Gå til innhold

Hvorfor må dere ikke-troende poste stygge innlegg om kristne og våres tro?


Villmark

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan ikke bare vi få være i fred fra deres hatefulle meninger overfor oss kristne? 

Har vi gjort dere noe vondt for at dere skal hate oss så mye? Jeg håper dere er voksne nok til å la oss være i fred, eller dere kan gjerne diskutere litt med oss, det er helt greit, men den måten dere høvler over oss på er direkte avskyelig! Vær saklige så får dere saklige svar tilbake.

husk at Gud er glad i alle, også dere som ikke vil ha noe med han å gjøre 🙂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Villmark skrev:

Hvorfor kan ikke bare vi få være i fred fra deres hatefulle meninger overfor oss kristne? 

Har vi gjort dere noe vondt for at dere skal hate oss så mye? Jeg håper dere er voksne nok til å la oss være i fred, eller dere kan gjerne diskutere litt med oss, det er helt greit, men den måten dere høvler over oss på er direkte avskyelig! Vær saklige så får dere saklige svar tilbake.

husk at Gud er glad i alle, også dere som ikke vil ha noe med han å gjøre 🙂

Enig, og forstår frustrasjon!:klem::hjerte:Føler det gjelder de fleste trosretninger/religioner, at flere er veldig frampå og hugger til på ufin måte, så snart de er uenige! Forstår også @wunderbaum, fordi det gjelder den veien også. Eksempelvis ateister eller alternative, får også passet sitt påskrevet rimelig raskt til tider, bare for å nevne noen. Egentlig er det en litt "ukultur" jeg har lagt merke til sånn generelt på KG, at dersom noen som mener annet enn andre, i et innlegg, kan de få seg til å høvle over brukere, anonyme eller ei. Gjelder selvsagt ikke alle, men gjelder enkelte innimellom, og det kjennes svært ødeleggende for diskusjonen, samt motivasjonen til å diskutere! I disse valgtider, stemmer jeg herved for nettvett og saklighet på KG, uansett hva som diskuteres!:):hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, wunderbaum said:

Herrefred, er faen ikke vi ikke kristne som plager dere, det er dere kristne som plager oss! Er jævla lei det maset deres om at alle andre enn dere synder osv, se på dere selv før dere hisser dere noe jævlig opp om andre. Hadde dere vært litt mer ærlige hadde jeg kunnet vært med på en diskusjon, men jeg vet det er dødfødt allerede før starten...

Hvor bor du? Dette høres ikke ut som noe vanlig norsk sted, men jeg vet at enkelte bygder har stor andel medlemmer i små sekter eller sære trossamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, wunderbaum skrev:

Herrefred, er faen ikke vi ikke kristne som plager dere, det er dere kristne som plager oss! Er jævla lei det maset deres om at alle andre enn dere synder osv, se på dere selv før dere hisser dere noe jævlig opp om andre. Hadde dere vært litt mer ærlige hadde jeg kunnet vært med på en diskusjon, men jeg vet det er dødfødt allerede før starten...

Vi er ALLE syndere, det er hva vi sier. Vi trenger ALLE Guds nåde, det er hva vi vil formidle. Om du finner meg uærlig må du utdype hvorfor, eller hvordan du finner det å være sådan. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli forfulgt på grunn av ordet er da bare en velsignelse. For min del fører det til at jeg får mer innsikt i Gud kjærlighet og kommer Ham nærmere. Bare nå ikke våre motstandere oppdager det og slutter med forfølgelsene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, Gjøksuppe said:

Vi er ALLE syndere, det er hva vi sier. Vi trenger ALLE Guds nåde, det er hva vi vil formidle. Om du finner meg uærlig må du utdype hvorfor, eller hvordan du finner det å være sådan. 

Vi som ikke er religiøse er ikke syndere, da synd kun eksisterer i religion.

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Villmark skrev:

Hvorfor kan ikke bare vi få være i fred fra deres hatefulle meninger overfor oss kristne? 

Har vi gjort dere noe vondt for at dere skal hate oss så mye? Jeg håper dere er voksne nok til å la oss være i fred, eller dere kan gjerne diskutere litt med oss, det er helt greit, men den måten dere høvler over oss på er direkte avskyelig! Vær saklige så får dere saklige svar tilbake.

husk at Gud er glad i alle, også dere som ikke vil ha noe med han å gjøre 🙂

Kristne og ikke troende må kunne leve side om side både i samfunnet og på kg. Det handler om å respektere hverandre og hverandres verdisyn. 

De kristne trenger ikke å påtvinge andre sin tro ved å "misjonere" i tråder. Folk flest går heller ikke å preker om sin tro til alle de møter på gaten eller andre offentlige steder. På samme måte som de ikke troende ikke trenger å komme med negative utsagn mot troende. Det samme gjelder for mennesker med ulikt politisk syn som en selv, funksjonshemmede, uføretrygdede, enslige forsørgere, homofile, kvinner som ønsker abort m.m. Gud, om han finnes, fordømmer ingen. 

Ønsker man respekt for egne synspunkter så må en kanskje begynne å tenke over hvordan andre oppfatter en selv? 

Anonymkode: 65ce0...c72

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Villmark skrev:

Hvorfor kan ikke bare vi få være i fred fra deres hatefulle meninger overfor oss kristne? 

Har vi gjort dere noe vondt for at dere skal hate oss så mye? Jeg håper dere er voksne nok til å la oss være i fred, eller dere kan gjerne diskutere litt med oss, det er helt greit, men den måten dere høvler over oss på er direkte avskyelig! Vær saklige så får dere saklige svar tilbake.

husk at Gud er glad i alle, også dere som ikke vil ha noe med han å gjøre 🙂

Har da ikke gjort alt dette jeg selv om jeg ikke er troende.

Jeg er sÅ lei kristne som skal gjøre meg mye verre enn det jeg er bare fordi jeg ikke er kristen! :grine:

Hvorfor gjør dere alltid slik? 

Anonymkode: 0c9c0...989

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Villmark skrev:

 

husk at Gud er glad i alle, også dere som ikke vil ha noe med han å gjøre 🙂

Derfor.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI var helt greit. Helt til siste setning. Derfor mislikes en del kristne. Man trenger ikke trekke inn Gud "hele tiden" for å få sagt et poeng. Føler det blir som "Splitter pine"- mas, mas, mas over hele linja  >_< 

(Er nok selv svært liberal om noe :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sylvari skrev:

Vi som ikke er religiøse er ikke syndere, da synd kun eksisterer i religion.

 

For oss som tror på Jesus som vår frelser er alle syndere, troende eller ei. Det er umulig for et menneske å leve et liv uten å synde, det er derfor vi trenger nåden.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kristne og ikke troende må kunne leve side om side både i samfunnet og på kg. Det handler om å respektere hverandre og hverandres verdisyn. 

De kristne trenger ikke å påtvinge andre sin tro ved å "misjonere" i tråder. Folk flest går heller ikke å preker om sin tro til alle de møter på gaten eller andre offentlige steder. På samme måte som de ikke troende ikke trenger å komme med negative utsagn mot troende. Det samme gjelder for mennesker med ulikt politisk syn som en selv, funksjonshemmede, uføretrygdede, enslige forsørgere, homofile, kvinner som ønsker abort m.m. Gud, om han finnes, fordømmer ingen. 

Ønsker man respekt for egne synspunkter så må en kanskje begynne å tenke over hvordan andre oppfatter en selv? 

Anonymkode: 65ce0...c72

Jeg mener det er riktig av en kristen å nevne Gud hvor og når det er passende, akkurat som et ikke-troende menneske ville gitt råd om noe som har hjulpet dem, vil vi kristne gjøre like så. Det er like velment som å oppmode en til å kontakte lege ved sykdom.

Som kristen tror jeg Gud kommer til å dømme både levende og døde, selv vi som har del i Jesu legeme må stå forran Han til regnskap. Jeg mener selvsagt at du, som jeg har rett på å ha egne meninger og vil aldri prøve å frata deg den retten, selv om vi måtte være uenige. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har da ikke gjort alt dette jeg selv om jeg ikke er troende.

Jeg er sÅ lei kristne som skal gjøre meg mye verre enn det jeg er bare fordi jeg ikke er kristen! :grine:

Hvorfor gjør dere alltid slik? 

Anonymkode: 0c9c0...989

Innlegget var nok ment mot dem som kommer med hatefulle innlegg, og ikke ment til å generalisere alle ikke-troende. 

3 timer siden, Peanut skrev:

HI var helt greit. Helt til siste setning. Derfor mislikes en del kristne. Man trenger ikke trekke inn Gud "hele tiden" for å få sagt et poeng. Føler det blir som "Splitter pine"- mas, mas, mas over hele linja  >_< 

(Er nok selv svært liberal om noe :blink:

Jeg synes det er synd at du føler det slik, men det er bare godt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.9.2017 den 4.59, Horten Market skrev:

Å bli forfulgt på grunn av ordet er da bare en velsignelse. For min del fører det til at jeg får mer innsikt i Gud kjærlighet og kommer Ham nærmere. Bare nå ikke våre motstandere oppdager det og slutter med forfølgelsene.

Feil. Det er ikke velsignelse å bli forfulgt. 

Det er jo det samme som å si at ondt er godt. 

Vi har sett i gjennom historien at forfulgte kirker og kristne har holdt fast på troen. Men det har vært til en høy pris. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, stan skrev:

Feil. Det er ikke velsignelse å bli forfulgt.

Fant et blogginnlegg som forteller godt om dette:

" Kristne som altså vil leve helt og fullt for Ham som har betalt universets høyeste pris for å frelse dem som tar imot Ham som Herre, kan derfor anbefales å se de som en ære å bli forfulgt på grunn av sitt vitnesbyrd."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Horten Market skrev:

Fant et blogginnlegg som forteller godt om dette:

" Kristne som altså vil leve helt og fullt for Ham som har betalt universets høyeste pris for å frelse dem som tar imot Ham som Herre, kan derfor anbefales å se de som en ære å bli forfulgt på grunn av sitt vitnesbyrd."

Forfølgelse er fortsatt ikke velsignelse. 

Det står i Bibelen at de kristne er lovet forfølgelse. Men det omtales ikke som en god ting. 

Men at de forfulgte ærer Gud ved å holde fast ved troen når de blir forfulgt, det er jo riktig. 

Og at mange forfulgte kristne forteller om en nærhet og velsignelser i forfølgelsen stemmer og. 

Men det er fortsatt feil å hevde at forfølgelser er velsignelse fra Gud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/9/2017 at 9:04 PM, Villmark said:

Har vi gjort dere noe vondt for at dere skal hate oss så mye?

Må du virkelige spørre om hvorfor? Sov du i historietimene eller når kristne har diskutert homofile?

Anonymkode: 60e47...a76

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Gjøksuppe skrev:

For oss som tror på Jesus som vår frelser er alle syndere, troende eller ei. Det er umulig for et menneske å leve et liv uten å synde, det er derfor vi trenger nåden.

Jeg mener det er riktig av en kristen å nevne Gud hvor og når det er passende, akkurat som et ikke-troende menneske ville gitt råd om noe som har hjulpet dem, vil vi kristne gjøre like så. Det er like velment som å oppmode en til å kontakte lege ved sykdom.

Som kristen tror jeg Gud kommer til å dømme både levende og døde, selv vi som har del i Jesu legeme må stå forran Han til regnskap. Jeg mener selvsagt at du, som jeg har rett på å ha egne meninger og vil aldri prøve å frata deg den retten, selv om vi måtte være uenige. 

Innlegget var nok ment mot dem som kommer med hatefulle innlegg, og ikke ment til å generalisere alle ikke-troende. 

Jeg synes det er synd at du føler det slik, men det er bare godt ment.

Dersom du svarer med å misjonere i alle tråder, slik du gjør her, så forstår jeg veldig godt at du blir kritisert. 

Når noen hele tiden pirker på andres skrivefeil og påpeker at det heter ikke det, så avsporer de trådene og blir kritisert for dette. På nøyaktig samme måt er det dersom man trekker frem religion i tråder der religion ikke er et tema. 

Jeg har venner med ulike livssyn, men de trekker ikke frem sin tro, sin religion eller bibelsitater når de diskuterer eller ikke er på en samling der religion er hovedfokuset. 

Noen klarer ikke å se hvordan de påvirker andre ved måten de selv opptrer på og må da kritisere de andre fremfor å se på at samhandling med andre handler like mye om egen måte å opptre på. 

Anonymkode: 65ce0...c72

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi syntes religion med sin moral og sine påbud er latterlig. 

Anonymkode: 06b5c...edd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...