord-Korea?

Anonymkode: c5722...ab6

Rettferdig ville vel vært å hentet kvinner og barn og sendt de hit. Hvis 90% sv innvandreene var single damer hadde nok pipa fått en annen låt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Rettferdig ville vel vært å hentet kvinner og barn og sendt de hit. Hvis 90% sv innvandreene var single damer hadde nok pipa fått en annen låt

Så når Sylvi Listhaug sier at hun vil ha en "streng men rettferdig asylpolitikk", så mener hun egentlig at hun vil chartre fly for å kunne hente hit en masse kvinner og barn?

Jeg får ikke det helt til å stemme med holdningene hennes ellers.

Anonymkode: c5722...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så når Sylvi Listhaug sier at hun vil ha en "streng men rettferdig asylpolitikk", så mener hun egentlig at hun vil chartre fly for å kunne hente hit en masse kvinner og barn?

Jeg får ikke det helt til å stemme med holdningene hennes ellers.

Anonymkode: c5722...ab6

Hva tror du Sylvia mener da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele debatten er feil.  Først må man stille spørsmålet hvorfor det er så stor innvandring til europa fra afrika?  Hva er egentlig problemene som utløser folkevandringen.  Afrika er egentlig et kontinent som sitter på enorme resurser.  Hva kan gjøres for å øke levestandarden der?

Eksperter mener at befolkingen i Afrika vil passere en milliard om noen år.  Det er ikke usannsynlig at europa får innvanding i størrelseorden hundre millioner over det neste årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Stina234 skrev:

Hele debatten er feil.  Først må man stille spørsmålet hvorfor det er så stor innvandring til europa fra afrika?  Hva er egentlig problemene som utløser folkevandringen.  Afrika er egentlig et kontinent som sitter på enorme resurser.  Hva kan gjøres for å øke levestandarden der?

Eksperter mener at befolkingen i Afrika vil passere en milliard om noen år.  Det er ikke usannsynlig at europa får innvanding i størrelseorden hundre millioner over det neste årene

Dette er språk-forumet, ikke politikk-forumet. Politikk får du diskutere et annet sted, fortrinnsvis politikk-forumet.

I denne tråden prøver vi å finne ut av hva forskjellen på "en streng men rettferdig asylpolitikk" er for noe og om ikke "en rettferdig asylpolitikk" er et synonym, slik at "streng" blir et overflødig smør-på-flesk-uttrykk.

Anonymkode: c5722...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

rettferdig rettferdig asylpolitikk

Hvem sier eller skriver det? Språklig sett er det vrøvl.

Anonymkode: 7923b...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...